Säästöä kausilipusta: jatkuva säästötilaus HSL-sovellukseen

HSL:n jatkuva säästötilaus on edullisin tapa ostaa kausilippu, kun matkustaa säännöllisesti joukkoliikenteellä. Lippu ostetaan HSL-sovellukseen, ja se on voimassa aina, ilman että sitä tarvitsee erikseen muistaa ladata. HSL-sovelluksen päivitetty versio ja jatkuva säästötilaus ovat nyt saatavissa sovelluskaupoista Android- ja iPhone-puhelimiin.

Säästötilauksella matkustaa ilmaiseksi yli kuukauden vuodessa. Normaalihintaiseen 30 vuorokauden kausilippuun verrattuna säästöä kertyy:

• AB-lipusta 6,70 euroa kuukaudessa ja 80,40 euroa vuodessa
  • ABC-lipusta 12,50 euroa kuukaudessa ja 150 euroa vuodessa
  • ABCD-lipusta 17,40 euroa kuukaudessa ja 208,80 euroa vuodessa.

Maksu veloitetaan sovellukseen liitetyltä maksukortilta automaattisesti 30 vuorokauden välein. Jatkuvan säästötilauksen hinnat löytyvät verkkosivuston hinnastosta.

Kausilipun jatkuvan säästötilauksen voi hankkia, jos

• kuuluu asiakasryhmään aikuinen ja
  • asuu jossakin HSL:n jäsenkunnassa eli Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Vantaalla, Siuntiossa, Kirkkonummella, Sipoossa, Keravalla tai Tuusulassa.

Vuoden 2020 alussa HSL:n pisimpien matkojen lippujen hintoihin tulee alennuksia, eli ABC-, BCD-, CD- ja ABCD-lippujen hinnat laskevat. Jatkuvan säästötilauksen hinnat päivittyvät automaattisesti, ja ensimmäinen vuoden 2020 puolella tehtävä veloitus menee uudella hinnalla.

Tilaus on voimassa toistaiseksi. Jos tilaus irtisanotaan, ennen kuin lippu on ollut voimassa 360 vuorokautta ja 12. maksu on veloitettu maksukortilta, siitä peritään irtisanomismaksu:

• 29 euroa AB-, BC- ja D-lipuista ja
  • 39 euroa ABC-, CD-, BCD- ja ABCD-lipuista.

Kun tilaus on ollut voimassa vähintään 360 vuorokautta, se jatkuu automaattisesti. Tilauksen voi sen jälkeen lopettaa ilman irtisanomismaksua.

Jatkuvan tilauksen lippuvyöhykkeitä voi muuttaa maksutta HSL-sovelluksessa. Muutos tulee voimaan seuraavan 30 vuorokauden jakson alusta, ja se pitää tehdä vähintään 7 vuorokautta ennen kuin uusi 30 vuorokauden jakso alkaa.

Lisätietoja:
myyntipäällikkö Matias Sarkkinen, puh. 040 149 4799
tuotepäällikkö Vesa Jääskö, puh. 050 531 1206

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.