Sami Kiehelä nimitetty Premico Group Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi

Premico-konsernin hallitus on nimittänyt DI Sami Kiehelän yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi 1.9.2022 alkaen. Premico-konsernin vt. toimitusjohtaja Jyrki Kaskinen jatkaa yhtiön hallituksessa ja osakkaana.

Kiehelä on työskennellyt usean vuoden ajan CBRE:n Capital Markets liiketoimintayksikössä toimien viimeksi yksikön johtajana vastuualueenaan Pohjoismaat. Tätä ennen hän oli keskeisessä roolissa yhtiön liiketoiminnan kasvattamisessa Suomessa. Kiehelällä on vakuuttavat näytöt liiketoiminnan menestyksekkäästä kehittämisestä ja hän tuo Premicolle myös laajaa kiinteistömarkkinoiden tuntemusta.

Janne Vaula, hallituksen puheenjohtaja, Premico:

”Olen iloinen, että Sami ottaa yhtiömme vetovastuun, jätämme liiketoiminnan luottavaisesti hänen osaaviin käsiinsä. Omaamme merkittävää potentiaalia vahvistaa ja kehittää liiketoimintojamme entisestään, ja Samin poikkeuksellinen osaaminen, sekä kokemus huomioon ottaen hänellä on erinomaiset edellytykset rakentaa tulevaa menestystä ja viedä Premico seuraavalle tasolle.”

Sami Kiehelä:

”Olen erittäin innoissani mahdollisuudesta liittyä Premicoon. Yhtiöllä on loistava yhdistelmä syvää käytännön osaamista asunto-omaisuuden ja investointien hallinnassa, sekä kehittämisessä, minkä lisäksi sillä on erittäin hyvät edellytykset kasvattaa edelleen markkina-asemaansa tulevina vuosina. Uskon vahvasti, että taustani ja aikaisempi työkokemukseni auttavat minua viemään yhtiön seuraavaan kehitysvaiheeseen ja sen yli.”

Kiehelä aloittaa Premicon toimitusjohtajana 1.9.2022.

+358 29 007 5050https://premico.fi

Premico on vuokra-asuntoihin erikoistunut kiinteistösijoitus-, kehitys- ja hallinnointiyhtiö, jonka strategian keskiössä ovat asumisen hiilidioksidipäästöjen vähentäminen sekä kohtuuhintaisen vuokra-asumisen mahdollistaminen kaikille. Premicolla on kaksi liiketoiminta-aluetta; asuntoihin sijoittavat pääomarahastot, sekä palveluliiketoiminta, joka pitää sisällään kiinteistökehitykseen ja rakennuttamiseen liittyvän konsultoinnin, salkunhoidolliset palvelut, sekä vuokra-asuntojen hallinnoinnin, isännöinnin ja vuokrauspalvelut. Premico hallinnoi rahastojensa ja yhteissijoitustensa kautta yli 6000 vuokra-asuntoa Suomen kasvukeskuksissa. Premico-konsernin henkilöstöön kuuluu lähes 60 kiinteistöalan ammattilaista.

Premico ja Mangrove ovat sopineet kahden asuinkerrostalon rakentamisesta Turun Harppuunakortteliin13.3.2023 07:00:00 EET | Tiedote

Premicon kolmas asuntorahasto ja Mangrove ovat allekirjoittaneet KVR-sopimuksen Turun Aurajokirannan Harppuunakortteliin rakennettavista kahdesta asuinkerrostalosta. Kohteen tonttikaupat tehtiin vuoden 2022 puolella ja rakennuslupa on nyt lainvoimainen. Kohteen rakentaminen on käynnistynyt ja sen on määrä valmistua elokuussa 2024. EU-taksonomiakriteeristön täyttävä A-energialuokan kohde toteutetaan BREEAM-ympäristösertifikaatin mukaisesti.

Premico on ilmoittanut kolmannen asuntorahastonsa ensimmäisestä sulkemisesta ja allekirjoittanut rahaston ensimmäisen hankkeen kauppasopimuksen14.10.2022 08:26:31 EEST | Tiedote

Kiinteistöpääomarahasto- ja palveluyhtiö Premico ilmoitti uusimman asuntorahastonsa, Premico Residential Fund III:n, ensimmäisestä sulkemisesta syyskuun lopussa 45 miljoonan euron pääomasitoumuksilla. Rahasto on edelleen avoinna uusille sijoittajille ja sen tavoitteena on kerätä yhteensä 250 miljoonaa euroa pääomaa. Ensimmäisen sulkemisen yhteydessä rahasto on allekirjoittanut ensimmäisen hankkeen kauppasopimuksen ja se tavoittelee useita lisähankintoja vielä vuoden 2022 aikana.