The Circus

Sami Yaffan tv-ohjelma Sound Tracker livekeikoiksi

Sami Yaffan luotsaama suosittu Sound Tracker -musiikkiohjelma muuntautuu nyt livekeikoiksi. Ensimmäinen Sound Tracker Concerts Series -keikka järjestetään 3.3.2018 Helsingissä The Circuksessa, jossa esiintyjinä ovat BaBa ZuLa sekä Yaffan uusi yhtye Paleface & The Wallbreakers.

Turkkilainen BaBa ZuLa on ensimmäisen Sound Tracker Concerts Series -liveklubin pääesiintyjä The Circuksessa 3.3.2018.

Sound Tracker -ohjelma on ihastuttanut ja tutustuttanut katsojiaan maailman musiikkikulttuureihin Sami Yaffan johdolla. Ohjelman kolmas tuotantokausi pyörii parhaillaan televisiossa. Nyt ohjelman konsepti siirtyy keikkalavoille.

The Circuksessa järjestettävän ensimmäisen liveklubi-illan pääesiintyjä on BaBa ZuLa. Turkista kotoisin oleva bändi sanoo tekevänsä 2000-luvun psykedeelistä musiikkia ja kutsuu sitä nimellä ”Istanbul Psychedelic”. BaBa ZuLan soundissa yhdistyvät elektroniset ja modernit soundit itämaiseen rock ’n’ rolliin. Yhtyeen musiikkia kuvaillaan yhtä aikaa ”futuristiseksi” ja ”1960-luvulta vaikutteita ottaneeksi”. BaBa ZuLan keikkoihin vauhtia tuovat myös kuvataide, tanssijat, näyttävät esiintymisasut, runous, teatteri ja livepiirrokset.

- Putosin perseelleni, kun näin nää Istanbulin Kadiköyn puolella keikalla. Isolla volyymillä, heviä turkkilaista rytmiä, sähköisellä baglamalla ja oudilla raastettua dubbia. Täydellinen bändi aloittamaan Sound Trackerin livekeikat, kommentoi Sami Yaffa.

Paleface & The Wallbreakersin ensiesiintyminen

Toinen illan esiintyjistä on ensimmäisen julkisen keikkansa heittävä Paleface & The Wallbreakers. Kyseessä on suomalainen superbändi, jonka solisti Paleface ja basisti Sami Yaffa eivät esittelyjä kaipaa. Myös yhtyeen muut jäsenet ovat kovia pitkän linjan muusikoita.

Yaffan veli Jone Takamäki (saksofoni) on ansioitunut jazzmuusikko, Yaffan nuoruusvuosien soittokaveri Janne Haavisto (rummut) on työskennellyt pitkään muun muassa J. Karjalaisen kanssa, GG Caravanista ja Deep Insightista tuttu sekä Sara Forsbergin yhtye SAARA:n kitaristina kunnostautunut Tero Roininen (kitara) hallitsee monet tyylit aina rock ’n’ rollista mustalaismusiikkiin ja Pole Korjus (lyömäsoittimet) on toinen Kuningasidean solisteista.

- Tässä bändissä on sitä kuuluisaa magicia. Jätkien musiikillinen sivistys on niin korkealla – on ymmärrystä dub-reggae-kuviosta kansanmusaan ja mustan musiikin rytmiikkaan ja muuhun. On kiva vetää tällä jengillä, Paleface kommentoi.

- Tämä bändi on olemassa, koska haluan vapauttaa sisäisen Bootsy Collinsini, Sami Yaffa sanoo verraten rooliaan legendaariseen funk-basistiin.

SOUND TRACKER CONCERT SERIES

Lauantai 3.3.2018 The Circus
Salomonkatu 1–3, Helsinki
Esiintyjät: BABA ZULA (Turkki), PALEFACE & THE WALLBREAKERS (Suomi)