Sanna Karvonen Destian talous- ja rahoitusjohtajaksi

Destian talous- ja rahoitusjohtajaksi sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 10.10.2018 alkaen KTM Sanna Karvonen.

Sanna Karvosella on laaja-alainen kokemus eri liiketoiminnoista ja rakentamisen hankemalleista sekä vahvaa osaamista taloushallinnon ja liiketoiminnan kehittämisestä. Karvonen siirtyy Destiaan YIT:ltä Infraprojektit-segmentin talousjohtajan tehtävästä. Aiemmin Karvonen on työskennellyt pitkään ABB:llä monipuolisissa taloushallinnon tehtävissä.

Olli Valtonen jatkaa Destian vt. talous- ja rahoitusjohtajana kunnes Karvonen aloittaa tehtävässään lokakuussa.

Destian tilinpäätös ja vuosikertomus vuodelta 2020 julkaistu3.3.2021 09:00:21 EET | Tiedote

Destian liikevaihto oli 563,8 miljoonaa euroa vuonna 2020, laskien hieman vuoden 2019 liikevaihdosta (569,9). Vertailukelpoinen liikevoitto vuonna 2020 oli 16,4 miljoonaa euroa, joka puolestaan nousi edellisvuoteen verrattuna (11,2). Vuoden 2020 tulosta paransivat Kunnossapitopalvelut-liiketoiminnan onnistuneet hankkeet sekä vahva kehitys Kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminnassa. Uusien kansainvälisten strategisten avauksien edistäminen vuonna 2020 oli suunniteltua maltillisempaa muun muassa COVID-19-pandemian tuomien hidasteiden takia. Toimitusjohtaja Tero Kiviniemi kommentoi vuotta 2020 ”Destian tulos vuonna 2020 oli vakaa. COVID-19-pandemian vaikutus näkyi toimialallamme elvytyspäätöksistä huolimatta, mutta sen suorat vaikutukset Destian liiketoimintaan ja projekteihin olivat kuitenkin suhteellisen maltilliset. Tulos ei kuitenkaan syntynyt haasteitta: sitä värittivät muun muassa varautuminen koronapandemiaan sekä ponnistelut projektinhallinnan kehittämiseksi. Joudui

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun22.10.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun Destia Oy ja Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä (HSL) ovat solmineet sopimuksen sähköbussien latauspalvelusta. HSL:n arvion mukaan sen tilaamassa liikenteessä tulee olemaan yli 500 sähköbussia vuoteen 2025 mennessä, yli 30 prosenttia koko bussikalustosta. Sopimuksen mukaan Destia tuottaa sähköbussien latausinfran palveluna Helsingin ja Vantaan alueilla. Ville Uusi-Rauva, hankepäällikkö, HSL: ”HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 390 miljoonaa matkaa, joista noin puolet busseilla, joten bussiliikenteen sähköistämisellä on merkittävä rooli kestävän kehityksen tavoitteissamme ja päästöjen vähentämisessä. Valitsimme Destian sähköisen latauspalvelun toimittajaksi lataamispalvelun toteutuksen vahvuuden sekä ratkaisun teknologiavalintojen ja -osaamisen ansiosta.” Timo Räikkönen, kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja, Destia: ”Rakennamme HSL:lle huomisen infraa, jonka avulla se voi tarjo