S-Pankin varallisuudenhoidon johtoon uusia nimiä

S-Pankki jatkaa panostuksiaan varallisuudenhoitoliiketoimintaan ja vastuulliseen sijoittamiseen. Pankin vastuullisen sijoittamisen johtajana aloittaa Mika Leskinen. Vetovastuun institutionaalisten asiakkaiden palvelemisesta ottaa puolestaan Lea Jääskeläinen.

”Vastuullisuus on tärkeä tekijä säästämisessä ja sijoittamisessa instituutioista tavallisiin suomalaisiin säästäjiin. Haluamme tarjota kaikille asiakkaillemme hyviä sijoitustuottoja, jotka on tuotettu vastuullisesti. Meidän mielestämme on korkea aika tehdä säästämisestä suoranainen kansallisharrastus”, S-Pankin varallisuudenhoidon johtaja Hanna Porkka sanoo.

Toukokuussa aloittanut Porkka rakentaa parhaillaan varallisuudenhoidosta toista tukijalkaa S-Pankille pankkitoiminnan rinnalle. S-Pankki-konserni palvelee asiakkaita säästämisen ja sijoittamisen alueella kahdella brändillä. S-Pankki tarjoaa koko kansan varallisuudenhoitoa, yksityispankki ja varainhoitaja FIM taas palvelee varakkaita yksityisasiakkaita sekä instituutioita.

”Suomalaiset instituutioasiakkaat ovat tärkeä asiakasryhmä, jonka palvelemiseen tulemme panostamaan”, Hanna Porkka sanoo.

S-Pankin varallisuudenhoidon vastuullisen sijoittamisen johtajana elokuussa aloittava Mika Leskinen siirtyy S-Pankkiin OP Varallisuudenhoidosta, jossa hän on työskennellyt vastaavassa roolissa. Leskinen on vastuullisen sijoittamisen uranuurtajia Suomessa. Hän on työskennellyt yli kymmenen vuotta vastuullisen sijoittamisen parissa ja saanut kansainvälistä tunnustusta. S-Pankissa Leskisen osaamisesta pääsevät hyötymään niin instituutiot kuin koko kansa.

”Vastuullisen sijoittamisen merkitys kaikessa sijoitustoiminnassa tulee kasvamaan entisestään. Näen S-Pankissa valtavasti potentiaalia ja olen innoissani siitä, että pankki on läsnä kolmen miljoonan asiakkaansa arjessa, sillä tämä avaa täysin uudenlaisia mahdollisuuksia rakentaa yhdessä suomalaisten kanssa vauraampaa tulevaisuutta”, Mika Leskinen sanoo.

FIMin institutionaalisista asiakkaista vastaavana johtajana aloittaa puolestaan kesäkuussa Lea Jääskeläinen. Ennen siirtymistään S-Pankkiin Jääskeläinen on työskennellyt instituutiomyynnin johtotehtävissä Danske Bankissa. Jääskeläisellä on vankka kokemus ja osaaminen suomalaisten instituutioasiakkaiden palvelemisesta.

”Olen iloinen saadessani tarttua tähän mahdollisuuteen. Arvostan suuresti FIMin aktiivista sijoitusfilosofiaa ja kykyä tuoda institutionaalisten sijoittajien ulottuville kehityksen keihäänkärjessä olevia tuotteita, kuten erilaisia vaikuttavuussijoittamisen instrumentteja”, Lea Jääskeläinen sanoo.

S-Pankin varallisuudenhoidon johtaja Hanna Porkka kertoo, että pankin tuotteet ja palvelut on rakennettu niin, että niistä löytyy jokaiselle sopiva vaihtoehto. Mukaan pääsee jo pienemmälläkin summalla ja sama osaava henkilöstö toimii molempien brändien takana, joten henkilökunnan ammattitaito on kaikkien asiakkaiden hyödynnettävissä sijoituksen suuruudesta riippumatta.

”Lea ja Mika ovat molemmat alan ehdotonta huippua. Olen todella iloinen siitä, että pääsen pian työskentelemään heidän kanssaan”, Hanna Porkka sanoo.

Lisätietoja: Hanna Porkka, johtaja, varallisuudenhoito, S-Pankki, hanna.porkka@s-pankki.fi, p. 050 596 1150

+358 10 767 9300https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 3 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä noin 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK, S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat, LähiTapiola Vahinkovakuutus, LähiTapiola Henkiyhtiö, LähiTapiolan alueyhtiöt ja Elo, ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

S-gruppens och S-Bankens kunder kan nu använda S-Förmånskort Visa med Apple Pay och lägga till S-Förmånskort i Apple Plånbok23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-gruppen och S-Banken möjliggör idag användningen av Apple Pay för kunder med S-Förmånskort Visa. Apple Pay är ett säkert och enkelt sätt att betala och gör att kunderna inte behöver ge sitt betalkort till någon annan, trycka på fysiska knappar eller betala kontant. Därtill skyddar iPhone alla transaktioner. Ägarkunder kommer även att kunna lägga till sina S-Förmånskort i Apple Plånbok, vilket gör att de kan använda sin iPhone eller Apple Watch för att samla Bonus.

S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.