Sakari Toikkanen lämmitysteknologiayhtiö HögforsGST:n hallituksen puheenjohtajaksi

Voimakasta kansainvälistä kasvua tavoittelevan lämmitysteknologiayhtiö HögforsGST:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi on nimetty Sakari Toikkanen.

Sakari Toikkanen toimii parhaillaan talotekniikka-alalla vaikuttavan Currentum Partnersin toimitusjohtajana. Toikkasella on yli 20 vuoden kokemus teollisuuden palveluyritysten johtamisesta sekä Suomessa että Euroopassa. Toikkanen on työskennellyt muun muassa YIT:n ja Caverionin palveluksessa johto- ja kehittämistehtävissä. HögforsGST:n toimitusjohtaja Antti Hartmanin mukaan Toikkasen laaja-alainen kokemus rakennus- ja talotekniikka-alasta auttaa HögforsGST:tä saavuttamaan sen kansainväliset kasvutavoitteet.

- Olemme olleet vakaalla kasvu-uralla jo pitkään. Uskon, että Sakari Toikkasen kaltaisen huippuammattilaisen johdolla pystymme kiihdyttämään kasvuamme entisestään. Sakarin vahva kansainvälinen kokemus on juuri oikea lisä HögforsGST:n tiimiin, Hartman iloitsee.

- HögforsGST:n energiatehokkaille ja älykkäille lämmitys- ja jäähdytysratkaisuille on kasvava tarve, sillä valtaosa kiinteistöissä käytettävästä energiasta kuluu lämmitykseen. Tavoitteena on yhdessä nykyjohdon ja avainhenkilöiden kanssa vauhdittaa entisestään yhtiön kasvua ja erityisesti älykkäiden lämmitysjärjestelmien sekä hybridiratkaisujen kehitystä. Otan innostuneena vastaan puheenjohtajan tehtävän yhtiössä, jossa yrittäjähenkisyys, innovointi ja korkea ammattitaito luovat vahvan kulttuurisen pohjan, Sakari Toikkanen sanoo.

HögforsGST:n hallituksen puheenjohtana aiemmin toiminut DEN Groupin toimitusjohtaja Jussi Niemelä jatkaa edelleen hallituksen jäsenenä. HögforsGST:n hallituksessa vaikuttavat puheenjohtaja Toikkasen ja Niemelän lisäksi Rototecin perustajaosakas Mikko Ojanne sekä HögforsGST:n omistajakumppani Intera Partnersin Janne Näränen ja Tuomas Sarkola.

Pohjukansalontie 1

HögforsGST Oy on suomalainen, korkeatasoisten lämmitys- ja jäähdytysratkaisujen valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin erikoistunut yritys. Olemme Pohjoismaiden johtava lämmönjakokeskustoimittaja, jonka kehittämät modernit Fiksu- ja HybridHEAT-lämmitysratkaisut vähentävät lämmityksen päästöjä ja kustannuksia. Valmistamme kaikki tuotteemme Suomessa Leppävirran tehtaallamme, missä myös pääkonttorimme sijaitsee. Yrityksellämme on kattava myyntiverkosto ympäri Suomen sekä tytäryhtiöt Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme yhteensä 150 alan ammattilaista ja merkittävä osuus yli 30 miljoonan euron liikevaihdostamme tulee viennistä.

HögforsGST tekee miljoonainvestoinnin energiatehokkuusteknologiaan17.4.2019 16:10:39 EEST | Tiedote

Älylämpöyhtiö HögforsGST tekee yli 5 miljoonan investoinnin uuteen energiatehokkuusteknologiaan keskittyvään tehtaaseen ja tuotekehityslaboratorioon Leppävirralle. Yhtiö investoi innovatiiviseen älylämpöön sekä lämmön talteenottoon ja kierrättämiseen kehitettyihin uuden sukupolven järjestelmiin. Yhtiön HybridHEAT-järjestelmä on uuden sukupolven älykäs lämmitys, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisu, jolla kiinteistöjen omistajat voivat säästää lämmityskustannuksissa ja vähentää päästöjään jopa 50 %. Yhtiön tähtäimessä on sekä vientinsä että liikevaihtonsa tuplaaminen.