SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän ruokaketjut vastuullisuuden ykkönen ja kakkonen

S-ryhmän ketjut pärjäsivät tänäkin vuonna hyvin Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen bränditutkimuksessa (Sustainable Brand Index). Suomalaiskuluttajat arvioivat S-marketin ja Prisman ruokakauppojen vastuullisuuden ykköseksi ja kakkoseksi. Myös Sokos Hotellit ja S-Pankki olivat oman toimialansa vastuullisimpia.

S-ryhmän ruokakaupan ketjut pärjäsivät hyvin myös kaikkien kuluttajabrändien yhteisvertailussa. S-market oli tässä vertailussa kolmas ja Prisma neljäs. Edelle ylsivät vain Valio ja Fazer.

Vuosittain Pohjoismaissa suoritettavassa SBI-tutkimuksessa noin 50 000 kuluttajaa arvioi brändejä sen mukaan, kuinka vastuullisina he niitä pitävät. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat yli 16-vuotiasta henkilöä. Brändien lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.

– Osuustoiminnan ytimessä ovat asiakkaidemme toiveet. Paras paikka elää -vastuullisuusohjelman yhtenä tärkeimmistä tavoitteista on auttaa asiakkaitamme vastuullisissa valinnoissa, SOK:n vastuullisuusjohtaja Lea Rankinen kertoo.

Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Lue lisää S-ryhmän vastuullisuustyöstä:

paraspaikkaelaa.fi

S-ryhmän vuosi ja vastuullisuus 2018

Lisätietoja:

SOK:n vastuullisuusjohtaja Lea Rankinen p. 010 76 82453

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä17.4.2019 10:30:00 EESTTiedote

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.