Sähköliitto ry ilmoitti työtaistelunsa tukitoimista – kohteeksi joutuvat ulkopuoliset metsäyhtiöt

Sähköliitto ry:n työriidan ulkopuoliset yritykset kärsivät vastuuttomista työtaistelutoimista.

Sähköliitto ry ilmoitti torstaina metsäyhtiöihin kohdistuvista tukitoimista, jotka liittyvät Sähköliitto ry:n ja Teknologiateollisuus ry:n väliseen sopimuskiistaan.

”Sähköliitto ry:n toiminta keskellä työmarkkinoiden neuvottelukierrosta on vastuutonta. Kärsijöiksi joutuvat metsäyhtiöt ovat täysin ulkopuolisia Teknologiateollisuus ry:n ja Sähköliitto ry:n välisessä kiistassa. Sähköliitto ry:n toiminta osoittaa, että työrauhalainsäädäntö kaipaa pikaista uudistamista”, sanoo Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Nina Pärssinen.

Jos Sähköliitto ry:n tukilakko toteutuu, se aiheuttaa merkittäviä taloudellisia vahinkoja Metsäteollisuus ry:n jäsenyrityksille.

Metsäteollisuus ry käy parhaillaan omia sopimusneuvotteluitaan Sähköliitto ry:n kanssa.

Lisätiedot: työmarkkinajohtaja Nina Pärssinen, Metsäteollisuus ry, puh. 040 503 2353

Metsäteollisuus työllistää suoraan ja välillisesti noin 150 000 suomalaista. Alan kerrannaisvaikutukset ulottuvat laajasti ympäröivään yhteiskuntaan. Suomella on ainutlaatuiset mahdollisuudet nousta biotalouden suunnannäyttäjäksi runsaiden metsävarojensa, kestävän metsätalouden ja koko metsäklusterin eturivin osaamisen ansiosta.

Anne Pirilä, viestintäjohtaja puh. 09 132 6645 tai 050 550 9480

The forest industry directly and indirectly employs approximately 150,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society.

Anne Pirilä, Communications Director, tel. +358 9 132 6645 or mobile +358 50 550 9480

Metsäteollisuus ry hyväksyi paperiteollisuuden työehtosopimuksen: Paikallinen sopiminen lisääntyy merkittävästi17.11.2017 14:50Tiedote

Metsäteollisuus ry:n hallituksen työvaliokunta hyväksyi tänään neuvottelutuloksen, joka koskee paperiteollisuuden työehtosopimusta. Merkittäviä uudistuksia ulkopuolisen työvoiman käyttöön ja seisokkikorvauksiin sisältävä työehtosopimus edistää paikallista sopimista. Muita teollisuudenaloja vastaava kustannusvaikutus myös vahvistaa viennin avausta.

Tutkimus: Metsäteollisuudella suuri kansantaloudellinen merkitys Suomessa – verokertymä lähes 4 miljardia euroa9.11.2017 08:43Tiedote

Metsäteollisuus tuottaa yhteiskunnalle merkittävää taloudellista hyötyä. Alan koko arvoketjun verokertymä oli vuonna 2014 lähes 4 miljardia euroa, johon sisältyy myös tärkeimmiltä hankintatoimialoilta ja metsätaloudesta karttuvista kantorahatuloista maksettavat verot. Veroeuroilla pyöritetään lukuisia työpaikkoja myös metsäsektorin ulkopuolella ja muualla yhteiskunnassa, niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla.