S-ryhmä palkitsi ravintoloidensa parhaat päälliköt ja ravintolat – Vuoden S-Boss tulee Rovaniemeltä

S-ryhmä palkitsee vuosittain parhaiten suoriutuneet ravintola- ja keittiöpäälliköt sekä ravintolat. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin vielä virtuaalisesti viime vuoden tapaan. Osuuskauppa Arinan ravintolat menestyivät jälleen koko maan laajuisessa ravintoloiden rankingissa. S-Boss -palkinnon lisäksi palkintoja nappasivat Rovaniemen Amarillo, Coffee House Rovaniemi sekä Rovaniemen Ravintolamaailma.

Vuoden 2021 S-Boss Miika Huhtaniska

Ravintolavierailulta haetaan tässä ajassa iloa ja vaihtelua arkeen. Asiakkaiden ravintolavalinnoissa korostuvatkin nyt elämyksellisyys ja hyvä ilmapiiri. Ravintolahenkilökunnalle se tarkoittaa panostamista ihmisläheiseen palveluun, esihenkilöille tiimihengen nostatusta. Vuoden 2021 S-Bossiksi valittiin Rovaniemen Amarillon ja Frans & Chérie -ravintoloiden ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska.

– Esihenkilömme ovat panostaneet lujasti yhteishengen luomiseen, ja tiimin hyvä fiilis välittyy asiakkaille huomioivan palvelun kautta. Asiakastyytyväisyys ravintoloissamme on noussut edelleen. Se kertoo, että olemme onnistuneet nousemaan uudenlaiselle välittämisen tasolle. Koen, että tämä on erityisen hyvä saavutus poikkeusaikana, joka on tuonut monenlaista epävarmuutta niin työntekijöiden kuin asiakkaiden elämään, toteaa johtaja Juha Lindholm SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Virtuaalitilaisuudessa keskiviikkona 30.3.2022 palkittiin myös vuoden ketjuravintolat 2021, joiden joukosta löytyi iso nippu Rovaniemen ravintoloita. Palkitut ravintolat ovat onnistuneet erinomaisesti niin asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydessä kuin talousnäkökulmassa. Rovaniemen ravintoloille luovutettiin tilaisuudessa kolme vuoden ketjuravintola -palkintoa: Vuoden Amarillo, Vuoden Coffee House ja Vuoden Ravintolamaailma.

Vuoden päällikkö

Hyvä päällikkö hitsaa porukan yhteen ja johtaa läheltä – lujasti ja lämpimästi.Uramielessä hän on määrätietoisesti etenevä ikuinen oppija ja innostuja.

”Vuoden S-Boss Miika Huhtaniska otti vetovastuun Amarillosta vuonna 2016. Tästä alkoi johdonmukainen merkittävän kasvun ja kehityksen polku. Huhtaniskalla on vahva Team First -asenne, mikä näkyy kaikessa hänen toiminnassaan”, kerrotaan raadin perusteluissa.

– Sanomattakin on selvää, että myös Miikalla itsellään on vahva henkilökohtainen kehityskäyrä – hän aloitti uransa Arinalla esimiehenä ja on kasvanut ihmisten johtajaksi. Kaikki tämä on voitu ja voidaan saavuttaa, koska Miika asettaa prioriteetit oikein. Miikan johtamistyyliä voisi parhaiten kuvailla johtajuudella tiimin sisältä. Hänen johdonmukaisen positiivisen kehityksensä seurauksena saimme ylentää hänet lokakuussa 2021 Amarillon ja Frans & Chérien moniyksikköön ravintolapäälliköksi, vastuualueena ravintoloiden lisäksi myös aamiainen ja kokoukset, kertoo Esko Rebstock, Rovaniemen keskustan alueen ravintoloiden ja hotellin johtaja.

Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan viime vuotta täyttivät isot muutokset valtakunnallisten sekä paikallisten koronarajoitusten vaihdellessa ja sulkiessa ravintoloiden ovia useaan otteeseen. Tästä kaikesta huolimatta vahvalla esihenkilötyöskentelyllä, kotimaan matkailulla ja vuoden 2020 opeilla oli vuosi 2021 parempi kuin edeltäjänsä. Vuosi 2022 on näyttäytynyt ensimmäisellä kvartaalilla positiivisena ja näkymät loppuvuodelle ovat erittäin valoisat. Lapin vetovoima on kova ja kansainvälinen matkailu näyttää palautuvan ennakoitua nopeammin.

– Onnistumisista on tärkeää palkita ja haluankin kiittää henkilökuntaamme hyvästä työstä koronavuosien aikana. Erityisen lämpimät kiitokset ja onnittelut palkittujen toimipaikkojen henkilöstölle sekä Miikalle ansaituista palkinnoista, toteaa toimialajohtaja Ulla Peltoniemi Osuuskauppa Arinasta.

Vuoden 2021 S-Boss Miika Huhtaniska

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Paikallisin voimin uuteen kukoistukseen – Original Sokos Hotel Arinan uudistus on valmis20.5.2022 07:58:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa 2020 alkanut peruskorjaus ja uudistus on nyt 1,5 vuoden jälkeen valmis. Huoneiden uudistus toteutettiin kolmessa eri vaiheessa ja sujuva yhteistyö urakoitsijan sekä asiakkaiden kanssa mahdollisti hotellin ovien auki pysymisen vieraille koko uudistuksen ajan. Huoneuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös hotellin kuntosali, leikkitila, asiakassaunat, hissiaulat ja vastaanotto.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.

Kolmasosa Arinan asiakasomistajista äänesti edustajistovaaleissa26.4.2022 19:34:01 EEST | Tiedote

S-vaalilautakunta on julkistanut Arinan kevään 2022 edustajistovaalien tuloksen. Äänioikeutta käytti 56 958 (+31 %) osuuskaupan asiakasomistajaa, äänestysprosentin ollessa 32,2 % (+5,4 %-yksikköä). 65-jäseniseen edustajistoon valittiin 35 nais- ja 30 miesjäsentä, joista 34 (52 %) oli uusia. Edustajistoon valitut ja kaikkien ehdokkaiden äänimäärät on julkaistu arina.fi/vaalit vaalisivuilla. S-vaalilautakunta kiittää asiamiehiä, ehdokkaita ja äänestäjiä aktiivisuudesta. Uusi edustajisto kokoontuu Arinan hallintoneuvoston, hallituksen ja johtoryhmän kanssa 20.-22.5. Rovaniemelle valmennukseen ja sääntömääräiseen kevätkokoukseen.