S-Pankki aloittaa brändinsä uudistamisen

Suomalaisen sijoitusosaamisen edelläkävijä FIM on ollut osa S-Pankkia jo vuodesta 2013. Nyt tarinassa käännetään uusi sivu, kun S-Pankki siirtyy toimimaan jatkossa myös varainhoidon puolella yhdellä, yhtenäisellä S-Pankki-brändillä ja luopuu FIM-brändistä.

S-Pankki aloittaa brändinsä uudistamisen

S-Pankki kytkeytyy entistä tiiviimmin uudistettuun S-brändiin ja siirtyy käyttämään S-Pankki-brändiä Varallisuudenhoitoliiketoimintansa kaikissa asiakasryhmissä. Tähän asti Private Banking -asiakkaita ja institutionaalisia sijoittajia on palveltu FIM-brändin alla, kun taas kuluttaja-asiakkaiden palvelut on tuotettu S-Pankki-brändillä.

Kyseessä on ensimmäinen näkyvä askel laajemmassa brändiuudistuksessa, jossa S-Pankki-brändi lähentyy uudistettua S-brändiä.

“S-Pankki ja FIM ovat olleet samaa konsernia jo kahdeksan vuotta, ja S-Pankista on kasvanut täyden palvelun pankki asiakasomistajille. Jatkossa tuotamme kaikki varainhoidon palvelut aina institutionaalisten asiakkaiden palvelemisesta varakkaiden yksityis- ja yritysasiakkaiden hoitoon yhdellä brändillä”, kertoo S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnasta vastaava johtaja Hanna Porkka.

Porkka kertoo näkevänsä paljon mahdollisuuksia yhtenäiseen brändiin siirtymisessä. Suomalaiset arvostavat S-Pankki-brändin korkealle ja ovat nimenneet sen kyselytutkimuksissa kotimaisen finanssialan arvostetuimmaksi ja vastuullisimmaksi brändiksi. Jatkossa kaikkien varallisuudenhoidon asiakkaiden kumppani on myös brändiltään S-Pankki, Suomen vastuullisin pankki. Samat tutut ja kokeneet asiantuntijat palvelevat asiakkaita entiseen tapaan, nyt vain uuden nimen alla.

Asiakkaalle yhtenäiseen brändiin siirtyminen näkyy ennen kaikkea asiointikanavien visuaalisen ilmeen uudistumisena ja tuotteiden uusina niminä. Esimerkiksi moni rahasto ja osa S-Pankki-konserniin kuuluvista yhtiöistä saa uuden nimen myöhemmin syksyllä.

S-Pankin toimitusjohtajan Pekka Ylihurulan mukaan pankki jatkaa vahvaa panostamistaan Varallisuudenhoitoliiketoimintaan, josta on kasvanut toinen tukijalka pankkitoiminnan rinnalle.

”S-Pankki on S-ryhmän asiakasomistajien täyden palvelun pankki ja näiden palveluiden kehitys on toimintamme keskiössä. Panostamme entistä vahvemmin myös Private Banking -palveluihin. S-Pankki Private on jo nyt monen varakkaan suomalaisen kumppani varallisuudenhoidossa ja tulee olemaan entistäkin mielenkiintoisempi vaihtoehto tulevaisuudessa monelle.”

”Olemme olleet Varallisuudenhoitoliiketoiminnassamme jo yli 30 vuoden ajan henkilökohtaisen, räätälöidyn palvelun sekä suomalaisen sijoitusmaailman edelläkävijä, ja aiomme olla sitä seuraavatkin vuosikymmenet”, Hanna Porkka kommentoi.

S-Pankki-logo
S-Pankki Private -logo