Sastamalan Prisman peruskiveen muurattiin kultaa

Sastamalaan ensi vuonna avattavan Prisman peruskivi muurattiin tapoihin kuuluvin menoin 17.6. Prisman perustuksiin kätkettiin perinteikkääseen tyyliin aikakapseli. Peruskiven muuraus oli ensimmäinen Prisma-hankkeeseen liittyvistä tapahtumista. Sastamalalaisille järjestettävä Prisman tonttitapahtuma on suunnitteilla loppukesälle.

Havainnekuva Sastamalan Prismasta. Kuva: Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy

Sastamalan Vammalantiellä nähtiin torstaina 17.6. symbolinen toimitus, kun Sastamalaan kohoavan Prisman peruskivi muurattiin merkkinä rakennushankkeen alkamisesta. Tilaisuudessa perustuksiin piilotettiin aikakapseli, jonka avulla tallennetaan seuraaville sukupolville tietoa tämänhetkisestä yhteiskunnasta.

Puoli metriä pitkään ja 12 senttimetriä leveään lieriöön kätkettiin S-Etukortti, tämänhetkistä valuuttaa kolikoiden muodossa, päivän sanomalehdet sekä kaksi pergamenttia. Pergamenteista toinen kertoo suomalaisesta yhteiskunnasta vuonna 2021 ja toinen Prisman rakennushankkeesta. Näiden esineiden lisäksi kapseliin laitettiin aito mestaruusmitali, jonka lahjoitti Sastamalan Prisman yhteistyökumppani paikallisseura VaLePa.

- Rima on asetettu, kommentoi Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas myymälän kultaisia perustuksia.

Tontilla tavataan

Vaikka Prisma-rakennus on vasta alkutekijöissään, sastamalalaisia halutaan kutsua kylään loppukesällä. Alun perin tavoitteena oli päästä tapaamaan ja kuulemaan sastamalalaisia jo keväällä, mutta koronarajoitusten vuoksi yhteistä tapahtumaa ei päästy järjestämään.

- Tahdomme rakentaa Prismaa yhdessä paikkakuntalaisten kanssa. Suunnitelmissamme on järjestää tontilla elokuun loppupuolella arki-iltapäivään ajoittuva tapahtuma, jossa pääsemme näyttämään paikkakuntalaisille tarkemmin Prisma-suunnitelmaamme, kahvittelemaan ja juttelemaan esimerkiksi valikoimatoiveista, kertoo Karlos.

Tonttitapahtumaan tulee mukaan myös Pirkanmaan Osuuskaupan rekrytiimi ja lähiruokalähettiläs, joka on tehnyt vuoden mittaan yhteistyötä useiden sastamalalaisten tuottajien kanssa lähituotteiden saamiseksi Osuuskaupan myymälöiden valikoimaan.

- Lisätietoja tapahtumasta julkaistaan kesällä Sastamalan Prisman Facebook-tilillä. Facebook on myös hyvä väylä seurata Prisma-hanketta läheltä ja osallistua kauppaa koskevaan päätöksentekoon, Karlos vinkkaa.

Prisman rekrytoinnit ovat käynnistyneet

Nykyisen Sastamalan S-marketin henkilökunta pääsee siirtymään töihin uuteen Prismaan, mutta hypermarkethanke tietää paikkakunnalle myös uusia työpaikkoja.

- Päällikkörekryt alkavat olla päätöksessä, ja kiinnostusta päällikön tehtäviä kohtaan oli ilahduttavasti enemmän kuin uskalsimme toivoa, Karlos kertoo.

Lisää paikkoja avautuu haettavaksi syksyllä, jolloin rekrytoidaan Prisman vastuumyyjät. Loput henkilöstöstä rekrytoidaan keväällä lähempänä avajaisia. Hakuun tulee esimerkiksi paikkoja Ruokatorilla työskenteleville palvelutiskin ammattilaisille sekä parturi-kampaajille.

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, karlos.kotkas@sok.fi, puh. 010 76 72520

Havainnekuva Sastamalan Prismasta. Kuva: Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy

Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen8.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.

Risma sai kaavaluonnoksensa – ”Asiakkaille annetaan poikkeavat vaikutusmahdollisuudet”10.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Kaleva-Hakametsän ydinalueen, Risman, tulevaisuus alkaa piirtyä konkreettiseksi. Kaavaluonnos alueen käytöstä on tullut vastikään nähtäville, ja Risman ulkoiset puitteet saavat sitä kautta tarkemman hahmon. Rakennushankkeen maaliviiva on piirretty 2020-luvun jälkimmäiselle puoliskolle, mutta eri sidosryhmät ovat päässeet vaikuttamaan Risman anatomiaan hankkeen alusta lähtien. Yksi ajatus on hankkeen edetessä vahvistunut: Risma on kokonaisuus, josta päättävät asiakkaat itse.