Sanna Piha Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi

Yritysten kasvun rakentaja Sanna Piha on nimitetty ammattikeittiöiden kehittämiseen erikoistuneen Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Palveluteknologiayritysten kehitys- ja strategiatyössä sekä kansainvälistämisessä menestynyt Piha tuo erityisosaamista älykkään suomalaisen keittiöpalvelun tuotekehitykseen ja kansainvälistämiseen.

Sanna Piha on nimitetty Fredman Perfect Kitchen Oy:n liiketoimintajohtajaksi 1.8.2019. Hän on aiemmin toiminut esimerkiksi amerikkalaisen Lionbridgen maajohtajana Suomessa ja tsekkiläisen Moravian kansainvälisenä strategiajohtajana. Hänen perheyrityksensä viljelee luomuvihanneksia Lempäälässä.

Kotimainen perheyritys Fredman Group panostaa merkittävästi älyliiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiö kansainvälistyy, kasvattaa keittiöille suunnattua palveluliiketoimintaansa ja siirtyy yhä voimakkaammin ylivoimaisen asiakaskokemuksen luomiseen. Prosessin lähtökohdat ovat uransa kansainvälisessä ratkaisupalvelutoiminnassa luoneelle lempääläiselle Sanna Pihalle tuttuja. Hän on toiminut muiden muassa monikielisten sisältö- ja teknologiakehitysratkaisujen parissa amerikkalaisen Lionbridgen paikallisjohtajana Suomessa ja Tsekeistä ponnistaneen kansainvälisen Moravian teknologiasta, palveluratkaisuista ja kasvusta vastaavana strategiajohtajana.

”Olen saanut jo vuosia sparrata sekä yrityksiä että sijoittajia kansainvälistymisessä. Fredman on oman alansa uranuurtaja ja suunnannäyttäjä Suomessa ja omaa valtavan globaalin potentiaalin. Työntekemisen murros, ruuan riittämättömyys, väestön liikkuvuuden kasvu ja digitalisoituminen ovat megatrendejä, mutta keittiöissä toimitaan edelleen hyvin klassisin ja perinteisin menetelmin”, kertoo uuden toimensa ohella perheyrityksessään myös luomuvihanneksia kasvattava Sanna Piha ja jatkaa: ”Fredman edustaakin siinä maailmassa uudenlaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittiöosaamisen lisäksi huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Ruoanlaitto ei lopu koskaan, mutta uusinta tutkimus- ja kehitystietoa hyödyntävillä palveluratkaisuilla teknologia ja analytiikka voidaan valjastaa optimoimaan siihen käytettäviä resursseja - olivat ne sitten raaka-aineita tai energiaa. Samalla autamme luovan työn ammattilaisia keskittymään omaan ydintehtäväänsä parhaimmassa mahdollisessa ympäristössä. Olenkin erittäin innossani päästessäni kiehtovalle food service -alalle nyt myös ruokateknologian lähettiläänä.”

Fredman Perfect Kitchen Oy:n kehittämät ja toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistavat ravintoloiden ruokaturvallisuutta ja auttavat vähentämään hävikkiä. Palvelu kokoaa yhteen kaiken keittiön ruokaturvallisuuteen, ruokahävikkiin, hygieniaan ja energiankulutukseen liittyvän tiedon, analysoi sen ja esittää tulokset visuaalisessa muodossa. Tuloksia voidaan seurata yksittäisen ravintolan tai kokonaisen ravintolaketjun tasolla.

”Sanna Piha on hankkinut kannuksensa globaalin palveluliiketoiminnan kehittäjänä. Hänen ansiolistansa sisältää esimerkiksi kieliteknologian palvelualan yrityksen viemisen kolmena peräkkäisenä vuotena Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listaukseen. Olen erittäin ylpeä saadessamme hänen strategisen osaamisensa ja kansainvälisen kokemuksensa meidän palvelukehityksemme ja vientiponnisteluidemme käyttöön”, iloitsee Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä. Yhdistämme tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Olemme ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taitureita. Asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana tuhansissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin ruoan valmistuksen, kuljetuksen, säilyttämisen ja keittiön puhdistuksen työvälineet, kuten Carita®-liinat, Comple®-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmu®kelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Peter Fredman, hallituksen puheenjohtaja, Fredman Group Oy, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com

Sanna Piha, liiketoimintajohtaja, Fredman Perfect Kitchen Oy, puh. 050 443 1311, sanna.piha@fredmangroup.com

Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön15.11.2019 10:08:34 EETTiedote

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.

Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden31.10.2019 13:39:41 EETTiedote

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.

Ravintola Alexanderplats luottaa tyyliin ja makuun24.9.2019 14:41:02 EESTTiedote

Helsingin ydinkeskustan uudessa brasserie-pub Alexanderplatsissa korostuu funkis niin ruoassa kuin sisustuksessakin. Alexander Gullichsenin ja Sampo Kanteleen perustama klassikkoravintola on estetiikaltaan 40-lukulainen brasserie ja sen ruokalista koostuu etupäässä klassisista, ranskalaisen keittiön opein valmistetuista annoksista. Laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka.