Sääolosuhteet siirtävät Turku Energian helikopterilennolla tehtävää kaukolämpöverkoston kuntokartoitusta

Turku Energian helikopterilennolla ja lämpökameroiden avulla tehtävä kaukolämpöverkoston kuntokartoitus siirtyy aiemmin ilmoitetusta aikataulusta sääolosuhteista johtuen. Kuvaukset suoritetaan tämän viikon aikana, viimeistään 17.–18.4.2022 välisenä yönä. Lennon tarkka ajankohta viestitään vielä Turku Energian sosiaalisen median kanavissa heti sen varmistuttua.

Kuvaus suoritetaan koko Turku Energian kaukolämpöverkon alueella Turussa, Raisiossa, Naantalissa ja Kaarinassa. Kuvaus kestää yhteensä muutaman tunnin ja suoritetaan yhden yön aikana edellä mainitulla aikavälillä.

Valtaosa Turku Energian kaukolämpöverkostosta kulkee katualueilla. Helikopterilennot tehdään auringonlaskun jälkeen, jolloin maanpinta on tasalämpöinen ja liikennettä kaduilla on vähän.

Pahoittelemme helikopterilennosta mahdollisesti aiheutuvaa ajoittaista meluhaittaa. Helikopterilennosta saattaa aiheutua ajoittaista meluhaittaa etenkin Härkämäen alueelle, jossa sijaitsee helikopterin lähtö- ja nousupaikka.

Lue lisää helikopterilennosta ja kuvauksesta aikaisemmasta tiedotteestamme.

Jani Uitti, verkko-omaisuuspäällikkö, Turku Energia
jani.uitti@turkuenergia.fi

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 333,2 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 330 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. www.turkuenergia.fi

Turku Energia ja Turun Ylioppilaskyläsäätiö tekevät Ylioppilaskylästä energiapositiivista aluetta4.5.2022 13:33:06 EEST | Tiedote

Turku Energia on toteuttamassa Turun Ylioppilaskyläsäätiön (TYS) Tyyssija-rakennukseen innovatiivista energiaratkaisua. Uudenlainen energiaratkaisu huolehtii kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä hyödyntäen kaukojäähdytyksen paluulämpöä lämpöpumpun lämmönlähteenä. Rakennuksesta tulee energiapostiviinen eli se tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toteutus on osa Euroopan unionin Horisontti 2020 -ohjelman rahoittamaa RESPONSE-hanketta.

Tilinpäätös 1.1.-31.12.2021: Turku Energia -konsernin tulos parani, asiakkaat arvostivat yhtiön kestävän kehityksen indeksin ykköseksi4.3.2022 09:02:13 EET | Tiedote

Turku Energia -konsernin liikevoitto ja liikevaihto kasvoivat edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus kasvoi Turussa 6,6 %. Myös kaukolämmön myynti kasvoi huomattavasti normaalia kylmemmän alku- ja loppuvuoden vuoksi. Kuluttaja-asiakkaat arvostivat Turku Energian asiakastyytyväisyydessä ja kestävän kehityksen indeksissä ykkössijalle.