Sanoma Media Finland ja Digita syventävät televisioyhteistyötään entisestään laajentamalla hybridi-tv-tarjontaa

Sanoma Media Finland ja Digita sopivat maaliskuussa 2017 Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin Digitan antenni-tv-verkossa. Marraskuussa 2017 yhtiöt laajensivat yhteistyötään lanseeraamalla teräväpiirtokanava Nelonen HD Digitan UHF-verkossa 1.11.2017. Samassa yhteydessä sovittiin myös Nelonen Ruutu -palvelun sisältötarjonnan laajentamisesta hybriditelevisiossa. Lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä mainonnan kehittämisen osalta.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.
Nelonen Media on ollut aktiivisesti mukana hybridi-tv:n lisäpalveluissa alusta asti, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Hybridi-TV-palvelun kautta katsojat pääsevät muun muassa aloittamaan ohjelmien katsomisen alusta ja nauttimaan Nelonen Ruutu –palvelun kattavasta sisällöistä helppokäyttöisen käyttöliittymän välityksellä.

”On erinomaista, että Sanoma osaltaan tarjoaa tv-katsojille jo nyt teräväpiirtolaatuista sisältöä ja hybridipalveluja. Tavoitteena on houkutella kuluttajat tv-ostoksille, jotta kotien televisiot ovat ajoissa uusittuna vuoden 2020 HD-siirtymää varten”, iloitsee Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Samalla olemme tyytyväisiä, että Sanoma laajentaa suosiotaan kasvattavan hybriditelevision tarjontaa”, jatkaa Ala-Hautala. Nelonen Media toi Ruutu-palvelunsa Digitan hybriditelevisioon jo kesällä 2015.

”Sanoma haluaa olla osaltaan mahdollistamassa television seuraavan teknologiasiirtymän sujuvan toteutumisen tarjoamalla Nelonen HD –kanavan kaikille suomalaisille Digitan antenniverkon välityksellä. Haluamme myös rikastaa tv-katsomiskokemusta lisäämällä hybridipalveluja niin ohjelmasisältöihin kuin myös laajentamalla Ruutu-palvelun tarjontaa hybriditelevisiossa. Haluamme tuoda nettisisällöt myös isolle ruudulle olohuoneisiin yhdellä napin painalluksella ”, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Nelonen HD esittää Nelosen ohjelmistoa teräväpiirtoisena ja on vapaasti vastaanotettavissa antenniverkossa kanavapaikalla 24 ilman lisämaksuja.  Tällä hetkellä kanavan peittoalue kattaa 85 % Suomen väestöstä, mutta sopimuksessa on optiona myös peittoalueen laajentaminen jatkossa. Kanavan ajankohtaisen peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala(at)digita.fi

Sanoma Oyj, teknologiajohtaja Matti Lampinen, p. 040 566 3809, matti.lampinen(at)nelonenmedia.fi

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Ensimmäinen valtakunnallinen televisioviikko: kanavia vapaasti katsottavissa ja hyviä televisiotarjouksia11.2.2019 09:00:32 EETTiedote

Television merkitys on suuri, ja siksi televisio ansaitsee oman nimikkoviikkonsa. Ensimmäinen valtakunnallinen Televisioviikko järjestetään 11.-17.2.2019. Televisioviikon aikana, perjantaista sunnuntaihin 15.-17.2., katsojat voivat tutustua ilmaiseksi maksu-tv:n tarjontaan. Televisioviikon järjestävät televisioyhtiöt, operaattorit ja kaupan toimijat. Myös Teosto on mukana Televisioviikon toteutuksessa.