Sanoma Media Finland ja Digita syventävät televisioyhteistyötään entisestään laajentamalla hybridi-tv-tarjontaa

Sanoma Media Finland ja Digita sopivat maaliskuussa 2017 Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin Digitan antenni-tv-verkossa. Marraskuussa 2017 yhtiöt laajensivat yhteistyötään lanseeraamalla teräväpiirtokanava Nelonen HD Digitan UHF-verkossa 1.11.2017. Samassa yhteydessä sovittiin myös Nelonen Ruutu -palvelun sisältötarjonnan laajentamisesta hybriditelevisiossa. Lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä mainonnan kehittämisen osalta.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.
Nelonen Media on ollut aktiivisesti mukana hybridi-tv:n lisäpalveluissa alusta asti, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Hybridi-TV-palvelun kautta katsojat pääsevät muun muassa aloittamaan ohjelmien katsomisen alusta ja nauttimaan Nelonen Ruutu –palvelun kattavasta sisällöistä helppokäyttöisen käyttöliittymän välityksellä.

”On erinomaista, että Sanoma osaltaan tarjoaa tv-katsojille jo nyt teräväpiirtolaatuista sisältöä ja hybridipalveluja. Tavoitteena on houkutella kuluttajat tv-ostoksille, jotta kotien televisiot ovat ajoissa uusittuna vuoden 2020 HD-siirtymää varten”, iloitsee Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Samalla olemme tyytyväisiä, että Sanoma laajentaa suosiotaan kasvattavan hybriditelevision tarjontaa”, jatkaa Ala-Hautala. Nelonen Media toi Ruutu-palvelunsa Digitan hybriditelevisioon jo kesällä 2015.

”Sanoma haluaa olla osaltaan mahdollistamassa television seuraavan teknologiasiirtymän sujuvan toteutumisen tarjoamalla Nelonen HD –kanavan kaikille suomalaisille Digitan antenniverkon välityksellä. Haluamme myös rikastaa tv-katsomiskokemusta lisäämällä hybridipalveluja niin ohjelmasisältöihin kuin myös laajentamalla Ruutu-palvelun tarjontaa hybriditelevisiossa. Haluamme tuoda nettisisällöt myös isolle ruudulle olohuoneisiin yhdellä napin painalluksella ”, kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Nelonen HD esittää Nelosen ohjelmistoa teräväpiirtoisena ja on vapaasti vastaanotettavissa antenniverkossa kanavapaikalla 24 ilman lisämaksuja.  Tällä hetkellä kanavan peittoalue kattaa 85 % Suomen väestöstä, mutta sopimuksessa on optiona myös peittoalueen laajentaminen jatkossa. Kanavan ajankohtaisen peittoalueen voi tarkastaa osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala(at)digita.fi

Sanoma Oyj, teknologiajohtaja Matti Lampinen, p. 040 566 3809, matti.lampinen(at)nelonenmedia.fi

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

kertoo Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen.

Päivitys tiedotteeseen: Digitan antenni-tv-verkon lähetykset toimivat taas normaalisti20.7.2018 19:21Tiedote

Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla koko maassa ilmeni häiriöitä perjantaina 20.7. klo 18.32 alkaen. Häiriöitä oli myös kaupallisten radioiden lähetyksissä. TV- ja radiolähetykset ovat palautuneet normaaleiksi klo 19:40 lukuun ottamatta Tampereen alueen A-kanavanippua, jossa lähetetään muun muassa Ylen tv-kanavat. Lisäksi kaapelioperaattori- ja IPTV-jakelussa ovat vielä poikki seuraavat kanavat: Nelonen, Nelonen HD, Hero, Jim, Liv. Lisäksi poikki on Yle TV 1 muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla. Häiriöiden syynä oli tietoliikennevika. Digita pahoittelee häiriöistä aiheutunutta haittaa Median yhteydenotot: Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi. Tiedote, Digita 20.7.2018 klo 19:21 Häiriöitä Digitan antenni-tv-verkossa koko maassa Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla ilmenee häiriöitä koko maassa. Häiriö on alkanut perjantaina 20.7.2018 klo 18:32. Häiriöitä esiintyy myös

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.