SANNI, Silvana Imam, Tove Styrke ja Nelli Matula saapuvat Ruisrockiin

Ruisrockin ohjelmassa kuullaan vahvoja ja omaleimaisia artisteja. Festivaalia vietetään 6.–8.7.2018 Turussa.

Ruisrock on kiinnittänyt uusia artisteja ensi kesän festivaalille. Yksi tuoreista julkistuksista on omaperäinen pop-muusikko SANNI, jolta on luvassa uutta musiikkia ensi kuussa. Suomen suosituimpiin artisteihin lukeutuva muusikko säveltää ja sanoittaa biisinsä itse, ja omien megahittiensä lisäksi hän on dominoinut listoja Vain elämää -kappaleillaan.

Festivaalilla nähdään myös monipuolinen ja omaääninen rap-muusikko Silvana Imam (SE), joka on herättänyt eri puolilla maailmaa musiikkipiirien huomion genrerajoja rikkovalla tyylillään ja yhteiskunnallisilla lyriikoillaan. Epäsovinnaisia live-esiintymisiä tarjoileva artisti ei pelkää ottaa kantaa, ja Imam onkin seurattu mielipidevaikuttaja kotimaassaan.

Ruotsista saadaan festivaalille lisää vahvistuksia, kun pop-tähti Tove Styrke saapuu Ruissaloon. Styrke on vakiinnuttanut suosionsa pop-laulajana ja kiertää ennen kesää ja kolmannen albuminsa ilmestymistä Yhdysvalloissa yhdessä Lorden kanssa.

SANNIn lisäksi kotimaista artistikattausta täydentää R’n’B:stä vaikutteita hakeva Nelli Matula, jonka ura on kovassa nosteessa ja singlet rikkoneet kultarajoja Spotifyssa. Laulaja-lauluntekijä on tehnyt yhteistyötä muun muassa Robinin ja Profeettojen kanssa.

“Ensi kesän Ruisrock rakentuu pikkuhiljaa, ja nyt julkaistut omaleimaiset ja upeat artistit täydentävät ohjelmistoa entistä vahvemmaksi kokonaisuudeksi. Paljon lisäyksiä on vielä tulossa kevään edetessä, ja vielä on kokonaan julkaisematta esimerkiksi festivaalin upea ja kutkuttava taideohjelmisto. Luvassa on siis paljon yllätyksiä ennen heinäkuuta”, sanoo Ruisrockin promoottori Mikko Niemelä.

Ruisrock julkisti viime viikolla suuren kattauksen artisteja. Festivaalilla esiintyvät muun muassa The Chainsmokers (US), Marshmello, Dua Lipa (UK), Alan Walker (UK), Clean Bandit (UK), First Aid Kit (SE) ja Years & Years (UK). Kotimaisia kärkiartisteja ovat esimerkiksi Cheek, Alma, Disco Ensemble, Haloo Helsinki!, Ismo Alanko, JVG, Kaija Koo ja Sunrise Avenue.

Ruisrockin päiväkohtainen ohjelma on julkaistu ja kaikki lipputyypit ovat myynnissä Tiketissä.

Ruisrock 6.-8.7.2018

THE CHAINSMOKERS (US), CHEEK, ALAN WALKER (NO), SILVANA IMAM (SE), TYLER, THE CREATOR (US), YEARS & YEARS (UK), PYHIMYS, SANNI, ABREU, CLEDOS, IBE, KAURIINMETSÄSTÄJÄT, RAAPPANA, ROOPE SALMINEN & KOIRAT, TÖÖLÖN KETTERÄ, VERSACE HENRIK X NCO X MUSTA HANHI X BIZI X DJANGOMAYN

MARSHMELLO, CLEAN BANDIT (UK), PRINCESS NOKIA (US), SKEPTA (UK),  TOVE STYRKE (SE), HALOO HELSINKI!, DISCO ENSEMBLE, JVG, KUBE X EEVIL STÖÖ, ELLINOORA, GASELLIT, KAKKA-HÄTÄ 77, LITKU KLEMETTI, M, NELLI MATULA, PIKKU G, RUUDOLF, SCANDINAVIAN MUSIC GROUP, $NOW, VESTA

DUA LIPA (UK), ANNE-MARIE (UK), BLACKBEAR (US), FIRST AID KIT (SE), RAG'N'BONE MAN (UK), ALMA, ISMO ALANKO, KAIJA KOO, OLAVI UUSIVIRTA, SUNRISE AVENUE, ANTTI AUTIO, ATOMIROTTA, EVELINA, ONNI BOI, REINO NORDIN