Sampsa Ratia appointed director in charge of real estate investments at Varma

Sampsa Ratia (M.Sc. Econ.) has been appointed director in charge of real estate investments at Varma.

Mr Ratia has extensive experience in the real estate sector in Finland and internationally. He has previously worked for Avant, Lease Green, Corbel and Aberdeen, among others.

“Sampsa has very diverse experience in the real estate sector and a strong track record of successful business management. He will also provide Varma with important transaction expertise,” says Varma’s Deputy CEO Reima Rytsölä.

“It’s great to join Varma’s organisation and manage the acclaimed real estate investments unit. Responsible investment and sustainable development are important things to me, and my and Varma's values are aligned in this respect. I am looking forward to working together with the team towards implementing Varma’s ESG objectives regarding real estate investments and further shaping the content of the portfolio in the desired direction,” Sampsa Ratia says.

Ratia will assume his position after the summer holidays on 16 August.

Ilkka Tomperi, Varma´s former director in charge of real estate investments, is moving on to a new position at YIT.

For more information, contact:
Reima Rytsölä, Deputy CEO, tel. +358 (0)10 2443 180 or firstname.lastname@varma.fi
Katri Viippola, SVP, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 (0)400 129 500 or firstname.lastname@varma.fi

About Varma

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 900,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.9 billion in 2020 and pension payments stood at EUR 6.0 billion. The companys investment portfolio amounted to EUR 52.9 billion at the end of March 2021.

The value of Varma’s property portfolio is EUR 4.8 billion. Varma owns approximately 4,200 apartments and dozens of office and business properties. Varma is thereby involved in ensuring comfort in people’s day-to-day lives with sustainable and responsible choices.

Subscribe to releases from Varma

Subscribe to all the latest releases from Varma by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Varma

Kutsu Varman osavuosituloksen infoon 29.10.202118.10.2021 11:21:27 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkistaa tammi-syyskuun tuloksensa 2021 perjantaina 29.10.2021 klo 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolta. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto kertoo Varman liiketoiminnan kehittymisestä ja talouden näkymistä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitustoiminnan tuloksen ja loppuvuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 28.10. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 28.10. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen etäyhteydellä vai paikan päällä Varman toimistolla. Lämpimästi tervetulo

Varma osti NCC:ltä kaksi vastavalmistunutta toimistotaloa Leppävaarasta24.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma on ostanut NCC:n kehittämän OOPS-toimitilakohteen A- ja B-talot Espoon Leppävaarassa. Kohde tavoittelee erinomaista ympäristöluokitusta liike- ja toimistorakennusten BREEAM-ympäristöluokittelujärjestelmässä. Varma osti OOPS’in A- ja B-toimistotalot NCC:ltä syyskuun lopussa. Varman omistamissa A- ja B-rakennuksissa on toimitilaa yhteensä n. 18 000 m2, ja kauppaan kuuluu myös osa 379 pysäköintipaikkaa käsittävästä pysäköintitalosta. Toimistotilojen lisäksi taloista löytyy liiketiloja sekä ravintola. -Nyt hankittu kohde on loistava lisä Varman kiinteistösalkkuun. Kohde sijaitsee yhdellä pääkaupunkiseudun vetovoimaisimmista työpaikka-alueista. Sijainti tarjoaa hyvät palvelut ja kulkuyhteydet, jotka paranevat entisestään, kun Raide-Jokeri avataan, sanoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio. Vastavalmistuneet toimistotalot otettiin käyttöön Espoon Leppävaarassa syyskuun alussa. Talot sijaitsevat Leppävaaran Hatsinanpuistossa Monikonpuron ja toimivien liikenneyhteyk

Kutsu Hyvää työtä nuori -verkkotapahtumaan 29.9.202122.9.2021 13:03:15 EEST | Kutsu

Hyvä työelämätoimittaja, työeläkeyhtiö Varma, Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö Itla sekä Talous ja Nuoret TAT järjestävät Hyvää työtä nuori -verkkotapahtuman keskiviikkona 29.9. klo 12–16. Tilaisuudessa pääosassa ja äänessä ovat nuoret. Mitä he ajattelevat tulevaisuudesta ja työelämästä? Millaista tukea he kaipaavat työuriensa ensi askelilla? Mitä tutkimukset kertovat nuorten hyvinvoinnista juuri nyt? Tapahtumassa on luvassa asiantuntijapuheenvuoroja, puheenvuoroja kommentoiva raati sekä tapahtuman yhteen vetävä paneelikeskustelu. Tapahtuman lopputuloksena syntyy Hyvän tulevaisuuden ja työn manifesti. Mukana tapahtumassa on erilaisissa elämäntilanteissa oleva nuoria, nuoria työllistäviä yrityksiä, järjestöjä sekä tutkijoita. Tapahtuman avaa Varman toimitusjohtaja Risto Murto ja valtioneuvoston tervehdyksen tuo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen. Tapahtuman juontajana toimii Ronja Salmi. Lisätietoa tapahtuman sisällöstä löydät verkkosivuiltamme. Siellä voit myös ilmoitt

Uudistunut Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu kertoo, millaiset polut johtavat työkyvyttömyyteen7.9.2021 07:34:05 EEST | Tiedote

Varman yritysasiakkaiden käytössä on Hakemusten analytiikka -verkkopalvelu, joka tarjoaa näkymän työkyvyttömyys- ja kuntoutushakemuksissa toistuviin riskitekijöihin, sairauspäivärahapäivien määrään sekä hakijoiden taustatietoihin. Palvelusta löytyy nyt myös Työkyvyttömyyden polut -osio, jossa voi tarkastella, millaisia ilmiöitä työkyvyttömyyseläkkeen, osatyökyvyttömyyseläkkeen ja työeläkekuntoutuksen taustalta löytyy.