S-Pankin varallisuudenhoidossa uusi vaihde päälle – päästrategiksi Lippo Suominen

S-Pankissa on nyt kääritty hihat ja päästy jo hyvään vauhtiin, arvioi uuden liiketoiminta-alueen, varallisuudenhoidon johtaja Hanna Porkka. Varallisuudenhoidon päästrategina aloittaa Lippo Suominen ja salkunhoidon osaketiimin vetäjänä Sauli Hämäläinen.

”S-Pankin varallisuudenhoito huolehtii, että säästämisen ja sijoittamisen tuotteistamme löytyy sopiva vaihtoehto meille kaikille suomalaiselle”, kertoo johtaja Hanna Porkka.

Porkan luotsaama varallisuudenhoitoliiketoiminta palvelee asiakkaita säästämisen ja sijoittamisen alueella kahdella brändillä. S-Pankki tarjoaa koko kansan varallisuudenhoitoa, yksityispankki ja varainhoitaja FIM taas palvelee varakkaita yksityisasiakkaita sekä instituutioita. Sama osaava henkilöstö toimii molempien brändien takana, joten henkilökunnan ammattitaito on kaikkien asiakkaiden hyödynnettävissä sijoituksen suuruudesta riippumatta.

Varallisuudenhoidon päästrategina aloittaa lokakuussa pitkän linjan sijoitusammattilainen Lippo Suominen. Suominen siirtyy S-Pankkiin Nordeasta, jossa hän on työskennellyt vastaavassa tehtävässä. Sijoitusalalla 20 vuotta vaikuttanut Suominen kuuluu maamme arvostetuimpiin sijoitusmarkkinoiden kommentoijiin.

”Siirryn uusiin tehtäviini luottavaisin mielin ja innostuneena siitä, että pääsen työskentelemään S-Pankin ja FIMin rautaisten ammattilaisten kanssa. S-Pankki on ainutlaatuisessa asemassa tehdäkseen säästämisestä osan meidän kaikkien arkea”, Suominen sanoo.

S-Pankin ja FIMin osakerahastoista vastaavana johtajana aloittaa syyskuussa puolestaan toinen monikymmenvuotisen uran finanssialalla tehnyt konkari, Sauli Hämäläinen. Hämäläisestä tulee myös suomalaisiin osakkeisiin sijoittavan FIM Fenno -rahaston rahastonhoitaja. Ennen S-Pankin palvelukseen siirtymistään Hämäläinen on työskennellyt muun muassa yrityssijoitusjohtajana Eterassa ja johtavana salkunhoitajana Danske Capitalissa.

”S-Pankissa ja FIMissä minua kiehtoo monipuolinen tuotevalikoima. S-Pankin ja FIMin rahastoilta ja palveluilta odotetaan paljon, ja tulen omalta osaltani pitämään huolen siitä, että odotukset ylitetään”, Hämäläinen kertoo.

Hanna Porkan mukaan S-Pankki aikoo jatkaa satsauksiaan varallisuudenhoitoon, sillä pankki haluaa tehdä säästämisestä kansallisharrastuksen.

”Lippo ja Sauli ovat erittäin kokeneita ammattilaisia ja olen innoissani päästessäni työskentelemään heidän kanssaan. Uskon, että tulemme lyömään vielä monta kunnaria varainhoidon joukkueellamme”, Porkka sanoo.

Porkan lisäksi varallisuudenhoitoliiketoiminnan johtoryhmään kuuluvat operatiivinen johtaja Teri Heilala, sijoitusjohtaja Eelis Hein, kuluttaja-asiakkaista vastaava johtaja Sanna Holm, instituutioista ja ulkomaan myynnistä vastaava johtaja Lea Jääskeläinen, vastuullisen sijoittamisen johtaja Mika Leskinen sekä Private Bankingin virkaa tekevä johtaja, johtava yksityispankkiiri Christian Wahlstein.

+358 10 767 9300https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 3,1 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä noin 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK, S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat, LähiTapiola Vahinkovakuutus, LähiTapiola Henkiyhtiö, LähiTapiolan alueyhtiöt ja Elo, ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

S-Pankin uusi rahasto sijoittaa vähähiilisempään tulevaisuuteen8.11.2023 09:00:00 EET | Tiedote

S-Pankki Ilmastotavoite Maailma Osake -rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti painottaen yhtiöitä, jotka tuottavat ratkaisuja yhteiskuntien siirtymässä kohti vähähiilisempää tulevaisuutta. Rahasto sijoittaa myös yhtiöihin, joilla nähdään olevan keskimääräistä paremmat valmiudet vastata yhteiskuntien vähähiilisyystavoitteiden asettamiin haasteisiin sekä hyödyntää niiden mukanaan tuomat mahdollisuudet. Rahastoa hallinnoi S-Pankki-konserniin kuuluva S-Pankki Rahastoyhtiö Oy.