Sanna Piha Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi

Yritysten kasvun rakentaja Sanna Piha on nimitetty ammattikeittiöiden kehittämiseen erikoistuneen Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Palveluteknologiayritysten kehitys- ja strategiatyössä sekä kansainvälistämisessä menestynyt Piha tuo erityisosaamista älykkään suomalaisen keittiöpalvelun tuotekehitykseen ja kansainvälistämiseen.

Sanna Piha on nimitetty Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi 1.8.2019. Hän on aiemmin toiminut esimerkiksi amerikkalaisen Lionbridgen maajohtajana Suomessa ja tsekkiläisen Moravian kansainvälisenä strategiajohtajana. Hänen perheyrityksensä viljelee luomuvihanneksia Lempäälässä.

Kotimainen perheyritys Fredman Group panostaa merkittävästi älyliiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiö kansainvälistyy, kasvattaa keittiöille suunnattua palveluliiketoimintaansa ja siirtyy yhä voimakkaammin ylivoimaisen asiakaskokemuksen luomiseen. Prosessin lähtökohdat ovat uransa kansainvälisessä ratkaisupalvelutoiminnassa luoneelle lempääläiselle Sanna Pihalle tuttuja. Hän on toiminut muiden muassa monikielisten sisältö- ja teknologiakehitysratkaisujen parissa amerikkalaisen Lionbridgen paikallisjohtajana Suomessa ja Tsekeistä ponnistaneen kansainvälisen Moravian teknologiasta, palveluratkaisuista ja kasvusta vastaavana strategiajohtajana.

”Olen saanut jo vuosia sparrata sekä yrityksiä että sijoittajia kansainvälistymisessä. Fredman on oman alansa uranuurtaja ja suunnannäyttäjä Suomessa ja omaa valtavan globaalin potentiaalin. Työntekemisen murros, ruuan riittämättömyys, väestön liikkuvuuden kasvu ja digitalisoituminen ovat megatrendejä, mutta keittiöissä toimitaan edelleen hyvin klassisin ja perinteisin menetelmin”, kertoo uuden toimensa ohella perheyrityksessään myös luomuvihanneksia kasvattava Sanna Piha ja jatkaa: ”Fredman edustaakin siinä maailmassa uudenlaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiöosaamisen lisäksi huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Ruoanlaitto ei lopu koskaan, mutta uusinta tutkimus- ja kehitystietoa hyödyntävillä palveluratkaisuilla teknologia ja analytiikka voidaan valjastaa optimoimaan siihen käytettäviä resursseja - olivat ne sitten raaka-aineita tai energiaa. Samalla autamme luovan työn ammattilaisia keskittymään omaan ydintehtäväänsä parhaimmassa mahdollisessa ympäristössä. Olenkin erittäin innossani päästessäni kiehtovalle food service -alalle nyt myös ruokateknologian lähettiläänä.”

Fredman Perfect Kitchen Oy:n kehittämät ja toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistavat ravintoloiden ruokaturvallisuutta ja auttavat vähentämään hävikkiä. Palvelu kokoaa yhteen kaiken keittiön ruokaturvallisuuteen, ruokahävikkiin, hygieniaan ja energiankulutukseen liittyvän tiedon, analysoi sen ja esittää tulokset visuaalisessa muodossa. Tuloksia voidaan seurata yksittäisen ravintolan tai kokonaisen ravintolaketjun tasolla.

”Sanna Piha on hankkinut kannuksensa globaalin palveluliiketoiminnan kehittäjänä. Hänen ansiolistansa sisältää esimerkiksi kieliteknologian palvelualan yrityksen viemisen kolmena peräkkäisenä vuotena Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listaukseen. Olen erittäin ylpeä saadessamme hänen strategisen osaamisensa ja kansainvälisen kokemuksensa meidän palvelukehityksemme ja vientiponnisteluidemme käyttöön”, iloitsee Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana tuhansissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin ruoan valmistuksen, kuljetuksen, säilyttämisen ja keittiön puhdistuksen työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Sanna Piha, liiketoimintajohtaja, Fredman Perfect Kitchen Oy, puh. 050 443 1311, sanna.piha@fredmangroup.com

