SA-TU Logistics

SA-TU Logistics Oy aloittaa miljoonainvestoinnin Vuosaaren satamaan

Lehdistötiedote 12.05.2015. Suomalainen yksityinen logistiikkayhtiö SA-TU Logistics aloittaa massatavaraterminaali-investoinnin ensimmäisen vaiheen toteutuksen. Kokonaisuudessaan hankkeelle on varattu rakennusoikeutta 10 000 neliötä. Pyrimme saamaan investoinnin ensimmäisen 4000m2 vaiheen valmiiksi kesällä 2015, kertoo Toimitusjohtaja Niko Plith.

Kaarihallien sijainti on Vuosaaren satamassa keskeisellä paikalla. Liikenneyhteydet ovat joustavat, kenttätilaa on runsaasti ja lisäksi saamme kauan kaipaamamme rautatieyhteyden.

Tulemme keskittymään uudessa yksikössämme ensisijaisesti sahatavaran, vanerin, liimapuun, erilaisten terästen sekä projektien ja muun vastaavan teollisen tavaran lyhytaikaiseen välivarastointiin, kontittamiseen ja konttien purkuun.

Vuosaaren sataman logistiikka-alueelle rakennettiin aikanaan erityisesti kulutustavaran käsittelyä palvelevia terminaaleja. SA-TUlla on nyt mahdollisuus tarjota ensimmäisenä logistiikkaoperaattorina Vuosaaren satamassa kustannustehokas konsepti esimerkiksi sahatavaran ja tiettyjen terästuotteiden kontittamiseen tai konttien purkuun.

Esimerkiksi sahatavaraviennin osalta Vuosaari on houkutteleva satama, koska konttien saatavuus on erinomainen. Lisäksi kotimaan rahdin osalta kuljetusyhtiöt löytävät paremmin pk-seudulta paluukuormia takaisin pohjoiseen. Tämä tekee niin sanotun roundtripin edullisemmaksi ja myös ekologisemmaksi.

Yhteyshenkilö:
SA-TU Logistics Oy
Tero Melasniemi
Varatoimitusjohtaja
tero.melasniemi@sa-tu.com

Komentosilta 1
00980 Helsinki

Lisätiedot ja julkaisu kotisivuillamme www.sa-tu.com , josta löytyy myös kuvat ja pdf tiedosto, myös Englanninkielisenä versioina:

SA-TU Logistics
Komentosilta 1 / Vuosaari