SAK:n Matti Huutola vappuna: Verovaroin rakennettu yhteiskunta on näyttänyt voimansa

SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola muistutti vappupuheessaan, että maa on täynnä arjen sankareita.

– Sankareita ovat terveydenhuollossa työskentelevät henkilöt, lähetit, siivoojat, kauppojen työntekijät ja monet muut. Sankareita ovat myös kansalaiset, jotka tunnollisesti ovat noudattaneet viranomaisten ohjeita.

Hyvinvointiyhteiskunnan merkitys on suuri vaikeina aikoina ja Huutola totesikin, että verovaroin rakennetun yhteiskuntamme arvostus on noussut ihmisten silmissä. Sama koskee myös kolmikantaa.

– Solidaarisuudella ja yhteisvoimalla rakennamme myös tulevaisuuden. Kehotankin tänä vappuna huolehtimaan varsinkin heistä, joilla asiat ovat itseä huonommin.

Matti Huutola piti vappupuheensa 1. toukokuuta SAK:n #virtuaalivappu -tapahtumassa, joka välitettiin Facebookin kautta. Lähetyksen voi katsoa jälkikäteen Facebook-tapahtumasivun ja SAK:n nettipalvelun kautta.

Matti Huutolan koko puhe löytyy alla olevan linkin kautta.

Enkät bland förtroendemän: Största delen av arbetsplatserna inom FFC:s branscher berörs nu av permitteringar6.5.2020 14:57:22 EESTTiedote

Antalet förhandlingar om permitteringar på grund av coronapandemin har ökat kraftigt, visar en enkät bland förtroendemän som FFC har gjort. Mer än två tredjedelar av förtroendemännen (69 %) berättar att man på deras arbetsplats har förhandlat eller som bäst förhandlar om permitteringar. För en månad sedan var andelen drygt hälften (52 %).