Satavuotiaan Eddie Jakun esikoiskirja on holokaustiselviytyjän neuvo ihmisille: olkaa kiitollisia

Eddie Jaku päätti, että mikäli hän selviää erossa keskitysleiriltä, hän omistaa elämänsä levittämällä onnellisuutta ympärilleen. Hänen esikoiskirjansa Maailman onnellisin mies on paitsi selviytymistarina myös satavuotiaan ihmisen neuvoja siitä, miten levittää ympärilleen onnea.

Eddie Jaku on holokaustiselviytyjä, josta tuli kirjailija 99-vuotiaana. Esikoiskirjassaan Maailman onnellisin mies Jaku kertoo elämäntarinansa, joka johtaa ylemmän keskiluokan saksalaiskodista kolmen keskitysleirin ja usean pakomatkan kautta Sydneyyn.
Maatessaan Auschwitzissa lankkupedillä rivissä kymmenen muun vangin kanssa Jaku ei uskonut selviävänsä edes tulevasta kylmästä yöstä. Hän päätti, että jos selviäisi, hän eläisi jokaisen päivän täysillä.

Kuin ihmeen kaupalla Jaku selvisi hengissä ja on elänyt jo satavuotiaaksi.Jaku on pitänyt lupauksensa elää täysillä ja on joka päivä onnellinen jostakin. Hän kokee velvollisuudekseen holokaustin uhreja kohtaan iloita elämästä sen jokaisena päivänä.
Jakun muistelmat sädehtivät toivoa maailman tummimmalla hetkellä.

Holokaustin muistopäivä 28.1.

Eddie Jaku: Maailman onnellisin mies

Aula & Co 2021, ilmestyy 27.1.
Kuvaliite
Suomentanut Ari Räsänen
Iso kansikuva ja lisätiedot: https://aulakustannus.fi/tuote/maailman-onnellisin-mies/

Jakun kirjan ennakkovedokset ja haastattelu- sekä kuvapyynnöt: Aula & Co, Nora Varjama, nora.varjama@aulakustannus.fi

Nora VarjamaKustantaja, viestintä ja markkinointi

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt
Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

Puh:050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Aula & Co on nelivuotias, voimakkaassa kasvussa oleva kustantamo. Hittikirjojamme ovat Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija ja sen jatko-osa Cilkan tarina, tähtitieteilijä Neil deGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja. Aula julkaisee enenevässä määrin myös kotimaisia kirjoja.

Ari Turusen Tuoksujen atlas, Jenna Kostetin romaani 1600-luvun myrkyttäjänaisesta, palkittu dekkaristi Tuire Malmstedt ja muita kirjauutuuksia: kutsu julkistukseen 4.9.1.9.2021 16:30:21 EEST | Tiedote

Aulan syksysn kotimaiset uutuuskirjat: * Palkitun dekkaristin Tuire Malmstedtin sarjan aloitus Lasitarha * Jenna Kostetin 1600-luvun dokumenteista löytynyt Margareta Kittin tarina * Suomalaisen kirjoittajaparin A.M. Frostin jatkosotaan sijoittuva Vakoojan jäljet * Työelämän vaatimuksille pehmeästi nauravan Lasse Nousiaisen Rakkauden lähettiläs * Tietokirjojen kruununa on Ari Turusen järkälemäinen voimanponnistus: kulttuurihistoriaa ja tuoksuja yhdistävä suurteos Tuoksujen atlas * Neromyyttiä purkava Markku Aallon romaani Kaikki päivät maailman loppuun asti * Virtuaalisessa kirjailijatapaamisessa 4.9. mukana myös meksikolainen Fernanda Melchor.

Uutta tietoa nuorena pysymisestä, "uusi Elena Ferrante", vuoden kaunein keittokirja ja muita kirjauutuuksia31.12.2020 18:36:23 EET | Tiedote

Kirjankustantamo Aula & Co jatkaa kasvamistaan itsenäisenä kustantamona. Kevään uutuuskirjoissa on menestyskirja Auschwitzin tatuoijan kirjoittajan Heather Morrisin uutuus, David Sinclairin hurjia mutta tieteeseen perustuvia väitteitä vanhenemisen hidastamisesta, poikkeuksellisen komea keittokirja sekä huippukirjoittajien sensuelli novellikokoelma keväästä, jolloin lähirakkauden puutosta korvattiin mielikuvituksella.