Säntilliset vieraat on kokoelma arjen kohtaamisia

Tittamari Marttisen Säntilliset vieraat on kokoelma kirjoituksia arjen hauskoista ja yllättävistä kohtaamisista. Viehättävät tositarinat kuljettavat lukijaa kirjailijan mukana kotiin ja maailmalle. Kertomuksissa vieraasta tulee tuttu ja pienistä kohtaamisista kasvaa seikkailuja.

kansi: Tittamari Marttinen, Säntilliset vieraat

Säntilliset vieraat -kirjan 35 tarinaa vie lukijan seikkailuun muun muassa pariisilaiseen kortteliin, Ateenan yöhön ja sähkökatkoksen pimentämään huoneeseen Brysselissä. Tarinoissa surraan kadotettuja esineitä, pohditaan tervehtimisen taitoa ja ryhmäkuvaan asettumista. Samettisia suklaapullia ja hemaisevia munakoisoja nautitaan vailla syyllisyyttä.

Tittamari Marttinen on kirjailija, joka on kirjoittanut jo lähes sata teosta lapsille, nuorille ja aikuisille, ja joka on aina valmis lähtemään uudelle seikkailulle.

teos: Säntilliset vieraat
kirjailija: Tittamari Marttinen
sivuja: 205
kustantaja: Avain
ilmestymispäivä: 27.4.2022

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, puh. 040 755 3319, vilja.kujanpaa@avain.net

kansi: Tittamari Marttinen, Säntilliset vieraat

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta tietokirjallisuutta, lastenkirjallisuutta ja selkokielistä kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.

MUISTUTUSKUTSU: Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä -kirjan julkistamistilaisuus 12.5.6.5.2022 12:57:39 EEST | Kutsu

Tule kuulemaan Timo Jantusen ja Eero Ojasen keskustelua Zacharias Topeliuksesta sekä kirjoittamastaan Topeliuksen tuotantoa ja elämää käsittelevästä tuoreesta elämäkerrasta Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä Kallion kirjastoon (Viides linja 11, Hki) 12.5.2022 klo 15.00. Kriittisen Korkeakoulun vt. toiminnanjohtaja Jaakko Vilja haastattelee kirjailijoita.