Jävla-hävikkitomaattikastike vastustaa ruokahävikkiä ja koulukiusaamista26.8.2019 15:25:54 EESTTiedote

Maustekastikkeita Lappeenrannassa valmistava Jävla Sås Bolag tuo markkinoille erikoiserän Suomen ensimmäistä hävikkitomaateista valmistettua ruoanlaittokastiketta. Yksilöllinen Jävla Tomaattikastike valmistetaan suomalaisista vähittäiskauppaan kelpaamattomista, standardien vastaisista tomaateista. Jävla-hävikkitomaattikastike muistuttaa konkreettisesti paitsi ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä, ottaa yhdenvertaisuutta korostaessaan myös vahvasti kantaa koulukiusaamista vastaan. Kastikkeen tuotto lahjoitetaan Mannerheimin lastensuojeluliitolle koulukiusaamisen vastaiseen työhön.

Helsingin ydinkeskustaan uusi brasserie ja pub Alexanderplats26.8.2019 09:32:14 EESTTiedote

Etelähelsinkiläisen ravintolasuosikin Maxillin ravintoloitsija Alexander Gullichsen avaa syyskuun lopulla Helsingin ydinkeskustaan uuden Alexanderplats-ravintolan. Yksityisessä omistuksessa oleva laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee täysin uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka. Alexanderplatsin myötä ravintola-alalle tekee paluun Gullichsenin 90-luvulla perustamasta legendaarisesta ravintola Safkasta tuttu Sampo Kantele, joka on uutuusravintolan osakas ja keittiöpäällikkö.

Katumuusikoilta toivottiin ja saatiin rockia17.8.2019 22:28:45 EESTTiedote

Ennätysmäärä musiikinharrastajia ja muusikoita kerääntyi lauantaina Helsingin ydinkeskustaan soittamaan rockia. Rock kuuluu kaduille -tapahtumaan oli ilmoittautunut kymmenittäin yhtyeitä ja yksittäistä soittajia, jotka olivat harjoitelleet muiden rock-biisien lisäksi Metallican Enter Sandman -hitin ja esittivät sitä yhdessä ja erikseen paitsi kitaroilla, myös haitarilla, viuluilla, selloilla, bassolla ja useilla muilla soittimilla.

Reaktor ja Flow Festival istuttavat lähes 12 000 puuta juomapanteilla kerätyillä lahjoituksilla13.8.2019 14:11:49 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayritys Reaktorin kampanjassa tarjottiin kaikille festivaalivieraille helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Reaktor kehitti ratkaisun, jossa festivaalikävijät pystyivät automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittamaan juomapanttinsa Suomen Luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka elinaikanaan sitoo ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin.

Muistutuskutsu medialle: IDEO @ Reaktor, palvelumuotoilulla parempi maailma, 9.8. kl 12.005.8.2019 11:50:06 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktorilla on ilo kutsua kansainvälisiä ja suomalaisia median edustajia kuulemaan maailman johtaviin kuuluvan palvelumuotoiluyrityksen IDEOn luovaa johtajaa Paul Bennetiä. Hän esittelee Reaktorin pääkonttorilla (Yliopistonkatu 4, 6 krs.) tämän viikon perjantaina 9. elokuuta kello 12.00 alkavalla medialounaalla näkemyksiään siitä, miten design thinking -ajattelu voidaan valjastaa merkityksellisten ja ihmiskeskeisten ratkaisuiden kehittämiseen ja kuinka muotoilun avulla voidaan ratkaista maailman monimutkaisimpia haasteita.

Flow Festival ja Reaktor sitoutuvat istuttamaan puun jokaisesta lahjoitetusta juomapantista1.8.2019 11:28:09 EESTTiedote

Tämän vuoden Flow-festivaalivieraille järjestetään helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Strategia-, design- ja teknologiayhtiö Reaktor on kehittänyt ratkaisun, jossa kävijät voivat automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittaa pullopantit Suomen luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka tulee elinaikanaan sitomaan ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin. Reaktorin tavoitteena on istuttaa festivaalin panttilahjoituksilla riittävästi puita korjaamaan koko festivaaliväen kolmen päivän hiilijalanjälki.