Savonlinja

Savonlinja päivittää kaukoliikenteensä

Bussiyhtiö Savonlinja uudistaa kaukoliikenteen vuorojansa. Muutokset tulevat voimaan 1. tammikuuta 2019.

Aluejohtaja Teuvo Punavaaran mukaan kaukoliikenteen uudistuksessa yhdistyy kaksi yrityksen tavoitetta: liiketoiminnan järkevöittäminen murroksessa olevalla toimialalla ja asiakkaan palveleminen mahdollisimman fiksusti ja monipuolisesti.

- Ajamamme vuorot voivat muuttua totutusta, mutta kaikkein suosituimmista vuoroista pidetään edelleen kiinni, Punavaara toteaa.

- Tammikuusta 2019 alkaen Savonlinja ajaa yli 70 vuoroa joka päivä. Tulemme tekemään muutoksia muun muassa ajopäiviin ja lähtöaikoihin saamiemme asiakastoiveiden pohjalta, hän kertoo.

Vastaavasti reittipuolella koetaan myös muutoksia. Suurimpana muutoksena on Kouvolan jääminen pois toistaiseksi Savonlinjan liikennöintikartalta.

Punavaaran mukaan uudistuksia on suunniteltu pitkään, koska esimerkiksi autojen ja kuljettajien kierto on haluttu optimaaliseksi. Lisäksi toimialalla tapahtuvat jatkuvat muutokset edellyttävät mittavampia toimenpiteitä myös Savonlinjalla.

Panostamme jatkossakin digitalisaatioon palveluissamme. Liput kaukovuoroillemme hankkii uudistuksenkin jälkeen edullisimmin ja nopeimmin joko Linjalla-mobiilisovelluksestamme tai verkkokaupastamme osoitteessa www.savonlinja.fi. Räätälöimme tarjouksia rekisteröityneille kanta-asiakkaillemme jatkossakin, joten kannattaa liittyä Savonlinjan kanta-asiakkaaksi, kehottaa Punavaara.

- Suomalainen Avainlippu-toimija ja pitkän historian omaava perheyritys pitää huolen siitä, että jatkossakin Savonlinjan raikkaiden bussien positiivinen huomioarvo maanteillä säilyy, Punavaara toteaa.

Lisätietoja:

Teuvo Punavaara, aluejohtaja, Savonlinja Oy, puh. 040 665 0738, sähköposti teuvo.punavaara@savonlinja.fi

Savonlinja
Prikaatinkatu 3 A
50100 Mikkeli

Savonlinja Oy aloitti aikataulun mukaisen liikenteen Lappeenrannan ja Lauritsalan välillä uudella T-Fordilla vuonna 1924. Tänä päivänä Savonlinja on perheyritys, joka työllistää yli 700 linja-autoalan ammattilaista. Savonlinja liikennöi noin 500 linja-autolla etupäässä Itä- ja Kaakkois-Suomessa, pääkaupunkiseudulla ja Turun ympäristössä. Vuosittain yhtiö kuljettaa yli 15 miljoonaa matkustajaa ja bussit taittavat taivalta yli 25 miljoonaa kilometriä. Lisätietoja Savonlinjasta löytyy osoitteesta www.savonlinja.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi