S-Pankin yt-neuvottelut päättyivät

S-Pankki on saanut päätökseen yt-neuvottelut, joiden taustalla oli ydintoimintaan keskittyminen ja organisaatiorakenteen selkeyttäminen. Neuvotteluiden tuloksena 54 henkilön työsuhde päättyy.

S-Pankki on saanut päätökseen maaliskuussa käynnistetyt, 620 henkilöä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut. Neuvotteluiden tuloksena 54 henkilön työsuhde tulee päättymään.

Yt-neuvottelut käynnistettiin organisaatiouudistuksen johdosta. Uudistuksen tavoitteena oli keskittää toimintaa yhä tiukemmin kahteen liiketoimintayksikköön, pankkiliiketoimintaan ja varallisuudenhoitoliiketoimintaan, sekä parantaa kannattavuutta.

”Olemme määrätietoisesti vahvistaneet ydintoimintaamme viime vuosien ajan ja myös nyt tehdyssä organisaatiouudistuksessa se oli keskeinen tavoite. Valitettavasti tässä yhteydessä myös työpaikkojen määrä vähenee. Uskon kuitenkin, että organisaatiouudistuksen ansiosta pystymme palvelemaan asiakkaitamme aiempaa nopeammin ja paremmin”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki tukee työpaikkansa menettäviä järjestämällä muun muassa työllistymistä tukevaa valmennusta. Uusi organisaatiorakenne tulee voimaan 1.5.2019.

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

S-Pankin Rahastopörssi: Matalina pysyvät korot houkuttelevat yhdistelmärahastoihin23.7.2019 13:30:00 EESTTiedote

Yhdistelmärahastot keräsivät vuoden toisella neljänneksellä lähes 20 000 uutta sijoittajaa, eli eniten sitten vuoden 2017 lopun. Vaikka talousuutiset ovat olleet heikohkoja, sekä osakkeet että joukkolainat ovat tuottaneet erinomaisesti tänä vuonna. Tämä on tukenut yhdistelmärahastojen tuottoja. Korkojen odotetaan yleisesti pysyvän vielä odotettuakin pidempään nollissa, jolloin sijoitusraha hakee rahastoista tilejä parempaa tuottoa.