Sanna Piha Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi

Yritysten kasvun rakentaja Sanna Piha on nimitetty ammattikeittiöiden kehittämiseen erikoistuneen Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Palveluteknologiayritysten kehitys- ja strategiatyössä sekä kansainvälistämisessä menestynyt Piha tuo erityisosaamista älykkään suomalaisen keittiöpalvelun tuotekehitykseen ja kansainvälistämiseen.
Sanna Piha on nimitetty Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi 1.8.2019. Hän on aiemmin toiminut esimerkiksi amerikkalaisen Lionbridgen maajohtajana Suomessa ja tsekkiläisen Moravian kansainvälisenä strategiajohtajana. Hänen perheyrityksensä viljelee luomuvihanneksia Lempäälässä.

Kotimainen perheyritys Fredman Group panostaa merkittävästi älyliiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiö kansainvälistyy, kasvattaa keittiöille suunnattua palveluliiketoimintaansa ja siirtyy yhä voimakkaammin ylivoimaisen asiakaskokemuksen luomiseen. Prosessin lähtökohdat ovat uransa kansainvälisessä ratkaisupalvelutoiminnassa luoneelle lempääläiselle Sanna Pihalle tuttuja. Hän on toiminut muiden muassa monikielisten sisältö- ja teknologiakehitysratkaisujen parissa amerikkalaisen Lionbridgen paikallisjohtajana Suomessa ja Tsekeistä ponnistaneen kansainvälisen Moravian teknologiasta, palveluratkaisuista ja kasvusta vastaavana strategiajohtajana.

”Olen saanut jo vuosia sparrata sekä yrityksiä että sijoittajia kansainvälistymisessä. Fredman on oman alansa uranuurtaja ja suunnannäyttäjä Suomessa ja omaa valtavan globaalin potentiaalin. Työntekemisen murros, ruuan riittämättömyys, väestön liikkuvuuden kasvu ja digitalisoituminen ovat megatrendejä, mutta keittiöissä toimitaan edelleen hyvin klassisin ja perinteisin menetelmin”, kertoo uuden toimensa ohella perheyrityksessään myös luomuvihanneksia kasvattava Sanna Piha ja jatkaa: ”Fredman edustaakin siinä maailmassa uudenlaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiöosaamisen lisäksi huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Ruoanlaitto ei lopu koskaan, mutta uusinta tutkimus- ja kehitystietoa hyödyntävillä palveluratkaisuilla teknologia ja analytiikka voidaan valjastaa optimoimaan siihen käytettäviä resursseja - olivat ne sitten raaka-aineita tai energiaa. Samalla autamme luovan työn ammattilaisia keskittymään omaan ydintehtäväänsä parhaimmassa mahdollisessa ympäristössä. Olenkin erittäin innossani päästessäni kiehtovalle food service -alalle nyt myös ruokateknologian lähettiläänä.”

Fredman Perfect Kitchen Oy:n kehittämät ja toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistavat ravintoloiden ruokaturvallisuutta ja auttavat vähentämään hävikkiä. Palvelu kokoaa yhteen kaiken keittiön ruokaturvallisuuteen, ruokahävikkiin, hygieniaan ja energiankulutukseen liittyvän tiedon, analysoi sen ja esittää tulokset visuaalisessa muodossa. Tuloksia voidaan seurata yksittäisen ravintolan tai kokonaisen ravintolaketjun tasolla.

”Sanna Piha on hankkinut kannuksensa globaalin palveluliiketoiminnan kehittäjänä. Hänen ansiolistansa sisältää esimerkiksi kieliteknologian palvelualan yrityksen viemisen kolmena peräkkäisenä vuotena Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listaukseen. Olen erittäin ylpeä saadessamme hänen strategisen osaamisensa ja kansainvälisen kokemuksensa meidän palvelukehityksemme ja vientiponnisteluidemme käyttöön”, iloitsee Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana tuhansissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin ruoan valmistuksen, kuljetuksen, säilyttämisen ja keittiön puhdistuksen työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Sanna Piha, liiketoimintajohtaja, Fredman Perfect Kitchen Oy, puh. 050 443 1311, sanna.piha@fredmangroup.com

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.