Sanna Piha Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi

Yritysten kasvun rakentaja Sanna Piha on nimitetty ammattikeittiöiden kehittämiseen erikoistuneen Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Palveluteknologiayritysten kehitys- ja strategiatyössä sekä kansainvälistämisessä menestynyt Piha tuo erityisosaamista älykkään suomalaisen keittiöpalvelun tuotekehitykseen ja kansainvälistämiseen.

Sanna Piha on nimitetty Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi 1.8.2019. Hän on aiemmin toiminut esimerkiksi amerikkalaisen Lionbridgen maajohtajana Suomessa ja tsekkiläisen Moravian kansainvälisenä strategiajohtajana. Hänen perheyrityksensä viljelee luomuvihanneksia Lempäälässä.

Kotimainen perheyritys Fredman Group panostaa merkittävästi älyliiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiö kansainvälistyy, kasvattaa keittiöille suunnattua palveluliiketoimintaansa ja siirtyy yhä voimakkaammin ylivoimaisen asiakaskokemuksen luomiseen. Prosessin lähtökohdat ovat uransa kansainvälisessä ratkaisupalvelutoiminnassa luoneelle lempääläiselle Sanna Pihalle tuttuja. Hän on toiminut muiden muassa monikielisten sisältö- ja teknologiakehitysratkaisujen parissa amerikkalaisen Lionbridgen paikallisjohtajana Suomessa ja Tsekeistä ponnistaneen kansainvälisen Moravian teknologiasta, palveluratkaisuista ja kasvusta vastaavana strategiajohtajana.

”Olen saanut jo vuosia sparrata sekä yrityksiä että sijoittajia kansainvälistymisessä. Fredman on oman alansa uranuurtaja ja suunnannäyttäjä Suomessa ja omaa valtavan globaalin potentiaalin. Työntekemisen murros, ruuan riittämättömyys, väestön liikkuvuuden kasvu ja digitalisoituminen ovat megatrendejä, mutta keittiöissä toimitaan edelleen hyvin klassisin ja perinteisin menetelmin”, kertoo uuden toimensa ohella perheyrityksessään myös luomuvihanneksia kasvattava Sanna Piha ja jatkaa: ”Fredman edustaakin siinä maailmassa uudenlaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiöosaamisen lisäksi huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Ruoanlaitto ei lopu koskaan, mutta uusinta tutkimus- ja kehitystietoa hyödyntävillä palveluratkaisuilla teknologia ja analytiikka voidaan valjastaa optimoimaan siihen käytettäviä resursseja - olivat ne sitten raaka-aineita tai energiaa. Samalla autamme luovan työn ammattilaisia keskittymään omaan ydintehtäväänsä parhaimmassa mahdollisessa ympäristössä. Olenkin erittäin innossani päästessäni kiehtovalle food service -alalle nyt myös ruokateknologian lähettiläänä.”

Fredman Perfect Kitchen Oy:n kehittämät ja toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistavat ravintoloiden ruokaturvallisuutta ja auttavat vähentämään hävikkiä. Palvelu kokoaa yhteen kaiken keittiön ruokaturvallisuuteen, ruokahävikkiin, hygieniaan ja energiankulutukseen liittyvän tiedon, analysoi sen ja esittää tulokset visuaalisessa muodossa. Tuloksia voidaan seurata yksittäisen ravintolan tai kokonaisen ravintolaketjun tasolla.

”Sanna Piha on hankkinut kannuksensa globaalin palveluliiketoiminnan kehittäjänä. Hänen ansiolistansa sisältää esimerkiksi kieliteknologian palvelualan yrityksen viemisen kolmena peräkkäisenä vuotena Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listaukseen. Olen erittäin ylpeä saadessamme hänen strategisen osaamisensa ja kansainvälisen kokemuksensa meidän palvelukehityksemme ja vientiponnisteluidemme käyttöön”, iloitsee Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana tuhansissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin ruoan valmistuksen, kuljetuksen, säilyttämisen ja keittiön puhdistuksen työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Sanna Piha, liiketoimintajohtaja, Fredman Perfect Kitchen Oy, puh. 050 443 1311, sanna.piha@fredmangroup.com

Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa4.2.2020 10:00:02 EETTiedote

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.

Hampurilaismestarit kokoontuvat jälleen Helsinkiin30.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Suosittu Burger Lovers Festival -ruokatapahtuma kokoaa Helsinkiin jälleen Suomen arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Koko perheen katuruokafestivaali järjestetään aiempaa suurempana Rautatientorilla kesäkuun toisena viikonloppuna 12.-14.6. Ensi kesän festivaaliin otetaan mukaan 16 ravintolaa ja taidokkuuteensa esittelemiseen ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa myös burgerisuosikit Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.

Suomalaisen viinitalon vienti kasvanut miljoonaluokkaan – myy samppanjaa myös Ranskaan30.12.2019 10:31:08 EETTiedote

Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluva Viinitie on kasvattanut myyntiään merkittävästi myös Suomen ulkopuolelle. Omissa ja edustamissaan laatuviineissä markkinoiden parhaaseen hinta-laatusuhteeseen pyrkivän Viinitien strategia on toiminut Suomen lisäksi erityisesti Ruotsissa ja Norjassa kasvattaen Viinitien viennin tänä vuonna yli miljoonaan euroon. Suosittua samppanjaansa Viinitie myy myös Ranskaan.

Sasta esittelee 50-vuotisjuhlansa viimeisen lahjan19.12.2019 11:04:14 EETTiedote

Sastan juhlavuoden viides kumppanijulkistus korostaa perinteisiä suomalaisia materiaaleja, kun pellava- ja villakutomo Lapuan kankurit tuo jouluksi myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia SASTA X LAPUAN KANKURIT -villahuopia. Huopa jatkaa Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Costo X Sasta -sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko, ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat sekä kotimaisen kiväärivalmistaja Lynxin kanssa suunniteltu metsästysase.

Sasta ja LYNX Rifles yhteistyöhön10.12.2019 11:21:01 EETTiedote

Suomalainen ulkoiluvaatettaja Sasta jatkaa 50-vuotismerkkipäivänsä juhlistamista uudella kotimaisella yhteistyöllä. Vuoden neljäs kumppanijulkistus korostaa suomalaista teknistä osaamista, kun Lynx Rifles tuo myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia Lynx TD15 Sasta50 Special Edition -metsästyskivääreitä. Lynx-kiväärit jatkavat Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Coston kanssa tehty sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko sekä ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat.