S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Ravintola Trattoria Aukio palkittiin vuoden 2020 ketjuravintolana. Kuva: Lina Markkanen / Keskimaa

Ravintolan valinnassa palvelulla on aina ollut suuri merkitys, mutta nyt pandemia-vuoden aikana sen rooli tuntuu entisestään kasvaneen. Havaintoa tukee myös S-ryhmän ravintolaketjujen kasvanut asiakastyytyväisyys, jossa erityistä kiitosta saa ravintoloiden henkilöstö. Ravintoloista haetaankin hyvän ruuan lisäksi elämyksellisyyttä, ja jokainen asiakaskohtaaminen on silloin merkityksellinen.

− Osaava ja huomioiva palvelu ja siitä syntyvä hyvä fiilis ovat keskeisiä asioita ravintolan valinnassa. Erityisesti haasteelliset korona-ajat ovat selvästi nostaneet ihmiseltä ihmiselle -kokemuksen merkitystä. Siksi myös palkitsemme henkilökuntaamme ja annamme tunnustusta hyvästä työstä, sanoo johtaja Juha Lindholm SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Vuoden parhaat teot ja tekijät palkitaan joka keväisessä gaalassa, josta on muodostunut odotettu tapahtuma S-ravintoloiden ammattilaisten keskuudessa. Tämän kevään gaalassa 14.4. palkittiin yhteensä 3 ravintola-ammattilaista ja 11 ravintolaa työntekijöineen.

Trattoria Aukiota kehitetään asiakkaiden odotuksia ylittäen

Osuuskauppa Keskimaan omistama ravintola Trattoria Aukio palkittiin Trattoria-ketjun ravintolana. Trattoria Aukio on lunastanut Jyväskylässä paikkansa suositelluimpien ravintoloiden joukossa jo usean vuoden ajan. Ravintolan asiakastyytyväisyys on ollut aina erinomaisella tasolla ja sitä on onnistuttu jopa parantamaan viime vuonna. Vuoden ketjuravintolan valinnassa korostuivat palvelun ja tuotteiden korkea taso. Trattoria Aukion henkilökunnan hyvä yhteishenki tarttuu asiakkaisiin ja toimintaa kehitetään asiakkaiden odotuksia ylittäen.

− Vuosi on ollut mitä haastavin matkailu- ja ravintola-alan toimijoille. Olemme kuitenkin pystyneet näin poikkeuksellisenakin vuotena palvelemaan asiakkaitamme laadusta tinkimättä ja rajoituksia noudattaen hotelli Paviljongin yhteydessä toimivassa ravintola Trattoria Aukiossa. Trattoria Aukion rooli hotellin toiminnassa on vain korostunut näin korona-aikana, kun hotelliasukkaat ovat keskittäneet asiointiaan hotellin yhteydessä sijaitseviin ravintoloihin, toteaa Osuuskauppa Keskimaan Original Sokos Hotel Alexandran ja Solo Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen.

− Olemme erittäin iloisia palkinnosta. Meidän tiimimme on tehnyt kovasti töitä, poikkeuksellisen epävarmoissa olosuhteissa. Meille asiakaskokemus on ollut palvelumme ydin jo vuosia ja sitä on vaalittu myös näinä haastavina aikoina. Olemme sitoutuneet varmistamaan asiakkaan viihtymisen joka kerta. Hyvä ruoka, arjesta irtautuminen ja asiakaspalvelu ovat meille sydämen asioita, ravintola Trattoria Aukion ravintolapäällikkö Katri Ruohonen iloitsee.

S-ravintoloiden suositteluaste eli NPS on kehittynyt viimeiset viisi vuotta ja nousi kiitettävälle tasolle vuonna 2020. Trattoria Aukion suositteluaste oli viime vuonna 54 ketjun tavoitteen ollessa 40. Vuonna 2021 tyytyväisyys on jatkanut kasvua.

Osuuskauppa Keskimaa, Hannu Nirkkonen, hotellinjohtaja Sokos Hotel Alexandra ja Paviljonki, 010 785 1006, hannu.nirkkonen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Katri Ruohonen, Trattoria Aukion ravintolapäällikkö, 010 767 3067, katri.ruohonen@sok.fi
Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Uusi Rosso Jyväskylä avataan torstaina 13.5.20217.5.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa Jyväskylän keskustaan uuden Rosso Jyväskylän helatorstaina 13.5.2021. Uusi Rosso on päivitetty 2020-luvulle niin miljöön, palvelun kuin makujenkin osalta. Asemakadulla katutasossa sijaitseva yli 400 neliöinen ravintola tarjoaa asiakaspaikat parhaimmillaan yli 170 asiakkaalle. Toukokuussa Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut yt-neuvottelut koskien Rosso Kirkkopuiston mahdollista lakkauttamista.

Kutsu medialle: Osuuskauppa Keskimaa kertoo uutisia Jyväskylän Satamankärjen hankkeesta7.5.2021 09:01:28 EEST | Tiedote

Aika: Maanantaina 10.5.2021 klo 12.30 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tiedotustilaisuuteen maanantaina 10.5.2021 klo 12.30. Tilaisuudessa kerrotaan uutisia Osuuskauppa Keskimaan Satamankärjen saunaravintolan hankkeesta. Ilmoittaudu tilaisuuteen ma 10.5. klo 9:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi. Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaan alkuvuoden myynti edellisvuoden tasoa – investoinnit etenevät suunnitellusti, vaikka korona kurittaa tulosta23.4.2021 08:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 143,9 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 0,1 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli -0,7 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,7 miljoonaa euroa vähemmän kuin viime vuonna. Lomautuksilta on vältytty ravintolahenkilökunnan siirryttyä väliaikaisesti kaupan työtehtäviin. Koko vuoden tulostaso riippuu vahvasti koronatilanteen kehittymisestä Suomessa.

ABC Palokan sisätilat ja palvelukokonaisuus ovat uudistuneet19.4.2021 09:56:25 EEST | Tiedote

ABC Palokan kokonaisvaltainen uudistus on valmistunut sisätilojen ja palvelukokonaisuuden osalta. Remontin aikana liikennemyymälä on uudistettu sisätilojen osalta moderniksi, uuden ABC brändi-ilmeen mukaiseksi kokonaisuudeksi. Uudistuksessa on tavoiteltu lentokenttämäistä asiointikokemusta. Palvelukonseptit on hiottu asiakkaiden tarpeet ja toiveet huomioiden. Uusina palveluina on toteutettu muun muassanoutopöytään lisätty pitsapöytä, perheille rauhoitetut tilat leikkipaikkoineen sekä liikkuvaa työntekoa tukevat modernit kokoustilat.