Merimieseläkekassa

Sauli Hämäläinen Merimieseläkekassan sijoitusjohtajaksi 1.1.2022

Merimieseläkekassan hallitus on tänään 27.8.2021 nimittänyt Sauli Hämäläisen sijoitusjohtajaksi 1.1.2022 alkaen.

Sauli Hämäläinen on nimitetty 1.1.2022 alkaen sijoitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan Merimieseläkekassan sijoitustoiminta ja sijoitustoiminnan vastuullisuus.

Saulilla on yli 20 vuoden monipuolinen kokemus sijoittamisesta ja esihenkilötyöstä. Saulin erityisvahvuus on listatuissa osakkeissa, joiden rooli sijoitustuotoissa on hyvin keskeinen. Sauli onkin vuoden 2021 aikana osallistunut toimeksiantosopimuksella Merimieseläkekassan osakesalkun kehittämiseen painopisteinä kotimaiset suorat osakesijoitukset ja koko osakesalkun vastuullisuus.

-        Minulla on ollut ilo työskennellä Saulin kanssa pariinkin kertaan historiassa, ja olen vakuuttunut, että Saulin tulo mahdollistaa entistä paremman tuottokehityksen ja vastuullisuusstrategiamme kehittämisen, toteaa toimitusjohtaja Jari Puhakka.

Jari Puhakka, jari.puhakka@merimieselakekassa.fi, puh. 050 358 8746

Merimieseläkekassa
Kanavaranta 9

Merimieseläkekassa (MEK) on työeläkelaitos, joka huolehtii merenkulkijoiden lakisääteisestä työeläketurvasta. Merimieseläkekassa myöntää ja maksaa merenkulkijoille ansiotyöhön perustuvia MEL-eläkkeitä. Eläkekassan toiminnasta säädetään merimieseläkelaissa.

Vuonna 1956 perustettu Merimieseläkekassa on vanhin yksityisen sektorin työeläkevakuuttaja.

Tulevaisuuden eläkkeiden rahoitusta Merimieseläkekassa turvaa pitkäjännitteisellä, vastuullisella ja tuottavalla sijoitustoiminnallaan. Noin 1300 miljoonan euron arvoisesta sijoitusomaisuudesta noin kolmannes muodostuu kiinteistöomistuksista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Merimieseläkekassa