S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”
Kaupan ala on silta työelämään, ja osuuskaupoilla ja S-ryhmän muilla työnantajayrityksillä on kriittinen rooli työelämään kasvattajina.
− Haluamme ensimmäisten kokemusten olevan ensiluokkaisia, sillä niistä jää pysyvä muistijälki. Duunipassi on kausiapulaisillemme työpaikoilla tapahtuvan perehdytyksen tueksi yhdessä Työterveyslaitoksen kanssa luotu mobiili verkkokoulutus. Sen avulla nuori kertaa työelämän perustaitoja kuten turvallisuudesta ja hyvinvoinnistaan huolehtimista. Passi suoritetaan itseopiskellen, esimiehen tuella. Palautteiden perusteella oppimismuoto on nuorille hyvin luonteva, henkilöstöjohtaja Susa Nikula SOK:lta kuvailee.
Harkkapassi on puolestaan TET- sekä Tutustu ja tienaa -harjoittelijoille luotu perehdytysaineisto, joka löytyy S-ryhmän verkkosivuilta.
− Halusimme tuoda nuorimmille koululaisille tarkoitetun Harkkapassin ihan kaikkien tutustuttavaksi verkkosivuillemme. Nuorten työelämään kasvattaminen on yhteistyötä, ja me isot yritystoimijat voimme saada käytäntöjä ja oppeja vaihtamalla tässä paljon aikaiseksi, Susa Nikula sanoo.
COVID-19-koronavirustilanne on nostanut esiin tarvetta erityisesti panostaa laadukkaaseen perehdyttämiseen ja psykologisen turvallisuuden tunteen vahvistamiseen.
− Viime kesä oli koronavirustilanteen vuoksi erittäin poikkeuksellinen. Silti onnistuimme tarjoamaan kesätyötä yli 7600 nuorelle pitkin Suomea. Olen erityisen iloinen, että meillä oli juuri tänä kesänä pilottikäytössä nämä työkalut. Tavoite on kehittää mallia ja saada ihan jokainen kausiapulainen jatkossa passiemme piiriin.
Lisätiedot:
S-ryhmä, henkilöstöjohtaja Susa Nikula (SOK), p. 044 992 9297
Harkkapassiin pääsee tutustumaan S-ryhmä.fi:stä: https://s-ryhma.fi/tyopaikat/koululaiset-ja-ammattiin-opiskelevat
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi Hohtiviestintäjohtaja
Puh:+358503883133outi.hohti@sok.fiSOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.
S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote
Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.
Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote
Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.
Vesivastuullisuus keskeinen osa luontotyötä – S-ryhmä tukee John Nurmisen Säätiötä22.3.2024 08:45:00 EET | Tiedote
S-ryhmä tukee John Nurmisen Säätiötä ja sen meriympäristöhankkeita, joissa muun muassa vähennetään maalta mereen päätyvää ravinnekuormitusta ja torjutaan rehevöitymistä ja muita mereen kohdistuvia ympäristöriskejä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme