Save Pond Hockey ja HSY:n Ilmastoinfo esittävät: The Feel Good Challenge

Kevät on uusiutumisen ja uuden elämän aikaa: ilmastoystävällisen elämän alkuun pääsee hyvän mielen haastekampanja The Feel Good Challengen avulla.

The Feel Good Challenge on 30 päivän haaste, jossa jokaiselle päivälle tarjotaan uusi ilmastoystävällinen teko. Haasteet liittyvät ruokailuun, asumiseen, liikkumiseen sekä kuluttamiseen. Pienien yksittäisten tekojen merkitys kasvaa ja vaikuttavuus paranee kun niistä tulee päivittäisiä rutiineja - ja mitä useammat tekevät niitä. Ilmastoystävällisten valintojen tekeminen ei ole vaikeaa, päinvastoin. Tekemällä hyviä tekoja, saat hyvän mielen ja voit paremmin.

-  Teemme tämän, vaikka pipolätkäkausi on ohi, sillä ilmastonmuutos on ympärivuotinen asia ja haluamme edelleen innostaa ihmisiä tekemään muutoksia ja ryhtymään toimiin. Meidän kaikkien on tehtävä enemmän, ja mielestämme tämä haaste on helppo ja hauska tapa vaikuttaa!, sanoo Steve Baynes Save Pond Hockeysta. Steve jatkaa: Tämän haasteen avulla ihmiset voivat tehdä pieniä ja helppoja, mutta konkreettisia muutoksia henkilökohtaisessa elämässään, ja kun moni tekee niitä, on sillä iso vaikutus! Toivottavasti ihmiset innostuvat tehdessään ilmastoystävällisiä tekoja niin että nämä muutokset jäävät osaksi arkea.

-  Save Pond Hockey esitti Ilmastoinfolle yhteistyötoiveen: Tehdään yhdessä kampanja jossa innostetaan ihmisiä liikkumaan ja tekemään ilmastoystävällisiä valintoja. Usein ajatellaan että ilmastoteot ovat vain luopumista kaikesta kivasta, mutta näin ei tietenkään ole, kertoo Ilmastoinfon tiiminvetäjä Mira Soini.

The Feel Good Challenge päivittäiset haasteet löytyvät Instagramista @Ilmastoinfon ja @TheFeelGoodChallenge -tilillä.

-  Toivottavasti ihmiset osallistuvat tähän kuukauden haasteeseen, tekevät sitä yhdessä hyvillä mielin ja haastavat toisia mukaan! Voi myös kisailla kuka on tehnyt eniten haasteita kuukauden aikana, innostaa Steve Baynes.

(Tiedote liitteenä myös englanniksi.)

Ilmastoinfo:
Mira Soini
mira.soini@hsy.fi

Save Pond Hockey:
Steve Baynes
steve@savepondhockey.org

HSY:n Ilmastoinfo opastaa ja kannustaa kaupunkilaisia ilmastoystävälliseen elämään ja taloyhtiöitä sekä pk-yrityksiä ilmastoystävällisiin ratkaisuihin. Energiatehokkuus ja uusiutuva energia, ruoka, liikkuminen ja kuluttaminen ovat neljä pääteemaamme.

Save Pond Hockey ry on yhdistys, jonka tavoitteena on pelastaa pipolätkä. "If winters disappear, hockey will disappear. Don’t sit on the bench."

KORJAUS TIEDOTTEESEEN: PUUTTUVA NIMI LISÄTTY Suosittu taloyhtiöiden energiaeksperttikurssi nyt myös verkkokoulutuksena17.2.2020 10:01:44 EETTiedote

Suosittu taloyhtiöiden energiaeksperttikurssi nyt myös verkkokoulutuksena17.2.2020 08:00:00 EETTiedote

Proteiinin liikasyönti kasvattaa typen määrää jätevedenpuhdistamoilla   28.1.2020 07:30:00 EETTiedote

Jätevedenpuhdistamoihin tuleva typpikuorma pk-seudulla on noussut tasaisesti vuosikymmenten ajan. Vuodesta 1999 vuoteen 2019 kasvua on ollut 50 %. Vuonna 2019 kasvu jatkui edelleen ja on suurin vuoden 1999 jälkeen. Yhtenä syynä typpikuorman kasvuun on proteiinin syönnin lisääntyminen. Ylimääräinen proteiini, jota keho ei tarvitse, poistuu kehosta muun muassa typpenä virtsan mukana jäteveteen. Pk-seudulla Viikinmäen jätevedenpuhdistamo puhdistaa typestä lähes 90 %, mutta silti typpeä päätyy Itämereen aiheuttaen rehevöitymistä.

Virtaa fillariin -kampanja etsii osallistujia talvisähköpyöräily-ihmiskokeeseen21.1.2020 12:04:25 EETTiedote

HSY:n Ilmastoinfo etsii autoilijoita Virtaa fillariin -kampanjan ihmiskokeeseen: kokeilemaan kuukauden ajan sähköpyörää helmi-maaliskuussa esimerkiksi kakkosauton sijaan. Ihmiskokeen oletuksenaon, että auton pystyy kohtalaisen vaivattomasti korvaamaan sähköpyörällä myös talvella. Sähköpyöräily on paitsi hauskaa myös hyödyllistä ajan- ja rahansäästön, kunnon kohentumisen sekä ympäristön kannalta. Ihmiskokeeseen osallistuneiden kesken arvotaan pyörien huoltopaketti.