Sähköinen työeläkekortti Varman eläkkeensaajien käyttöön

Varma tarjoaa eläkkeensaajilleen sähköisen työeläkekortin ensimmäisenä yksityisenä työeläkeyhtiönä. Eläkeläisalennuksiin oikeuttava työeläkekortti toimii todisteena eläkkeellä olosta.

–Työeläkekorttiin oikeutetut eläkkeensaajamme voivat nyt kirjautua asiointipalveluumme pankkitunnuksillaan ja tallentaa työeläkekortin matkapuhelimeensa tai tablettiinsa. Mukana ei tarvitse enää kuljettaa erillistä muovikorttia eläkeläisalennusten saamiseksi, eläkepalvelujohtaja Voppe Salokari kertoo.

Uudelle palvelulle on ollut kysyntää. Sähköinen työeläkekortti on ollut saatavilla joulukuusta lähtien ja reilut 200 asiakasta otti sen käyttöön heti joulukuussa.

Sähköinen työeläkekortti on vaivaton

Sähköisen työeläkekortin saa käyttöönsä, kun kirjautuu verkkopalveluumme pankkitunnuksillaan tai mobiilivarmenteella matkapuhelinta tai tablettia käyttäen ja seuraa tallennusohjeita. Työeläkekortin tallentamisen jälkeen laitteen aloitusnäyttöön tulee Varman työeläkekortti -kuvake, jota klikkaamalla työeläkekortin saa näkyviin ilman erillistä kirjautumista. Näin sähköisen työeläkekortin käyttäminen on vaivatonta internet-yhteyden avulla. Sähköinen työeläkekortti toimii Android- ja iPhone-puhelimilla sekä tableteilla.

Työeläkekortin saa käyttöönsä vanhuuseläkettä, varhennettua vanhuuseläkettä, täyttä työkyvyttömyyseläkettä tai työttömyyseläkettä saava.

Kattavat verkkopalvelut eläkeasioiden hoitoon

Eläkkeensaajille ja kuntoutujille on tarjolla kattavat verkkopalvelut. Omia tietoja pääsee tarkastelemaan kirjautumalla palveluumme. Palvelussa voi tarkistaa seuraavassa kuussa maksettavan eläkkeensä tai kuntoutusrahansa määrän ja maksupäivän, tehdä osoite- ja tilinumeromuutoksia sekä tulostaa todistuksen eläkkeen määrästä. Palvelusta näkee myös kuluvan ja 12 edellisen kuukauden aikana maksetut eläkkeet ja korvaukset, ja siellä voi korottaa veroprosenttiaan.

– Verkkopalvelujen käyttö on jatkuvassa kasvussa. Esimerkiksi eläketodistukset ovat yhä suositumpi palvelu. Jatkamme eläkkeensaajien digipalveluiden kehittämistä sähköistämällä asiakaspostia. Vastuullisena eläkeyhtiönä haluamme myös olla mukana vähentämässä paperinkulutusta, Salokari kertoo.

Viime vuonna eläke- ja kuntoutusasiakkaamme asioivat verkkopalvelussamme yhteensä noin 135 000 kertaa. Eläkkeensaaja- ja kuntoutusasiakkaita Varmassa on yhteensä noin 340 000.

Hanna LeskeläViestintäpäällikkö, Varman hallinto ja eläkepalvelut

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Efficiency at record level, the last quarter pushed investment return into the negative15.2.2019 09:39:27Tiedote

The unstable performance of global equity markets in the final quarter of the year pushed Varma’s investment returns for the full year into negative territory. At year-end, the market value of Varma’s investments stood at EUR 44.0 (45.4) billion. Efficiency improved further to an all-time record high. Varma used 60% (67%) of the insurance contributions meant for operating expenses.

Effektiviteten på rekordnivå, svagt sista kvartal resulterade i negativ avkastning15.2.2019 09:31:12Tiedote

Osäkerheten på den globala aktiemarknaden under årets sista kvartal drog ned avkastningen på Varmas placeringar för hela året på minus. Marknadsvärdet på Varmas placeringar vid årets slut var 44,0 (45,4) miljarder euro. Effektiviteten förbättrades ytterligare och var bättre än någonsin. Varma använde 60 % (67 %) av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.

Varma valitsi Haahtelan vuoden 2019 rakentajakumppaniksi14.2.2019 15:48:10Tiedote

Varma palkitsi vuoden 2019 rakentajakumppanina Haahtela-yhtiöt. Haahtela palkittiin erityisesti Helsingin Kalasatamaan toteutettavan Kalasataman Kampuksen hyvin sujuneesta rakennusprojektista ja niin rakennuttajan kuin asiakkaankin välisen yhteistyön rakentamisesta. – Kalasataman Kampuksen toteutus on Haahtelan toimesta hoidettu sujuvasti ja laadukkaasti. Haahtelan käyttämä malli on sopinut hankkeeseen ja yhteistyö niin rakennuttajan, tulevan pääkäyttäjän kuin muidenkin osallisten kesken on ollut toimivaa, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio. – Yhteistyö on mahdollistanut tavoitteisiin pääsemisen myös suuressa ja paljon haasteita sisältävässä Kalasataman Kampus -hankkeessa. Hankkeen alusta lähtien yhteistyö Varman kanssa on tuntunut todelliselta kumppanuudelta, sanoo Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtaja Eero Kiljunen. Kalasataman Kampus valmistuu kokonaisuudessaan 2019 lopussa Redin kauppakeskuksen ja Kalasataman metroaseman viereen. Kiinteistön vuokrattava pint