Savonlinnan Oopperajuhlien vierailu Bolshoi-teatteriin toteutumassa 2018

Savonlinnan Oopperajuhlat ja Moskovan Bolshoi-teatteri käyvät neuvotteluja Oopperajuhlien vierailusta Bolshoissa. Oopperajuhlien on tarkoitus esittää Verdin Otello Moskovassa syyskuussa 2018.

Otello, kuva Soila Puurtinen
Traileri Otellon esityksestä Olavinlinnassa kesällä 2016.

”Olemme iloisia, että Bolshoi on omalta osaltaan vahvistanut vierailun julkisuudessa”, sanoo Oopperajuhlien taiteellinen johtaja Jorma Silvasti. ”On suuri kunnia, että Bolshoi haluaa meidät esittelemään suomalaista oopperaosaamista. Meidän Otellomme on vahva ja sopii erinomaisesti Bolshoi-teatterin näyttämölle.”

”Tämä on hienoa jatkoa hyvälle yhteistyöllemme”, sanoo festivaalijohtaja Jan Strandholm. Bolshoi-teatteri on parhaillaan vierailulla Oopperajuhlilla ja esiintyy tänä iltana tasavallan presidentti Sauli Niinistölle ja Venäjän presidentti Vladimir Putinille. Bolshoi vieraili Olavinlinnassa myös 2007. Oopperajuhlat puolestaan vieraili Moskovassa vuonna 2006. Tuolloin Bolshoi-teatterissa esitettiin Aulis Sallisen Ratsumies.

Otello nähdään myös Oopperajuhlien ensi kesän ohjelmistossa Olavinlinnassa. Tuotanto on toteutettu yhteistyössä ranskalaisen Chorégies d’Orange -festivaalin kanssa. Ohjaus on Nadine Duffaut’n ja kesällä 2018 esitykset Olavinlinnassa johtaa Hannu Lintu.

Tarkemmat tiedot vierailusta ja esiintyjistä varmistuvat myöhemmin.

Taiteellinen johtaja Jorma Silvasti, 044 743 3631, jorma.silvasti@operafestival.fi
Festivaalijohtaja Jan Strandholm, 041 513 2456, jan.strandholm@operafestival.fi

Otello, kuva Soila Puurtinen