Säästöpankki Sinetti pudottaa opintolainojen marginaalin 0,1 prosenttiin

Säästöpankki Sinetti tukee opiskelijoita laskemalla marginaalin kaikissa opintolainoissaan 0,1 prosenttiin. Uusi marginaali tulee voimaan 1.6. uusille opintolaina-asiakkaille ja automaattisesti tämän vuoden aikana nykyisille asiakkaille.

Ajatus opiskelijoiden tukemisesta syntyi yhteiskunnallisesta tilanteesta.

– Leikkaaminen ja halpuuttaminen näyttävät nyt olevan muotia. Kun muutkin leikkaavat, meidänkin pitää osallistua talkoisiin, heittää toimitusjohtaja Hannu Syvänen.

– Idea syntyi meillä ennen hallituksen päätöksiä opintotuesta, mutta sen jälkeen tämä uudistus on tuntunut entistäkin ajankohtaisemmalta. Opiskelijat ovat hankalassa tilanteessa, joten haluamme osaltamme varmistaa, että jos he joutuvat ottamaan opintolainaa opiskelujen aikana, se on heille mahdollisimman halpaa, hän lisää.

Uudistuksen jälkeen Säästöpankki Sinetin uusissa opintolainoissa marginaali on 0,1 % ja korko sidottu kuuden kuukauden Euriboriin. Lainan korko on kuitenkin vähintään marginaalin verran eli 0,1 %. Kesäkuun alusta lähtien myös uusien opintolainojen toimitusmaksu on nolla euroa.

Säästöpankki Sinetillä on tällä hetkellä noin 450 opintolaina-asiakasta. Uusi minimimarginaali tulee heille voimaan automaattisesti tämän vuoden aikana.

Palvelua selvällä suomella
Säästöpankit tarjoavat nuorille alle 26-vuotiaille asiakkaille lisäksi arjen pankkiasioinnin, kuten maksukortin ja verkkopankin, ilman palvelumaksuja.

– Tavoitteenamme on tietysti saada lisää uusia nuoria asiakkaita. Pankkiasiat eivät nuorten mielestä ole välttämättä kovin kiinnostavia eikä nuorten tietämys omaan talouteensa vaikuttavista asioista ole aina kovin laajaa. Meillä säästöpankissa pankkiasioista puhutaan aina selvällä suomen kielellä ja neuvomme asiakkaitamme kaikissa tilanteissa – tyhmiä kysymyksiä ei pankkiasioista olekaan, sanoo Syvänen.

Hannu Syvänen, toimitusjohtaja
p. 0400 548 508, hannu.syvanen@saastopankki.fi

Keskustie 35
35300 Orivesi

03 3143 6500http://www.saastopankki.fi/sinetti

Säästöpankki Sinetti on vakavarainen suomalainen säästöpankki, jolla on konttorit Eräjärvellä, Jämsässä, Länkipohjassa, Orivedellä ja Ylöjärvellä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi