S-ryhmä panostaa rautakauppaan Prisman johdolla

Prismasta on jo vuosia löytynyt kattava rautakaupan valikoima. S-ryhmä käynnistää rautakauppapalveluiden monikanavaisen uudistamisen Prisman johdolla ja yhdistää eri rautakaupan brändinsä yhden, Prisma Rauta -nimen alle. Valikoimaa ja palveluita kehitetään entisestään.

Kuva: Osuuskauppa Hämeenmaa

-          Prisma Rauta kattaa konseptina jatkossa niin rautakaupan suuryksikkömme, Prismojen rautakaupan osastot kuin joidenkin Prismojen yhteydessä sijaitsevat erilliset Prisma Rauta -myymälät. Samalla keskitämme rautakaupan verkkokaupan jatkossa Prisma.fi:hin – Prisman muun valikoiman kanssa samaan paikkaan, kertoo S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen.

Entisten Kodin Terra -myymälöiden osalta ensivaiheessa muutos näkyy myymälöiden uutena nimenä. Prisma Rauta -myymälöiden ilmettä ja valikoimaa kehitetään askel kerrallaan lähivuosina.

-          Suuryksiköissämme on yritysmyynti ollut vahvalla kasvu-uralla viime vuosina. Haluamme jatkossa palvella sekä kuluttaja- että ammattiasiakkaitamme heidän tarpeitaan vastaavalla tavalla kehittämällä palveluita yhdessä asiakkaiden kanssa ja myös viestimällä entistä vahvemmin jo olemassa olevista palveluistamme. Yllättävän harva tietää esimerkiksi sitä, miten monessa Prismassa on tarjolla maalinsekoituspalvelu tai lainattava peräkärry rakennustarpeiden kuljetukseen, muistuttaa Viinikainen.

Viimeiset kaksi vuotta ovat tunnetusti olleet kotoilun aikaa ja moni suomalainen on innostunut paitsi sisustamaan myös remontoimaan kotiaan tai pihaansa. Trendi on näkynyt vahvasti myös S-ryhmän rautakaupassa – erityisesti Prismassa.

Pienen pintaremontin aloittaminen ei pitäisi olla vaikeaa ainakaan tarvikkeiden hankintavaiheessa. Meille on tärkeää helpottaa asiakkaidemme elämää tarjoamalla kysytyimmät rautakaupan tuotteet helposti muiden Prisma-ostosten kanssa samalla reissulla. Moni Prisma on auki 24/7, joten Prismasta saa tarvikkeet rautakauppojen normaalien aukioloaikojen ulkopuolella vaikka keskellä yötä.

Prisma Rautaa ohjaavat samat vastuullisen hankinnan periaatteet kuin muutakin S-ryhmän omaa hankintaa.

-          Esimerkiksi puutavaran osalta meille on tärkeää varmistaa, että raaka-aineet tulevat kestävästi hoidetuista metsistä, kertoo Viinikainen.

S-ryhmän rakentamisen puutavara on sertifioitua. Kaupparyhmän tavoitteena on, että omien merkkien puupohjaiset käyttötavarat ovat FSC- tai PEFC-sertifioitua tai tuotteelle on myönnetty Joutsenmerkki tai EU:n ympäristömerkki vuoden 2025 loppuun mennessä. Valtaosa on puutavarasta, esimerkiksi kaikki kestopuu, on kotimaista raaka-ainetta.

Virpi Viinikainen, S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja, 010 768 1080

Kuva: Osuuskauppa Hämeenmaa

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittäminen vahvistivat S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuuden kasvua19.5.2022 09:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän investoinnit myymäläverkostoon ja verkkokauppaan jatkuivat vahvoina, mikä näkyi markkinaosuuden kasvuna ja asiakastyytyväisyyden paranemisena. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,2 prosenttia vuonna 2021. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 46,1 prosenttia (+0,1 %-yks.). S-ryhmä on selkeästi Suomen suurin päivittäistavarakaupan toimija ja sekä Prisma että S-market vahvistivat asemiaan Suomen suurimpina päivittäistavarakaupan ketjuina. Myös S-ryhmän pienmyymälöissä nähtiin hyvää myynninkasvua. Ruoan verkkokauppaa tarjoavien myymälöiden määrä kasvoi viime vuonna lähes sadalla myymälällä.

Korona-aika koetellut ihmisten jaksamista: "Takana on kaksi kuormittavaa vuotta. S-ryhmässä halutaan puhua avoimesti mielen hyvinvoinnista."18.5.2022 07:50:00 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ovat tunnistettu haaste suomalaiselle työelämälle. S-ryhmässä on edistetty mielen hyvinvointia pitkäjänteisesti, ja mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat sairauspoissaolot saatiin kääntymään laskuun vuonna 2019. Korona-aikana ahdistuneisuus ja työuupumus on lisääntynyt Suomessa, ja mielenterveyden haasteista johtuvat poissaolot kasvoivat vuonna 2021 myös S-ryhmässä. Osuuskauppa HOK-Elannolla on päätetty tarttua erityisesti luottamuksen kulttuurin vahvistamiseen ja nuorten mielen hyvinvointiin: ”Kampanjasta tai yhden vuoden kehitysalueesta ei ole kyse. Mielenterveydestä on tullut koko Suomen yhteinen asia ja pysyvä painopiste.”

Sibeliuksen musiikki soi Ukko-Kolin huipulla 17. kesäkuuta4.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Kolin huipulla koetaan ainutlaatuisia hetkiä, kun sellisti Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esittävät Sibeliuksen sävelmiä Break Sokos Hotel Kolin katolta käsin 17.6.2022. Tapahtumassa kansallismusiikki ja kansallismaisema yhdistyvät kesäisessä illassa, taustanaan Suomen tunnetuin maisema. Musiikkiesityksestä nautitaan hotelli Kolin maisemaravintolassa tai Luontokeskus Ukossa hyvän ruoan äärellä. Kansainvälisesti arvostetut taiteilijat Makkonen ja Azezian ovat tunnettuja Sibelius-asiantuntemuksestaan.