Save Pond Hockey ja HSY:n Ilmastoinfo esittävät: The Feel Good Challenge

Kevät on uusiutumisen ja uuden elämän aikaa: ilmastoystävällisen elämän alkuun pääsee hyvän mielen haastekampanja The Feel Good Challengen avulla.

The Feel Good Challenge on 30 päivän haaste, jossa jokaiselle päivälle tarjotaan uusi ilmastoystävällinen teko. Haasteet liittyvät ruokailuun, asumiseen, liikkumiseen sekä kuluttamiseen. Pienien yksittäisten tekojen merkitys kasvaa ja vaikuttavuus paranee kun niistä tulee päivittäisiä rutiineja - ja mitä useammat tekevät niitä. Ilmastoystävällisten valintojen tekeminen ei ole vaikeaa, päinvastoin. Tekemällä hyviä tekoja, saat hyvän mielen ja voit paremmin.

-  Teemme tämän, vaikka pipolätkäkausi on ohi, sillä ilmastonmuutos on ympärivuotinen asia ja haluamme edelleen innostaa ihmisiä tekemään muutoksia ja ryhtymään toimiin. Meidän kaikkien on tehtävä enemmän, ja mielestämme tämä haaste on helppo ja hauska tapa vaikuttaa!, sanoo Steve Baynes Save Pond Hockeysta. Steve jatkaa: Tämän haasteen avulla ihmiset voivat tehdä pieniä ja helppoja, mutta konkreettisia muutoksia henkilökohtaisessa elämässään, ja kun moni tekee niitä, on sillä iso vaikutus! Toivottavasti ihmiset innostuvat tehdessään ilmastoystävällisiä tekoja niin että nämä muutokset jäävät osaksi arkea.

-  Save Pond Hockey esitti Ilmastoinfolle yhteistyötoiveen: Tehdään yhdessä kampanja jossa innostetaan ihmisiä liikkumaan ja tekemään ilmastoystävällisiä valintoja. Usein ajatellaan että ilmastoteot ovat vain luopumista kaikesta kivasta, mutta näin ei tietenkään ole, kertoo Ilmastoinfon tiiminvetäjä Mira Soini.

The Feel Good Challenge päivittäiset haasteet löytyvät Instagramista @Ilmastoinfon ja @TheFeelGoodChallenge -tilillä.

-  Toivottavasti ihmiset osallistuvat tähän kuukauden haasteeseen, tekevät sitä yhdessä hyvillä mielin ja haastavat toisia mukaan! Voi myös kisailla kuka on tehnyt eniten haasteita kuukauden aikana, innostaa Steve Baynes.

(Tiedote liitteenä myös englanniksi.)

Ilmastoinfo:
Mira Soini
mira.soini@hsy.fi

Save Pond Hockey:
Steve Baynes
steve@savepondhockey.org

HSY:n Ilmastoinfo opastaa ja kannustaa kaupunkilaisia ilmastoystävälliseen elämään ja taloyhtiöitä sekä pk-yrityksiä ilmastoystävällisiin ratkaisuihin. Energiatehokkuus ja uusiutuva energia, ruoka, liikkuminen ja kuluttaminen ovat neljä pääteemaamme.

Save Pond Hockey ry on yhdistys, jonka tavoitteena on pelastaa pipolätkä. "If winters disappear, hockey will disappear. Don’t sit on the bench."

Pääkaupunkiseudun kaupunginjohtajat innostavat asukkaita ilmastotekoihin17.10.2018 12:03:10 EESTTiedote

Helsingin pormestari ja Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginjohtajat ovat mukana Ilmastotreeni-kampanjassa, joka innostaa pääkaupunkiseudun asukkaita tekemään ilmastoystävällisiä valintoja omassa arjessaan. Ilmastotreenin videoissa pormestari Jan Vapaavuori ja kaupunginjohtajat Jukka Mäkelä, Ritva Viljanen ja Christoffer Masar kannustavat ihmisiä mukaan ja kertovat miten itse aikovat osallistua Ilmastotreeniin. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n Ilmastoinfo on kehittänyt Ilmastotreeni.fi -palvelun, johon kuka tahansa voi osallistua maksutta.

Virtaa fillariin -kampanja etsii osallistujia ihmiskokeeseen - Kokeile sähköpyörää kuukauden ajan18.4.2018 10:00:56 EESTTiedote

Laadukkaampi asuminen, pienemmät energiakulut, yhteistöllisempi taloyhtiö - Taloyhtiön energiaeksperttikoulutukset käynnistyvät helmikuussa5.2.2018 08:15:00 EETTiedote

HSY:n Ilmastoinfo aloittaa suositut taloyhtiön energiaeksperttikoulutukset pääkaupunkiseudulla. Energiaeksperttitoiminta edistää laadukasta asumista, parantaa kiinteistöhuollon ja isännöinnin asiakassuhdetta, luo uudenlaista keskustelukulttuuria sekä lisää taloyhtiön yhteisöllisyyttä. Lisäksi säästyy rahaa lämmityksen, kiinteistösähkön ja vedenkulutuksen laskiessa.