Saarijärvelle rakennetaan seniorikeskus, Attendo voitti kaupungin kilpailutuksen

Attendo rakennuttaa Saarijärvelle uudentyyppisen seniorikeskuksen. Kaupunginvaltuusto on hyväksynyt 11.9. Attendon tarjouksen, jossa yhtiö sitoutuu lunastamaan kaupungilta Peltoahon hoivakiinteistön ja rakennuttamaan uuden hoivakiinteistön ikääntyneille ennalta määrätyille tonteille Sivulanpellon alueella.

- Saarijärven kaupungin tavoitteena on vahvistaa kaupungin keskustan asemaa sosiaali- ja terveyspalvelujen paikallisena keskuksena. Alueen väestöpohja, yritysten ja työpaikkojen määrä sekä keskustan muiden palvelujen kokonaisuus antavat siihen hyvät mahdollisuudet. Avoin kilpailutus oli tässä tilanteessa toimivin ratkaisu, sanoo kaupunginjohtaja Timo Rusanen

- Kiitämme Saarijärveä luottamuksesta. Haluamme tarjota laadukkaita hoiva- ja terveyspalveluja nykyaikaisessa ympäristössä. Uusi hoivakiinteistö on seniorikeskus, joka palvelee muitakin paikkakuntalaisia eli palvelutarjonta Saarijärvellä laajenee, sanoo aluejohtaja Anne Flink Attendosta.

Seniorikeskukseen tulee 60 palveluasumisen paikkaa, johon kuuluu tehostettua palveluasumista ja senioreille suunnattuja vuokra-asuntoja. Kiinteistöön tulee kotihoidon keskus sekä ravintola, joka palvelee muitakin alueen ikääntyneitä. Rakennus toteutetaan mahdollisesti hirsirakenteisena. Seniorikeskuksessa on lisäksi Attendon lääkäriasema, josta palveluja saavat myös työterveyshuollon ja erikoislääkäreiden asiakkaat.

Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää Saarijärvellä noin 40 uutta sosiaali- ja terveysalan ammattilaista. Investoinnin arvo on noin seitsemän miljoonaa euroa.

Peltoahon hoivakiinteistössä Saarijärvellä palvelut tuottaa tällä hetkellä Peruspalveluliikelaitos Saarikka, jonka toiminta voi jatkua kiinteistössä 2018 loppuun saakka Saarikan niin halutessaan.

Timo Rusanen
kaupunginjohtaja, Saarijärvi
timo.rusanen@saarijarvi.fi

Anne Flink
aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.