Sähköinen työeläkekortti Varman eläkkeensaajien käyttöön

Varma tarjoaa eläkkeensaajilleen sähköisen työeläkekortin ensimmäisenä yksityisenä työeläkeyhtiönä. Eläkeläisalennuksiin oikeuttava työeläkekortti toimii todisteena eläkkeellä olosta.

–Työeläkekorttiin oikeutetut eläkkeensaajamme voivat nyt kirjautua asiointipalveluumme pankkitunnuksillaan ja tallentaa työeläkekortin matkapuhelimeensa tai tablettiinsa. Mukana ei tarvitse enää kuljettaa erillistä muovikorttia eläkeläisalennusten saamiseksi, eläkepalvelujohtaja Voppe Salokari kertoo.

Uudelle palvelulle on ollut kysyntää. Sähköinen työeläkekortti on ollut saatavilla joulukuusta lähtien ja reilut 200 asiakasta otti sen käyttöön heti joulukuussa.

Sähköinen työeläkekortti on vaivaton

Sähköisen työeläkekortin saa käyttöönsä, kun kirjautuu verkkopalveluumme pankkitunnuksillaan tai mobiilivarmenteella matkapuhelinta tai tablettia käyttäen ja seuraa tallennusohjeita. Työeläkekortin tallentamisen jälkeen laitteen aloitusnäyttöön tulee Varman työeläkekortti -kuvake, jota klikkaamalla työeläkekortin saa näkyviin ilman erillistä kirjautumista. Näin sähköisen työeläkekortin käyttäminen on vaivatonta internet-yhteyden avulla. Sähköinen työeläkekortti toimii Android- ja iPhone-puhelimilla sekä tableteilla.

Työeläkekortin saa käyttöönsä vanhuuseläkettä, varhennettua vanhuuseläkettä, täyttä työkyvyttömyyseläkettä tai työttömyyseläkettä saava.

Kattavat verkkopalvelut eläkeasioiden hoitoon

Eläkkeensaajille ja kuntoutujille on tarjolla kattavat verkkopalvelut. Omia tietoja pääsee tarkastelemaan kirjautumalla palveluumme. Palvelussa voi tarkistaa seuraavassa kuussa maksettavan eläkkeensä tai kuntoutusrahansa määrän ja maksupäivän, tehdä osoite- ja tilinumeromuutoksia sekä tulostaa todistuksen eläkkeen määrästä. Palvelusta näkee myös kuluvan ja 12 edellisen kuukauden aikana maksetut eläkkeet ja korvaukset, ja siellä voi korottaa veroprosenttiaan.

– Verkkopalvelujen käyttö on jatkuvassa kasvussa. Esimerkiksi eläketodistukset ovat yhä suositumpi palvelu. Jatkamme eläkkeensaajien digipalveluiden kehittämistä sähköistämällä asiakaspostia. Vastuullisena eläkeyhtiönä haluamme myös olla mukana vähentämässä paperinkulutusta, Salokari kertoo.

Viime vuonna eläke- ja kuntoutusasiakkaamme asioivat verkkopalvelussamme yhteensä noin 135 000 kertaa. Eläkkeensaaja- ja kuntoutusasiakkaita Varmassa on yhteensä noin 340 000.

Hanna LeskeläViestintäpäällikkö, Varman hallinto ja eläkepalvelut

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Varma ja Alma Media solmivat jatkovuokrasopimuksen Finlaysonin alueelle22.2.2018 12:17Tiedote

Varma ja Alma Media solmivat uuden jatkovuokrasopimuksen Tampereen Finlaysonin alueella sijaitsevien toimitilojen vuokraamisesta. Alma Media on toiminut Finlaysonin alueella vuodesta 2001 lähtien. Alma Median liiketoiminnoista tiloissa toimii mm. Aamulehti, Alma Mediapartners, Alma Talent Tietopalvelut sekä konsernin tukitoimintoja. Alma Median käytössä olevia tiloja nykyaikaistetaan vuokrasopimuksen myötä. Osana uutta vuokrasopimusta tiloihin tehdään mittava remontti kesän 2018 aikana. Samalla tilatarve on määritelty uudelleen vastaamaan nykyisiä tarpeita. – Alma Media on yksi Finlaysonin alueen keskeisimmistä vuokralaisista ja tamperelaisille tunnettu erityisesti Aamulehden ja Etuovi.com toiminnoista. On hienoa, että pitkäaikainen ja hyvä yhteistyömme saa jatkoa. Uudistuvat tilat vastaavat muuttuviin työnteon tarpeisiin, ja remontin myötä Alma Median työntekijöille valmistuvat viihtyisät ja toimivat työtilat pitkälle tulevaisuuteen, kertoo Varman kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki. –

Ett mycket starkt år för Varma: Placeringarna avkastade 7,8 %, dvs. 3,3 miljarder euro16.2.2018 09:50Tiedote

Varmas placeringar avkastade 2017 7,8 (4,7 ) %, dvs. 3,3 miljarder euro. Placeringarnas värde steg till 45,4 (42,9) miljarder euro. Solvensen stärktes med 1,3 miljarder euro och uppgick vid årets slut till 11,5 (10,2 ) miljarder. Bolagets kostnadseffektivitet utvecklades i en fortsatt positiv riktning: Varma använde 67 (72) % av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.