S-Pankin vastaus kasvaviin asumismenoihin: 45 vuoden asuntolaina

S-Pankki tarjoaa suomalaisille mahdollisuuden kuukausikustannuksiltaan edulliseen omistusasumiseen. Pitkän asuntolainan maltilliset kuukausierät jättävät enemmän rahaa muuhun elämiseen. Lisähelpotusta tuo tarvittaessa jopa viiden vuoden lyhennysvapaa. Ensimmäisenä lainaratkaisua tarjotaan YIT:n Smartti- ja Skanskan BoKlok-koteihin.

Asuminen on suurimmalle osalle suomalaisista suurin menoerä. Siksi S-Pankki tarjoaa jatkossa erikseen valituissa uudiskohteissa asunnon ostajille uudenlaista asuntolainaa, jossa laina-ajaksi on mahdollista neuvotella jopa 45 vuotta. Ensimmäisenä lainaratkaisua tarjotaan rakenteilla oleviin YIT:n Smartti-kohteisiin ja Skanskan Keravalla sijaitsevaan BoKlok-kohteeseen.

”Halusimme uudistaa rahoitusmalliamme, jotta se mahdollistaisi laadukkaan asumisen omistusasunnossa ilman, että asumiskulut rajoittavat liikaa muuta elämää. Toki pitkällä laina-ajalla lainakustannukset kokonaisuutena kasvavat, mutta yhä useammin ihmiset haluavat elää tässä hetkessä sit kun -elämän sijaan”, S-Pankin kehityspäällikkö Päivi Huttunen kertoo.

Pitkä laina-aika mahdollistaa pienemmät kuukausittaiset asumiskustannukset. Lainasopimus joustaa eri elämäntilanteissa, sillä takaisinmaksun kuukausierän suuruutta voi muuttaa laina-aikana joustavasti. Laina-ajan alkuun on lisäksi mahdollista saada 2–5 vuoden lyhennysvapaa.

”Me S-Pankissa haluamme haastaa perinteisen suomalaisen näkemyksen: miksi mahdollisimman nopean lainan takaisinmaksun pitäisi olla elämän tarkoitus? Valinnanvapautta pitäisi olla enemmän. Pankin tehtävä on varmistaa, että asiakkaan suunnitelma on taloudellisesti kestävällä pohjalla”, Huttunen jatkaa.

Sekä YIT:n Smartti että Skanskan BoKlok-kohteet edustavat keskimääräistä edullisempaa rakentamista ja tehokkaasti suunniteltuja neliöitä.

”YIT Smartin lähtökohtana on kohtuullinen hinta, fiksu suunnittelu ja asunnon muunneltavuus elämäntilanteen mukaan. Henkilökohtaisen asuntolainan joustavuus on hyvä lisä Smartti-kodeissa jo tarjolla olevan S-Pankin taloyhtiölainan rinnalle muun muassa uudesta asunnosta haaveileville perheille”, toteaa YIT:n Asumisen kehitysjohtaja Marko Oinas.

Skanskan Sepänpihan BoKlok-kerrostaloasunnot Keravalla ovat jo ennakkomarkkinoinnissa, ja kodit ovat muuttovalmiita vuoden 2017 lopussa.

"BoKlok-kodit on suunniteltu meille tavallisille ihmisille. Siksi on tärkeää, että edullisten asuinneliöiden lisäksi löytyy rahoitusratkaisuja, jotka auttavat pitämään kuukausikulut fiksuina myös muuton jälkeen. Skanska pystyy tarjoamaan ostajille edulliset maksuehdot rakennusaikana. S-Pankin arjen tarpeisiin perustuva asuntolainamalli antaa asiakkaillemme yhden vaihtoehdon lisää asuntokaupan rahoittamiseen”, sanoo BoKlokin Suomen maajohtaja Susanna Sucksdorff.

Päivi Huttunen, kehityspäällikkö, antolainaus, S-Pankki, p. 045 152 0766, paivi.huttunen@s-pankki.fi

Marko Oinas, kehitysjohtaja, Asuminen, YIT, p. 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi

Susanna Sucksdorff, yksikönjohtaja, Skanska Kodit, p. 050 576 7700, susanna.sucksdorff@skanska.fi

+358 10 767 9300https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 2,9 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä yli 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Lisäksi asunnon rahoittamisessa apuna ovat ajanvarauksella palvelevat S-Pankkiirit. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat S-ryhmä (75 %) ja LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %) ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. www.s-pankki.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

BoKlok-konseptin ovat kehittäneet yhteistyössä Skanska ja IKEA 1990-luvun puolivälissä. Konsepti yhdistää hyvät lähipalvelut, kohtuulliset asumiskustannukset ja hyvin mietityt tilaratkaisut. Suomessa BoKlok-konseptiin kuuluu se, että taloyhtiön pihapiirissä on yhteinen sauna sekä mahdollisuus viljelyyn. Ensimmäiset BoKlok-kodit rakennettiin Etelä-Ruotsiin vuonna 1997, ja tähän mennessä Ruotsissa on jo yli 8 000 BoKlok-kotia. www.boklok.fi

S-Pankin uusi rahasto sijoittaa vähähiilisempään tulevaisuuteen8.11.2023 09:00:00 EET | Tiedote

S-Pankki Ilmastotavoite Maailma Osake -rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti painottaen yhtiöitä, jotka tuottavat ratkaisuja yhteiskuntien siirtymässä kohti vähähiilisempää tulevaisuutta. Rahasto sijoittaa myös yhtiöihin, joilla nähdään olevan keskimääräistä paremmat valmiudet vastata yhteiskuntien vähähiilisyystavoitteiden asettamiin haasteisiin sekä hyödyntää niiden mukanaan tuomat mahdollisuudet. Rahastoa hallinnoi S-Pankki-konserniin kuuluva S-Pankki Rahastoyhtiö Oy.