Sanoma Pro mukana suojaamassa koulutietä yhdessä MLL:n kanssa

Sanoma Pro on mukana turvaamassa Helsingin alakoulujen suojateitä torstaina 11.8.2016. Koulutien turvaaminen tehdään yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa.

- Haluamme tehdä jotain konkreettista kiinnittääksemme huomiota lasten koulutien turvallisuuteen. Työntekijämme haluavat olla oikeasti mukana oppimisen arjessa, joten uusien oppilaiden ensimmäisen koulumatkan seuraaminen ja turvaaminen on meille todella mukava homma, kommentoi Sanoma Pron asiakaskokemusjohtaja Salla Ketola.

MLL:n Uudenmaanpiirin paikallisyhdistyksen organisoima suojatiepäivystys järjestetään jo kahdeksatta vuotta. Tarkoituksena on turvata kouluun kulkevien lasten suojateiden ylityksiä. Tänä vuonna vapaaehtoisia on saatu mukaan jo lähemmäs sadan koulun suojatien turvaamiseksi.

- Autotie voi olla vaaranpaikka monelle pienelle koululaiselle. Punaisia päin ajavat autot ja liikennevalottomat suojatiet saattavat hämmentää koulutietään vasta opettelevia ekaluokkalaisia. Vapaaehtoisina toimivien suojatiepäivystäjien tehtävänä on herättää huomiota ja lisätä autoilijoiden tarkkaavaisuutta suojateiden läheisyydessä, kommentoi MLL:n Uudenmaanpiirin järjestöpäällikkö Minna Maanpää.

Koulutien turvaaminen tapahtuu käytännössä suojatiepäivystyksenä, joka tehdään noin klo 8.30-9.30. Kohdekouluja, joiden läheisyydessä sanomaprolaiset päivystävät kouluteitä ovat: Tehtaankadun, Ruoholahden ja Kallion ala-asteen koulut. Helsingissä noin 6 100 ekaluokkalaista astuu koulutielle torstaina 11.8.

Lisätietoja asiasta:

Salla Ketola, Sanoma Pro p. 040 6418060