Säästöä kausilipusta: jatkuva säästötilaus HSL-sovellukseen

HSL:n jatkuva säästötilaus on edullisin tapa ostaa kausilippu, kun matkustaa säännöllisesti joukkoliikenteellä. Lippu ostetaan HSL-sovellukseen, ja se on voimassa aina, ilman että sitä tarvitsee erikseen muistaa ladata. HSL-sovelluksen päivitetty versio ja jatkuva säästötilaus ovat nyt saatavissa sovelluskaupoista Android- ja iPhone-puhelimiin.

Säästötilauksella matkustaa ilmaiseksi yli kuukauden vuodessa. Normaalihintaiseen 30 vuorokauden kausilippuun verrattuna säästöä kertyy:

• AB-lipusta 6,70 euroa kuukaudessa ja 80,40 euroa vuodessa
  • ABC-lipusta 12,50 euroa kuukaudessa ja 150 euroa vuodessa
  • ABCD-lipusta 17,40 euroa kuukaudessa ja 208,80 euroa vuodessa.

Maksu veloitetaan sovellukseen liitetyltä maksukortilta automaattisesti 30 vuorokauden välein. Jatkuvan säästötilauksen hinnat löytyvät verkkosivuston hinnastosta.

Kausilipun jatkuvan säästötilauksen voi hankkia, jos

• kuuluu asiakasryhmään aikuinen ja
  • asuu jossakin HSL:n jäsenkunnassa eli Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Siuntiossa, Kirkkonummella, Sipoossa, Keravalla tai Tuusulassa.

Vuoden 2020 alussa HSL:n pisimpien matkojen lippujen hintoihin tulee alennuksia, eli ABC-, BCD-, CD- ja ABCD-lippujen hinnat laskevat. Jatkuvan säästötilauksen hinnat päivittyvät automaattisesti, ja ensimmäinen vuoden 2020 puolella tehtävä veloitus menee uudella hinnalla.

Tilaus on voimassa toistaiseksi. Jos tilaus irtisanotaan, ennen kuin lippu on ollut voimassa 360 vuorokautta ja 12. maksu on veloitettu maksukortilta, siitä peritään irtisanomismaksu:

• 29 euroa AB-, BC- ja D-lipuista ja
  • 39 euroa ABC-, CD-, BCD- ja ABCD-lipuista.

Kun tilaus on ollut voimassa vähintään 360 vuorokautta, se jatkuu automaattisesti. Tilauksen voi sen jälkeen lopettaa ilman irtisanomismaksua.

Jatkuvan tilauksen lippuvyöhykkeitä voi muuttaa maksutta HSL-sovelluksessa. Muutos tulee voimaan seuraavan 30 vuorokauden jakson alusta, ja se pitää tehdä vähintään 7 vuorokautta ennen kuin uusi 30 vuorokauden jakso alkaa.

Lisätietoja:
myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, puh. 040 149 4799
tuotepäällikkö Vesa Jääskö, puh. 050 531 1206

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk