Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Sataman Viilun visuaalinen ilme on valmistunut – henkilökunnan rekrytointi alkaa

Osuuskauppa Keskimaan satamaravintola Sataman Viilun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Viilun visuaalista ilmettä ja liikeideaa on työstetty samaan tahtiin valmistuvan rakennuksen kanssa. Satamaravintolan tiloihin rakennetaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Henkilökunnan rekrytointi käynnistetään viikonloppuna ja kohteen aktiivinen myyntityö alkaa helmikuussa. Sataman Viilu avataan yleisölle alkukesällä 2022.

Sataman Viilun logo on saanut inspiraation nimensä mukaisesti puun työstämisestä. Viilun logon ja brändin suunnittelussa on tuotu esille paikan historiaa entisenä vaneritehdasalueena. KUVA: Havainnekuva: Arkkitehtitoimisto KOAN, kuvan visualisointi: mainostoimisto Kamua

Sataman Viilun visuaalista ilmettä ja palvelukonseptia on suunniteltu taustalla rakennustöiden edetessä. Nyt julkistettava Viilun logo on saanut inspiraation nimensä mukaisesti satamaravintolan sijainnin historiasta. Logo muodostuu ikään kuin puupalikoista, jotka yhteensovittamalla muodostavat sanan Viilu. Viilun brändin, visuaalisen ilmeen ja logon suunnittelusta on vastannut mainostoimisto Kamua.

− Viilun logon ja brändin suunnittelussa oli ilmeistä, että sen kautta tuodaan esille paikan historiaa entisenä vaneritehdasalueena. Vaikka ilme viittaa alueen historiaan, on Viilun visuaalinen toteutus moderni ja uniikki, Sataman Viilun ravintolapäällikkö Jaska Lahti taustoittaa.

Sataman Viilun liikeidean keskiössä on hyvistä paikallisista raaka-aineista tehty ruoka, arjen pienet tai vähän suuremmat juhlahetket, sauna ja järvimaisema.
− Ei tarvitse olla erityistilaisuus, jotta voi saunoa ja syödä hyvin. Hyvä ruoka ja lämmin sauna itsessään ovat erityistilaisuus. Näihin kun lisätään lasillinen ja kahvit järvimaisemassa, ollaan Viilun tunnelman ytimessä. Viilu on paikka tapaamisille ystävien kanssa, perhejuhlille ja vaikka seminaaripäiville illanviettoineen, Jaska Lahti kuvailee.

Viilun rekrytointi käynnistyy – haussa yli 30 palvelualan ammattilaista

Sataman Viilun rakentamisessa on edetty suunnitelmien mukaisesti. Työmaalla on aloitettu sisustustyöt, kuten pesutilojen laatoitukset ja Harvian saunatilojen rakentaminen. Samaan aikaan myös julkisivun puupaneelien asennukset ovat käynnissä. Seuraavassa vaiheessa valmistellaan muun muassa parkettilattioiden asentamista ja kalusteurakan käynnistämistä.

–   Samaan aikaan kun rakentamisen urakka etenee, meillä suunnittelutyö Sataman Viilun palveluiden ja toimintojen ympärillä kiihtyy. Viilun ruokatuotekehitys on hyvässä vauhdissa, ja henkilökunnan rekrytointi alkaa. Viilun rekrytointi on yksi suurimpia ravintola-alan ammattilaisten rekrytointeja Keskimaalla vuosiin ja myös Keski-Suomen tasolla merkittävä, taustoittaa Keskimaan matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Rekrytoinnista ja ruokatuotteista vastaavat Viilun avainhenkilöt, ravintolapäällikkö Jaska Lahti ja keittiömestari Karri Hokkanen.
− Meillä on tavoitteena löytää yli 30 asiakaspalvelun ja/tai ravintola-alan ammattilaista joukkoihimme, joista suurimman osan olisi määrä aloittaa toukokuussa, avainhenkilöiden jo hieman aikaisemmin, tarkentaa ravintolapäällikkö Jaska Lahti.

Sataman Viilun puitteet ja palvelut ovat kiinnostaneet jo laajasti jopa ennen aktiivista myynnin aloittamista.
− Sataman Viilu on herättänyt paljon mielenkiintoa. Ennakkovarauksia on jo tullut yli odotusten, muun muassa tämän vuoden pikkujoulukaudelle marras-joulukuulle varauskirjat ovat täyttyneet etenkin viikonloppujen osalta. Aktiivinen tilojen myyntityö on tarkoitus aloittaa helmikuussa, Kunelius iloitsee.

Viilun markkinointi-ilme tulee näkymään sisällä ravintolassa, rakennuksen ulkopinnoilla ja eri medioissa. Perjantaina 28.1.2022 avataan Sataman Viilun omat www-sivut (www.satamanviilu.fi) sekä somekanavat Facebookiin ja Instagramiin. Viilun henkilökunnan rekrytointi käynnistyy 29.1.2022.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Sataman Viilun logo ja viesti.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jaska Lahti, Sataman Viilun ravintolapäällikkö, 010 785 1031, jaska.lahti@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoitus toteutetaan viidennen kerran – kohderyhmänä keskisuomalaiset nuoret20.5.2022 09:00:05 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo viidennen kerran Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoituksen, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Lahjoituksen kokonaissumma vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää, ollen yhteensä 135 899 euroa eli euron jokaista asiakasomistajaa kohden.

Prisma Seppälän uudistuksia – käyttötavaraosaston laajennus, uudistunut Outdoor-valikoima, ovelliset kylmälaitteet sekä kerää ja skannaa -palvelu3.5.2022 10:15:00 EEST | Tiedote

Prisma on lanseerannut myymälöihinsä maaliskuusta alkaen uuden laadukkaisiin retkeilyyn ja ulkoiluvälineisiin keskittyvän Outdoor-osaston ja lähtee samalla haastamaan ulkoiluvälineiden- ja vaatteiden toimialaa sekä tavoittelemaan Suomen suosituimman Outdoor-kaupan asemaa. Osana tätä panostusta Prisma Seppälän käyttötavaraosastoa on laajennettu 450 neliöllä ja valikoimia on kehitetty ulkoiluvälineiden ja -vaatteiden, kodintuotteiden sekä kukkapalvelun osalta. Lisäksi myymälän sisälle on rakennettu lasten leikkipaikka. Myymälässä on otettu käyttöön myös kerää ja skannaa -palvelu.

Keskimaan alkuvuoden myyntiä ja tuloskehitystä vauhditti hotelli-, ravintola- ja liikennemyymäläkaupan elpyminen25.4.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 155,3 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 7,9 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli 1,1 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,8 miljoonaa euroa enemmän kuin viime vuonna. Matkailu- ja ravitsemiskauppa sekä liikennekauppa ovat elpymässä kohti koronaa edeltävää tasoa. Ruokakaupan tulos on pysynyt ennallaan.