Saarioisten Huittisten tehtaalla tehty järjestelmäintegraatio parantaa paloturvallisuutta ja tuo käyttöön sujuvuutta

Saarioisten Huittisten tehtaan tehtaanjohtaja Pauliina Annola ja sähkötyönjohtaja Martti Kivekäs ovat tyytyväisiä Schneider Electricin EcoStruxure-kiinteistöhallinta-alustaan, jossa tilanteiden seuranta ja hallinta onnistuvat graafisen käyttöliittymän avulla.
  • Saarioisten Huittisten tehtaalla paloturvallisuutta valvoo Schneider Electricin Esmi-paloilmoitinjärjestelmä.
  • Paloilmoitinjärjestelmän integrointi kiinteistönhallinta-alustaan mahdollistaa järjestelmän etäkäytön.
  • Graafinen käyttöliittymä tehostaa paikantamisnopeutta palohälytystilanteessa.

Tiedote, 22.9.2021 – Saarioinen Oy:n Huittisten tuotantolaitoksella työskentelee noin 150 henkilöä. Henkilöstön ja tehtaan paloturvallisuudesta huolehtii Schneider Electricin automaattinen Esmi-paloilmoitinjärjestelmä.

Paloilmoitinjärjestelmä integroitiin Schneider Electricin EcoStruxure-kiinteistöhallinta-alustaan, minkä ansiosta järjestelmään saatiin etäkäyttö- ja infonäyttöominaisuudet. Integraation myötä järjestelmän tila- ja ohjaustoiminnot voidaan todeta selkeän graafisen käyttöliittymän, verkon tai kosketusnäytöllisen infonäytön kautta.

– Esmi Sense FDP- ja FX-paloilmoitinjärjestelmät integroituna kiinteistönhallinta-alustaan ja sen mahdollistamiin palveluihin siirtävät turvallisuuden ja käytettävyyden uudelle tasolle, toteaa Schneider Electricin palvelutuotannon myynti-insinööri Sami Malkamo.

Saarioisten tehtaalla turvallinen työympäristö minimoi häiriöt ja sitä kautta myös tehostaa työskentelyä.

– Jatkuva panostus työntekijöihin ja työturvallisuuteen on tärkeä asia Saarioinen Oy:lle. Paloturvallisuuteen panostaminen varmistaa ensisijaisesti henkilöstön turvallisuuden, mutta myös tehtaan toiminnan häiriöttömän jatkumisen, toteaa tehtaanjohtaja Pauliina Annola.

Paikantaminen tapahtuu tositilanteessa nopeasti

– Järjestelmän antama informaatio hälytystilanteessa nopeuttaa paikantamista isossa rakennuskokonaisuudessa huomattavasti. Lisäksi päivittäinen käytettävyys muun muassa irtikytkentöjen osalta on paljon selkeämpää ja tehokkaampaa, toteaa Huittisten tehtaan sähkötyönjohtaja Martti Kivekäs.

Kunnossapitotiimissä työskentelee vuorotöissä noin 15 henkilöä. Graafisen järjestelmän selkeys helpottaa työskentelyä myös eri vuorojen välillä.

Järjestelmään on käynyt tutustumassa myös Satakunnan pelastuslaitoksen Huittisten paloaseman henkilöstö, ja heiltä saatu palaute on ollut positiivista. Kohteessa ennalta tehtävä valvonta ja operatiivinen tutustuminen antavat paremmat onnistumisen mahdollisuudet onnettomuustilanteissa. Myös paikantamisen on tapahduttava nopeasti.

– Järjestelmäpäivitys tukee hyvin meidän paikannustamme. Paloilmoitin tuottaa myös pelastustoimelle työturvallisuutta, sanoo Satakunnan pelastuslaitoksen aluepalomestari Jari Eno.

Sami Malkamo, palvelutuotannon myynti-insinööri, Schneider Electric
puh. 050 386 9339, sami.malkamo@se.com

Schneider Electric Suomen johtajat kasvattavat vastuualueitaan Pohjoismaissa ja Baltiassa21.10.2021 08:54:17 EEST | Tiedote

Schneider Electricin Suomen sähkönjakelu- ja sähköasennuskalusteiden liiketoimintajohtaja Kim Långström on nimitetty yhtiön Power Products -yksikön liiketoimintajohtajaksi 1.10.2021 alkaen vastuualueenaan Pohjoismaat ja Baltia. Uudessa roolissaan Långström vastaa Schneiderin sähkönjakeluliiketoiminnasta Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yksikön toiminta on Långströmille tuttua, sillä Power Products -liiketoimintayksikön kehittäminen Nordic-tasolla on ollut hänen vastuullaan jo syksystä 2019 lähtien. – Sähkönjakelussa on tapahtumassa murros digitalisaation myötä. Sähkön saatavuus, tehokkuus, turvallisuus ja verkkoon kytkettävyys (Power Story) ovat nousseet entistä suurempaan arvoon esimerkiksi datakeskuksissa ja sairaaloissa kaikissa Pohjoismaissa, Långström sanoo. – Kim Långströmin siirtyminen Nordic Balticiin on Schneider Electricin globaalilta tasolta tullut selkeä osoitus laajasta arvostuksesta Suomen maayhtiön toimintaa kohtaan. Jo aiemmin Schneiderin työntekijöiden rooleja on kasvatettu