S-Pankin yt-neuvottelut päättyivät

S-Pankki on saanut päätökseen yt-neuvottelut, joiden taustalla oli ydintoimintaan keskittyminen ja organisaatiorakenteen selkeyttäminen. Neuvotteluiden tuloksena 54 henkilön työsuhde päättyy.

S-Pankki on saanut päätökseen maaliskuussa käynnistetyt, 620 henkilöä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut. Neuvotteluiden tuloksena 54 henkilön työsuhde tulee päättymään.

Yt-neuvottelut käynnistettiin organisaatiouudistuksen johdosta. Uudistuksen tavoitteena oli keskittää toimintaa yhä tiukemmin kahteen liiketoimintayksikköön, pankkiliiketoimintaan ja varallisuudenhoitoliiketoimintaan, sekä parantaa kannattavuutta.

”Olemme määrätietoisesti vahvistaneet ydintoimintaamme viime vuosien ajan ja myös nyt tehdyssä organisaatiouudistuksessa se oli keskeinen tavoite. Valitettavasti tässä yhteydessä myös työpaikkojen määrä vähenee. Uskon kuitenkin, että organisaatiouudistuksen ansiosta pystymme palvelemaan asiakkaitamme aiempaa nopeammin ja paremmin”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki tukee työpaikkansa menettäviä järjestämällä muun muassa työllistymistä tukevaa valmennusta. Uusi organisaatiorakenne tulee voimaan 1.5.2019.

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

Monella on jemmarahaa, josta he eivät tiedä – jopa 350 miljoonaa euroa käyttämätöntä rahaa S-Pankissa asiakasomistajien tileillä5.6.2020 08:00:00 EESTTiedote

S-Etukortti löytyy jo lähes neljältä miljoonalta suomalaiselta ja vuonna 2019 niillä kerättyä Bonusta ja muita etuja maksettiin asiakasomistajille keskimäärin 160 euroa. Osa jemmaa Bonuksensa tietoisesti tulevaa varten, mutta moni ei vielä edes tiedä bonuspottiaan: S-Pankin tileillä on koskemattomana asiakasomistajien rahoja jopa 350 miljoonaa euroa.

S-Pankki ostaa Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut20.5.2020 09:15:00 EESTTiedote

S-Pankki kasvattaa varallisuudenhoitoaan yrityskaupalla ja nousee samalla yhdeksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. Fennialta siirtyvät toiminnot saavat voimakkaasti kasvavan kotimaisen omistajan, jolle varallisuudenhoito on toinen tukijalka. Fennia keskittyy jatkossa entistä voimakkaammin ydinliiketoimintansa kehittämiseen ja tähtää tulevaisuudessa vakuutusalan asiakaslähtöisimmäksi toimijaksi.

Suomen markkinoille fossiilisista polttoaineista vapaa rahasto – S-Pankki ja FIM kiihdyttävät ilmastotyötään19.5.2020 09:00:00 EESTTiedote

Ilmastonmuutos on yksi aikamme suurimmista haasteista. Samalla se on riski, joka jokaisen säästäjän on syytä huomioida omissa sijoituksissaan. Tavallisen rahastosäästäjän on kuitenkin ollut vaikea välttää sijoituksia fossiilisiin polttoaineisiin, sillä erilaiset energiayhtiöt ovat kuuluneet tyypillisesti laajasti hajautettujen rahastojen sijoituskohteisiin.

Suomalaiset paljastavat S-Pankin kyselyssä: Näitä asioita ostetaan, kun koronarajoitukset hellittävät15.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Koronakriisi on saanut joka kolmannen suomalaisen miettimään aiempaa tarkemmin omaa rahankäyttöään. Lähes viidenneksellä on kuitenkin kriisin takia aiempaa enemmän rahaa käytössään. Kun yhteiskunta palaa takaisin normaalitilaan, aikovat suomalaiset suunnata ravintoloihin, kotimaan matkalle, kulttuuritapahtumiin ja kampaajalle. Tiedot selviävät S-Pankin Kantarilla teettämästä tutkimuksesta.