Retriever Suomi Oy

Sanna Kranjc Retriever Suomen markkinointi- ja viestintäpäälliköksi

Mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retriever on nimittänyt Sanna Kranjcin Marketing and Communications Managerin tehtävään 12.10.2020 alkaen. Kranjc siirtyy tehtävään yhtiön sisältä Media Analysis Managerin määräaikaisesta sijaisuudesta Eevi Alanissin palatessa perhevapaalta. Kranjc jatkaa yrityksen johtoryhmän jäsenenä.
Sanna Kranjc / Kuva: Heikki Saukkomaa

Sanna Kranjc on toiminut ennen Retrieverille tuloaan muun muassa viestintäpäällikkönä valtionyhtiö Vimanassa (nyk. osa DigiFinlandia) sekä Keskuskauppakamarissa.

”Olen erittäin iloinen, että pääsen jatkamaan työtä Retrieverillä ja viestinnän mittaamisen parissa. Pidän hyvin tärkeänä sitä, että viestintä nähdään suomalaisissa organisaatioissa strategisena toimintona ja organisaation tavoitteiden saavuttamisen mahdollistajana. Mitattavien tavoitteiden asettaminen viestinnän tekemiselle tarjoaa viestijöille keinot työnsä arvon osoittamiseen lukujen kautta. Kannustan kaikkia viestinnän ammattilaisia johtamaan viestinnän tavoitteet organisaation strategiasta ja mittaamaan niiden toteutumista. Näin viestintä voi tehdä näkyväksi roolinsa strategian toteutumisen edistäjänä”, Kranjc sanoo.

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT. Retriever Suomen liikevaihto oli vuonna 2019 reilut 2,8 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 30 prosenttia verrattuna vuoteen 2018.

Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20

+358 (0)20 770 5730https://www.retrievergroup.com/fi
Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote

Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.

Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote

Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.

Nato-käsittely, translaki ja saamelaiskäräjät nostivat perussuomalaiset alkuvuoden uutisoiduimmaksi puolueeksi25.2.2023 00:01:00 EET | Tiedote

Helsingin Sanomien viimeisimmässä kannatusmittauksessa kakkospaikkaa pitävä perussuomalaiset on kerännyt alkuvuonna eniten mainintoja eduskuntavaaleihin liittyvässä mediakeskustelussa, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Gallupjohtaja kokoomus kiritti mainintojen määrällä mitattuna toiseksi. Edellisellä tarkastelujaksolla mediajulkisuutta hallinnut keskusta taas putosi kolmanneksi. Analyysi kattaa eduskuntavaaleihin liittyvän uutisoinnin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa 1.1.–19.2.2023.