Satu Huber: Yrittäjä, miten sinä olet varautunut?

Yrittäjän sosiaaliturva on monimuotoinen kokonaisuus, jossa YEL-vakuutuksella on keskeinen merkitys. Yrittäjä itse määrittää YEL-työtulonsa suuruuden, joka vaikuttaa paitsi hänen tulevaan eläkkeeseensä, myös hänen sosiaaliturvansa tasoon. Oikean tasoisen YEL-maksun voi nähdä yrittäjyyden näkökulmasta riskiä hajauttavana.

Työeläkeyhtiö Elon toimitusjohtaja Satu Huber avaa blogissaan yrittäjän eläkevakuutukseen liittyviä kysymyksiä sekä omia ajatuksiaan aiheesta.

”Olen huolestunut siitä, että kaikki yrittäjät eivät tunne YEL-vakuutuksen vaikutusta omaan sosiaaliturvaansa riittävän hyvin. Moni myös arvioi, että ei tarvitse YELin tuomaa turvaa, koska pystyy huolehtimaan toimeentulostaan paremmin muilla keinoilla. Uskon, että osa YEL-vakuutukseen kohdistuvasta kritiikistä juontaa juurensa siitä, että sitä ei tunneta riittävän hyvin”, Huber kirjoittaa.

Lue Huberin blogi kokonaisuudessaan täältä.

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Elo on Suomen suosituin työeläkeyhtiö: vastaamme lähes 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 220 000 eläkkeensaajan eläkkeistä sekä yli 22 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Vahvistuksia Elon viestintään17.11.2017 09:00Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon viestintätiimiin on nimitetty viestinnän suunnittelupäälliköiksi Niina Sintonen 9.10.2017 alkaen ja Kristiina Nieminen 6.11.2017 alkaen.   Sintosella on pitkäaikainen työkokemus vakuutusalalta, viimeisimpänä työeläkeyhtiö Ilmarisesta, jossa hänen vastuullaan oli sisäinen strategia-, muutos- ja yrityskulttuuriviestintä. Koulutukseltaan Sintonen on merkonomi. Nieminen siirtyi Eloon Hill+Knowlton Strategies -viestintätoimistosta, jossa hän on työskennellyt viestintäkonsulttina erikoistuen mediasuhteisiin. Koulutukseltaan Nieminen on filosofian maisteri. Kristiina Nieminen ja Niina Sintonen raportoivat tehtävissään viestintäpäällikkö Hanna Sairalle. - Niina ja Kristiina tuovat erinomaisen lisän Elon viestintään. Niinan vankka vakuutusalan osaaminen yhdistettynä sisäisen viestinnän osaamiseen on omiaan tukemaan ja kehittämään Elon asiakasviestintää. Kristiina puolestaan tuo Eloon näkemystä mediasuhteiden vaalimisesta, mihin haluamme panostaa jatkossa, kertoo Saira.  Li