S-Pankki Finanssiala ry:n jäseneksi

S-Pankki on liittynyt Finanssiala ry:n (FA) jäseneksi. Jäsenyys ei tuo suoria muutoksia S-Pankin asiakkaille.

– S-Pankin varainhoitotoiminnasta vastaava FIM on ollut Finanssialan keskusliiton ja nyttemmin uudistuneen FA:n jäsen jo aiemmin. Enää tällainen osajäsenyys ei ollut mahdollista, joten jouduimme harkitsemaan liitymmekö täysjäseniksi vai jäämmekö ryhmittymästä kokonaan ulos, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.

Keskeinen syy S-Pankin jäsenyyteen on Euroopan unionista tulevan sääntelyn lisääntyminen. S-Pankki näkee asiakkaan asemaa turvaavan, muun muassa sijoituspalveluiden myyntiin kohdistuvan sääntelyn ehdottoman hyvänä asiana, ja tähän liittyvässä tiedonsaannissa FA toimii S-Pankille kustannustehokkaana kumppanina.

– Me haluamme olla tuomassa erilaisia, reiluja ja ymmärrettäviä säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuja ihan koko kansan ulottuville. Näen, että esimerkiksi pienistä puroista koostuva mikrosäästäminen luo mahdollisuuden siihen, että jokainen suomalainen voi saada vähän rahakkaamman ja tätä kautta turvallisemman tulevaisuuden. Tässä tulevan sääntelyn ennakoiminen ja hyödyntäminen nousee keskeiseen asemaan, Ylihurula summaa.

Toisaalta eurooppalaiset pankit ovat keskenään hyvin erilaisessa tilanteessa ja siksi vakavaraisilla suomalaisilla finanssialan toimijoilla on hyvä olla yhteistä edunvalvontaa EU-tasolla. FA:n kattava jäsenistö tekee siitä merkittävän toimijan Euroopassa suomalaisen finanssialan äänenä.

S-Pankki näkee, että tulevaisuudessa yritykset eivät vastaa vain yhteen tarpeeseen vaan pyrkivät laajasti helpottamaan asiakkaidensa arkea. Tässä kehityksessä myös pankit joutuvat uudistumaan ja tekemään yhteistyötä sekä keskenään että muiden toimialojen kanssa.

– Toimialarajat ylittävä kumppanoituminen on S-Pankille tuttua. Olemme innolla mukana myös pankkien yhteisissä, asiakkaan elämää helpottavissa palveluissa. Esimerkkinä tällaisesta on keväällä lanseerattu Siirto-palvelu, jossa rahansiirtäminen onnistuu pelkän puhelinnumeron perusteella sekunneissa. Palvelu toimii tällä hetkellä S-Pankin, Nordean ja OP:n asiakkaiden kesken, Ylihurula kertoo.

S-Pankki näkee, että FA:ssa erilaiset toimijat kohtaavat ja pystyvät näin kehittämään yhdessä yhä parempia palveluita suomalaisille.

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 2,9 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä yli 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Lisäksi asunnon rahoittamisessa apuna ovat ajanvarauksella palvelevat S-Pankkiirit. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK-yhtymä (37,5 %) ja S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat (37,5 %), LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %). S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. www.s-pankki.fi

S-Pankki mukaan hillitsemään isoimpia saastuttajia25.9.2018 07:00Tiedote

S-Pankin varallisuudenhoito liittyy jäseneksi Climate Action 100+ -hankkeeseen. Kyseessä on projekti, jossa sijoittajat ympäri maailman vaikuttavat järjestelmällisesti planeettamme suurimpiin saastuttajiin. Vaikuttamisen kohteena olevat runsaat sata yhtiötä ovat maailman merkittävimpiä kasvihuonepäästöjen aiheuttajia. Siksi niiden päätökset vaikuttavat keskeisesti siihen, että Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteet saavutetaan.

S-Pankilta Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu: Säästäjä21.9.2018 08:15Tiedote

Suomalainen makuuttaa ylimääräisiä rahojaan perinteisesti tuottamattomalla pankkitilillä. Sijoittaminen on liian vaikeaa ja moni ajattelee sen kuuluvan vain rikkaille. Tämä on S-Pankin mielestä väärin, sillä mahdollisuuden panna omat rahat tuottamaan pitäisi olla jokaisen oikeus. Nyt pankki ravistelee sijoitusalan luutuneita rakenteita ja julkaisee markkinoiden ensimmäisen mikrosäästämisen palvelun: Säästäjän avulla jokainen meistä voi alkaa rakentaa rahakkaampaa huomista.