S-Pankki mukaan finanssialan yhteiseen edunvalvontapöytään

Finanssiala ry:n (FA) hallitus on yksimielisesti hyväksynyt perjantaina 15.9.2017 S-Pankin FA:n jäseneksi. S-Pankki on osallistunut tähän asti FA:n maksuliikealueen yhteistyöhön. S-Pankin tytäryhtiö FIM varainhoito on ennestään FA:n jäsen. S-Pankin täysjäsenyys FA:ssa alkaa välittömästi.

FA:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari toivottaa S-Pankin tervetulleeksi mukaan uudistuvan finanssialan edunvalvontatyöhön. ”S-Pankki vahvistaa FA:n roolia koko finanssialan yhteisen äänen esiintuonnissa.”

”Pankkien, vakuutusyhtiöiden, työeläkeyhtiöiden, arvopaperivälittäjien, rahastoyhtiöiden ja rahoitusyhtiöiden sekä niiden asiakkaiden etu on, että ala tunnistaa yhdessä ennakoivasti, millaisia vaikutuksia digitalisaatiolla ja uudella sääntelyllä on finanssialaan ja sen asiakkaisiin. Se on vastuullista työtä yhteisessä edunvalvonnan pöydässä”, Kivisaari painottaa.

Edunvalvontatyö on Kivisaaren mukaan tärkeä osa demokratiaa ja alan yhteisellä näkemyksellä on suuri arvo myös päätöksentekijöiden silmissä. ”Finanssiala on strategiansa mukaisesti vahva ja vastuullinen hyvinvoinnin rakentaja. Tämä yhdistää finanssialan yrityksiä riippumatta siitä, ovatko ne osakeyhtiöitä, osuustoiminnallisia yrityksiä, keskinäisiä vakuutusyhtiöitä tai säästöpankkeja, Kivisaari sanoo.

Finanssiala ry on uudistuvan finanssialan toimialajärjestö, jolla on 184 jäsenyhteisöä ja niiden palveluksessa työskentelee reilut 26 000 työntekijää.

Rahoitusalan viikonlopputyö: Asiakaspalvelun toimittava kaikissa olosuhteissa7.2.2018 14:00Tiedote

Rahoitusalan tes-neuvotteluja on käyty jo neljä kuukautta, jona aikana palkansaajapuoli on järjestänyt kaksi kahden päivän lakkoa. Myös ylityökielto on ollut voimassa pitkään. Valtakunnansovittelija esitti 31.1.2018 kiistaan molempien osapuolten vaatimuksia huomioivan sovintoesityksen, jonka Ammattiliitto Pro ja Ammattiliitto Nousu hylkäsivät viime perjantaina. Finanssiala ry (FA), Palvelualojen työnantajat Palta ry sekä ylempiä toimihenkilöitä edustava YTN olisivat sovintoesityksen hyväksyneet. Kiistaa on käyty erityisesti viikonlopputyön järjestämisestä.