Satu Huber jatkaa Telan hallituksen puheenjohtajana

Työeläkevakuuttajat TELA ry:n hallituksen puheenjohtajaksi valittiin eilen toimitusjohtaja Satu Huber Keskinäisestä Työeläkevakuutusyhtiö Elosta. Valinnan teki yhdistyksen vuosikokous. Huber jatkaa puheenjohtajana toista vuotta.

Vuosikokous valitsi Telan hallitukselle myös varapuheenjohtajat ja muut hallituksen jäsenet.

Varapuheenjohtajien kokoonpano säilyi ennallaan. Ensimmäisenä varapuheenjohtaja jatkaa toimitusjohtaja Jouko Pölönen Keskinäisestä Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta, toisena varapuheenjohtajana toimitusjohtaja Timo Kietäväinen Kevasta ja kolmantena varapuheenjohtajana toimitusjohtaja Pasi Strömberg Eläkekassa Versosta.

Myös hallituksen muiden jäsenten kokoonpano säilyi ennallaan, sillä erovuorossa olleet jäsenet valittiin tehtäviinsä uudelleen.

Telan hallituksen jäseninä jatkavat näin ollen toimitusjohtaja Päivi Huotari Maatalousyrittäjien eläkelaitos Melasta, toimitusjohtaja Risto Murto Keskinäisestä Työeläkevakuutusyhtiö Varmasta, toimitusjohtaja Carl Pettersson Veritas Eläkevakuutuksesta, kirkkoneuvos Leena Rantanen Kirkon eläkerahastosta, toimitusjohtaja Timo Toropainen Eläkesäätiöyhdistyksestä ja toimitusjohtaja Kari Välimäki Merimieseläkekassasta.

Tela: Koronaviruspandemia laski työeläkevaroja 22 miljardia – lopulliset vaikutukset nähdään vasta myöhemmin22.5.2020 09:47:36 EESTTiedote

Suomalaisten työeläkkeiden rahoituksessa käytettävät eläkevarat laskivat noin 22 miljardia euroa vuoden 2020 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Varoja oli maaliskuun lopussa 193* miljardia. Koronaviruspandemia vaikutti eläkevaroihin erityisesti osakemarkkinoiden kautta. Vaikutusten lopullinen mittakaava nähdään kuitenkin vasta myöhemmin, ja olennaista on, miten sijoitustuotot kehittyvät tästä eteenpäin ja vuosikymmenten aikajänteellä, muistuttaa Työeläkevakuuttajat Telan analyytikko Kimmo Koivurinne.

Tela: Koronaviruksesta johtuva eläkemaksujen lykkäysmahdollisuus ministeriön valmisteluun18.3.2020 16:31:36 EETTiedote

Työeläkeyhtiöt ovat valmistelleet yhteisen hakemuksen sosiaali- ja terveysministeriölle työeläkemaksujen maksuaikojen pidentämisestä koronaviruspandemian takia. Hakemus sisältää linjaukset tilapäisestä muutoksesta, jonka perusteella työeläkevakuuttajat voivat myöntää asiakkailleen ylimääräistä maksuaikaa työntekijöiden (TyEL) ja yrittäjien (YEL) eläkemaksuille.