S-Pankki mukaan finanssialan yhteiseen edunvalvontapöytään

Finanssiala ry:n (FA) hallitus on yksimielisesti hyväksynyt perjantaina 15.9.2017 S-Pankin FA:n jäseneksi. S-Pankki on osallistunut tähän asti FA:n maksuliikealueen yhteistyöhön. S-Pankin tytäryhtiö FIM varainhoito on ennestään FA:n jäsen. S-Pankin täysjäsenyys FA:ssa alkaa välittömästi.

FA:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari toivottaa S-Pankin tervetulleeksi mukaan uudistuvan finanssialan edunvalvontatyöhön. ”S-Pankki vahvistaa FA:n roolia koko finanssialan yhteisen äänen esiintuonnissa.”

”Pankkien, vakuutusyhtiöiden, työeläkeyhtiöiden, arvopaperivälittäjien, rahastoyhtiöiden ja rahoitusyhtiöiden sekä niiden asiakkaiden etu on, että ala tunnistaa yhdessä ennakoivasti, millaisia vaikutuksia digitalisaatiolla ja uudella sääntelyllä on finanssialaan ja sen asiakkaisiin. Se on vastuullista työtä yhteisessä edunvalvonnan pöydässä”, Kivisaari painottaa.

Edunvalvontatyö on Kivisaaren mukaan tärkeä osa demokratiaa ja alan yhteisellä näkemyksellä on suuri arvo myös päätöksentekijöiden silmissä. ”Finanssiala on strategiansa mukaisesti vahva ja vastuullinen hyvinvoinnin rakentaja. Tämä yhdistää finanssialan yrityksiä riippumatta siitä, ovatko ne osakeyhtiöitä, osuustoiminnallisia yrityksiä, keskinäisiä vakuutusyhtiöitä tai säästöpankkeja, Kivisaari sanoo.

Finanssiala ry on uudistuvan finanssialan toimialajärjestö, jolla on 184 jäsenyhteisöä ja niiden palveluksessa työskentelee reilut 26 000 työntekijää.

Hallitus parantamassa viljelijöiden mahdollisuuksia varautua satovahinkoihin17.1.2019 15:12Tiedote

Hallitus esittää satovahinkovakuutusten vapauttamista vakuutusmaksuverosta vuoden 2027 loppuun asti. Näin yhä useammat viljelijät saavat mahdollisuuden vakuuttaa satonsa vaikeiden vuosien varalta. Esimerkiksi vuoden 2017 sateisen ja kolean kesän takia jopa viidennes sadosta jäi korjaamatta. Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliiton MTK:n arvion mukaan huono sää aiheutti yli 100 miljoonan euron tappiot viljelijöille.

Rahastoista lunastettiin viime vuonna 3,9 miljardia euroa9.1.2019 07:24Tiedote

Suomeen rekisteröidyistä sijoitusrahastoista lunastettiin vuoden 2018 aikana nettomääräisesti yhteensä 3,9 miljardia euroa. Lisäksi rahastopääoma pieneni haastavan markkinakehityksen seurauksena. Yhteenlaskettu rahastopääoman arvo oli vuoden lopussa 110,1 miljardia euroa. Finanssiala ry:n julkaisemaan Rahastoraporttiin otettiin vuoden vaihteessa mukaan uusia rahastoja, mikä kasvatti pääomia 2,8 miljardilla eurolla.