Sampsa Ratia appointed director in charge of real estate investments at Varma

Sampsa Ratia (M.Sc. Econ.) has been appointed director in charge of real estate investments at Varma.

Mr Ratia has extensive experience in the real estate sector in Finland and internationally. He has previously worked for Avant, Lease Green, Corbel and Aberdeen, among others.

“Sampsa has very diverse experience in the real estate sector and a strong track record of successful business management. He will also provide Varma with important transaction expertise,” says Varma’s Deputy CEO Reima Rytsölä.

“It’s great to join Varma’s organisation and manage the acclaimed real estate investments unit. Responsible investment and sustainable development are important things to me, and my and Varma's values are aligned in this respect. I am looking forward to working together with the team towards implementing Varma’s ESG objectives regarding real estate investments and further shaping the content of the portfolio in the desired direction,” Sampsa Ratia says.

Ratia will assume his position after the summer holidays on 16 August.

Ilkka Tomperi, Varma´s former director in charge of real estate investments, is moving on to a new position at YIT.

For more information, contact:
Reima Rytsölä, Deputy CEO, tel. +358 (0)10 2443 180 or firstname.lastname@varma.fi
Katri Viippola, SVP, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 (0)400 129 500 or firstname.lastname@varma.fi

About Varma

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 900,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.9 billion in 2020 and pension payments stood at EUR 6.0 billion. The companys investment portfolio amounted to EUR 52.9 billion at the end of March 2021.

The value of Varma’s property portfolio is EUR 4.8 billion. Varma owns approximately 4,200 apartments and dozens of office and business properties. Varma is thereby involved in ensuring comfort in people’s day-to-day lives with sustainable and responsible choices.

Subscribe to releases from Varma

Subscribe to all the latest releases from Varma by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Varma

The detailed plan for the office space and hotel project in Katajanokka has been validated – construction is set to begin in the autumn1.7.2021 10:00:38 EEST | Press release

The office and hotel project in Katajanokka in Helsinki, Katajanokan Laituri, continues as the detailed plan for the wooden building owned by Varma Mutual Pension Insurance Company was legally validated 24 June 2021. During the summer, the warehouse facility at Katajanokanlaituri 4 will be demolished, with construction of Katajanokan Laituri set to begin in the autumn. A high-class hotel is also being planned for the building.

Katajanokan toimitila- ja hotellihankkeen asemakaava vahvistettiin - rakentaminen on tarkoitus aloittaa syksyllä1.7.2021 10:00:31 EEST | Tiedote

Helsingin Katajanokalle rakennettava toimitila- ja hotellihanke, Katajanokan Laituri, etenee, kun työeläkeyhtiö Varman omistukseen tulevan puisen rakennuksen asemakaava tuli lainvoimaiseksi 24.6.2021. Kesän aikana puretaan tontilla Katajanokanlaituri 4 -osoitteessa oleva varastorakennus, ja Katajanokan Laiturin rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi syksyllä. Rakennukseen suunnitellaan myös korkeatasoista hotellia.

Varma teki 230 miljoonan euron sijoituksen State Streetin ilmastoystävällisiin yrityslainarahastoihin8.6.2021 09:07:30 EEST | Tiedote

Varma sijoitti 230 miljoonaa euroa maailman kolmanneksi suurimman varainhoitotalon State Sreet Global Advisorsin kestävän kehityksen ilmastorahastoihin. Rahastojen tavoitteena on vähentää merkittävästi sijoittajien hiilipäästöjä ja kohdistaa pääomia vähähiiliseen talouteen siirtymiseen. Varma on siemensijoittajana State Streetin uusissa indeksirahastoissa, koska ne tukevat Varman omien ilmastotavoitteiden toteuttamista.

Varma ja BoKlok rakentavat ympäristöystävällisen puukerrostalokohteen Keravalle5.5.2021 11:00:10 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma ja Skanskan BoKlok rakentavat puukerrostalokohteen Keravan Kurkelaan. Ensimmäinen yhteinen rakennushanke toteutetaan Varman vastuullisuustavoitteiden ja BoKlok-konseptin mukaisesti ympäristö- ja energiatehokkaasti. Varman omistukseen toteutettava kerrostalokohde on ensimmäinen BoKlokin vuokra-asuntoprojekti Suomessa. Keravan keskustan läheisyyteen, osoitteeseen Terhikintie 1, rakennettavan Varman kerrostalokohteen rakentaminen aloitetaan toukokuussa 2021, ja kohde valmistuu elokuussa 2022. Taloyhtiöön tulee 102 Varman vuokra-asuntoa ja se koostuu kahdesta rakennuksesta: yhdestä kuusikerroksisesta ja yhdestä nelikerroksisesta puukerrostalosta. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja kaksioita, ja niissä on lasitettu parveke. Varman kiinteistökehitysjohtajan Sari Raunion mukaan puurakentaminen on tärkeä teema Varman asunto- ja kiinteistösijoittamisessa ja se näkyy myös Keravalle rakennettavassa kerrostalokohteessa. - Terhikintie täydentää hyvin asuntosalkkuamme niin sija