Sairaaloiden hygienian maksimointi Iskun huonekalujen avulla

TIEDOTE 15.3.2017. Isku on pääyhteistyökumppani Tulevaisuuden sairaala-tapahtumassa 15-16.3.17. Isku Interiorin Health-ratkaisu lisää sisätilojen puhtautta ja turvallisuutta. Monet tutkimukset ovat osoittaneet, että infektoituneiden kosketuspintojen kautta tarttuvien tautien leviäminen on estettävissä antimikrobisten kosketuspintojen avulla, vaikka kyseessä olisi virus lääkeresistentti bakteeri.

”Iskulla on maailman ensimmäinen kokonaisratkaisu antimikrobisia tuotteita. Antimikrobisten tuotteiden avulla infektioita voidaan vähentää huomattavasti yhdessä hyvän käsihygienian ja säännöllisen siivouksen avulla”, sanoo Isku Healthin Product Marketing Manager Anne Laitinen.

Yleisimpien sekä hengenvaarallisten infektioiden hoitaminen on entistä vaikeampaa. Lääkeresistenssi koetaan tällä hetkellä suurimmaksi ja kiireellisimmäksi maailmanlaajuiseksi riskiksi YK:ssa. Antibiooteille resistentit bakteerit ovat kasvava ja vakava ongelma terveydenhuoltoympäristöissä. Euroopassa kohdataan 3-4 miljoonaa terveydenhuoltoon liittyvää infektiota vuosittain ja ne aiheuttavat 37 000 kuolemaa, 16 miljoonaa ylimääräistä sairaalapäivää ja 7 miljardin euron edestä lisäkuluja (WHO 2015).

”Kun infektioiden torjuminen otetaan huomioon rakentamishankkeessa suunnittelusta kalustamiseen saakka, saadaan sairaalan puhtaus maksimoitua. Rakennustietosäätiön Rakennustietokortisto, joka ohjeistaa hygieenisen tilan suunnittelua, tukee prosessia”, kertoo Anne Laitinen.

RT-kortiston avulla alan ammattilaiset voivat huomioida yhtenäisen hygieniakonseptin suunnittelemissaan ja rakentamissaan kiinteistöissä. RT-kortisto toimii rakennusalan tietolähteenä avustaen ammattilaisia rakentamisessa, suunnittelussa, huoltotoimenpiteissä, ylläpidossa sekä rakennustuotteissa.

Lisää sisätilojen puhtaudesta ja turvallisuudesta keskustellaan Tulevaisuuden sairaala 2017 -tapahtumassa! Veli-Jukka Anttila, (osastonylilääkäri, infektiolääkäri HYKS) puheenvuoro Tulevaisuuden sairaala-tapahtumassa 15.3. klo 15.10.

Anne Laitinen, Product Marketing Manager, Isku Interior Oy, 050 436 7050, anne.laitinen@isku.com