S-Pankki mukaan finanssialan yhteiseen edunvalvontapöytään

Finanssiala ry:n (FA) hallitus on yksimielisesti hyväksynyt perjantaina 15.9.2017 S-Pankin FA:n jäseneksi. S-Pankki on osallistunut tähän asti FA:n maksuliikealueen yhteistyöhön. S-Pankin tytäryhtiö FIM varainhoito on ennestään FA:n jäsen. S-Pankin täysjäsenyys FA:ssa alkaa välittömästi.

FA:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari toivottaa S-Pankin tervetulleeksi mukaan uudistuvan finanssialan edunvalvontatyöhön. ”S-Pankki vahvistaa FA:n roolia koko finanssialan yhteisen äänen esiintuonnissa.”

”Pankkien, vakuutusyhtiöiden, työeläkeyhtiöiden, arvopaperivälittäjien, rahastoyhtiöiden ja rahoitusyhtiöiden sekä niiden asiakkaiden etu on, että ala tunnistaa yhdessä ennakoivasti, millaisia vaikutuksia digitalisaatiolla ja uudella sääntelyllä on finanssialaan ja sen asiakkaisiin. Se on vastuullista työtä yhteisessä edunvalvonnan pöydässä”, Kivisaari painottaa.

Edunvalvontatyö on Kivisaaren mukaan tärkeä osa demokratiaa ja alan yhteisellä näkemyksellä on suuri arvo myös päätöksentekijöiden silmissä. ”Finanssiala on strategiansa mukaisesti vahva ja vastuullinen hyvinvoinnin rakentaja. Tämä yhdistää finanssialan yrityksiä riippumatta siitä, ovatko ne osakeyhtiöitä, osuustoiminnallisia yrityksiä, keskinäisiä vakuutusyhtiöitä tai säästöpankkeja, Kivisaari sanoo.

Finanssiala ry on uudistuvan finanssialan toimialajärjestö, jolla on 184 jäsenyhteisöä ja niiden palveluksessa työskentelee reilut 26 000 työntekijää.

Finanssiala ry (FA) edustaa Suomessa toimivia pankkeja, henki-, työeläke- ja vahinkovakuutusyhtiöitä sekä rahasto- ja rahoitusyhtiöitä ja arvopaperivälittäjiä. Rakennamme jäsenillemme toimintaympäristöä, jossa ne voivat liiketoiminnallaan lisätä suomalaista hyvinvointia.

Alakouluille kipeästi kaivattu ilmainen talousopetusmateriaali22.8.2017 09:10Tiedote

Alakoulujen talousosaamisen opetusta varten on avattu maksuton verkko-oppimismateriaali, Mini-Zaldo. Yhteiskuntaoppi tuli 4.–6.-vuosiluokkien opetusohjelmaan viime vuonna. Alakouluille ei kuitenkaan ole vielä tarjolla kovin paljon talousosaamisen opetukseen soveltuvaa opetusmateriaalia. Mini-Zaldo on tehty aiemman, yläkoululaisille suunnatun ja nyt uusitun Zaldo-oppimateriaalin pohjalta. Molemmat Zaldot löytyvät osoitteesta Zaldo.fi.