Sanoma Media Finland ja Digita syventävät televisioyhteistyötään entisestään laajentamalla hybridi-tv-tarjontaa

Sanoma Media Finland ja Digita sopivat maaliskuussa 2017 Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin Digitan antenni-tv-verkossa. Marraskuussa 2017 yhtiöt laajensivat yhteistyötään lanseeraamalla teräväpiirtokanava Nelonen HD Digitan UHF-verkossa 1.11.2017. Samassa yhteydessä sovittiin myös Nelonen Ruutu -palvelun sisältötarjonnan laajentamisesta hybriditelevisiossa. Lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä mainonnan kehittämisen osalta.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.
Nelonen Media on ollut aktiivisesti mukana hybridi-tv:n lisäpalveluissa alusta asti, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Hybridi-TV-palvelun kautta katsojat pääsevät muun muassa aloittamaan ohjelmien katsomisen alusta ja nauttimaan Nelonen Ruutu –palvelun kattavasta sisällöistä helppokäyttöisen käyttöliittymän välityksellä.

”On erinomaista, että Sanoma osaltaan tarjoaa tv-katsojille jo nyt teräväpiirtolaatuista sisältöä ja hybridipalveluja. Tavoitteena on houkutella kuluttajat tv-ostoksille, jotta kotien televisiot ovat ajoissa uusittuna vuoden 2020 HD-siirtymää varten”, iloitsee Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Samalla olemme tyytyväisiä, että Sanoma laajentaa suosiotaan kasvattavan hybriditelevision tarjontaa”, jatkaa Ala-Hautala. Nelonen Media toi Ruutu-palvelunsa Digitan hybriditelevisioon jo kesällä 2015.

”Sanoma haluaa olla osaltaan mahdollistamassa television seuraavan teknologiasiirtymän sujuvan toteutumisen tarjoamalla Nelonen HD –kanavan kaikille suomalaisille Digitan antenniverkon välityksellä. Haluamme myös rikastaa tv-katsomiskokemusta lisäämällä hybridipalveluja niin ohjelmasisältöihin kuin myös laajentamalla Ruutu-palvelun tarjontaa hybriditelevisiossa. Haluamme tuoda nettisisällöt myös isolle ruudulle olohuoneisiin yhdellä napin painalluksella ”, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Nelonen HD esittää Nelosen ohjelmistoa teräväpiirtoisena ja on vapaasti vastaanotettavissa antenniverkossa kanavapaikalla 24 ilman lisämaksuja.  Tällä hetkellä kanavan peittoalue kattaa 85 % Suomen väestöstä, mutta sopimuksessa on optiona myös peittoalueen laajentaminen jatkossa. Kanavan ajankohtaisen peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala(at)digita.fi

Sanoma Oyj, teknologiajohtaja Matti Lampinen, p. 040 566 3809, matti.lampinen(at)nelonenmedia.fi

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetinaseman lähetystaajuus muuttuu19.10.2018 10:24Tiedote

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetystaajuus on 1.11.2018 alkaen 90,8 MHz. Lähetystaajuuden muuttuessa Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän aseman lähetysteho kaksinkertaistuu ja kuuluvuus paranee muun muassa Porvoon keskustan alueella. Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän vanhaa taajuutta ja uutta taajuutta lähetetään rinnakkain 1.11.-15.11.2018 välisenä aikana. 15.11.2018 jälkeen Porvoon, Pernajan ja Loviisan alueella Yle Radio Suomen lähetyksiä voi kuunnella taajuuksilla: Pernaja 95,0 MHz, Porvoo 90,8 MHz ja Loviisa 99,1 MHz. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Verkonhuolto- ja vikatiedot Digitan radio- ja tv-verkon huolto- ja vikatiedot löytyvät osoitteesta www.digita.fi/verkontila. Lisätietoa: Kuluttajat Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8

Digitan Ylläksen tv-asemalta on välitetty tv- ja radiolähetyksiä 50 vuoden ajan – Digitan valtakunnallisen infrastruktuurin käyttötarkoitus muuttuu ja kehittyy24.9.2018 14:15Tiedote

Digitan Ylläksen radio- ja tv-asemalta välitetään nykyään kahdeksan tv-kanavaa ja seitsemän radiokanavaa. 50-vuotiasta Ylläksen mastoa kuten myös muuta Digitan valtakunnallista verkkoinfrastruktuuria hyödynnetään tänä päivänä myös tiedonsiirrossa ja esimerkiksi esineiden internetin eli IoT:n sovelluksissa. Digita on jo pitkään tarjonnut infrastruktuuriaan myös mobiilioperaattoreille sekä erilaisia turvakriittisiä tietoliikenneverkkoja tarvitseville toimijoille. ”Digitan valtakunnallinen verkkoinfrastruktuuri on toimintamme perusta ja olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Niiden kautta välitämme luotettavasti radio- ja televisioelämykset myös Ylläksen alueella yli 16 000 tv-katsojalle ja radion kuuntelijalle”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. Antenni-tv ja radio kehittyvät median käytön muuttuessa. Digita kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa internetin ja perinteisen television yhdistäviä hybridipalveluja, jotka rikastavat katselukoke