Savonlinnassa järjestetään ilotulitus Eurojackpot-voiton kunniaksi lauantaina klo 19.30

Savonlinnassa järjestetään lauantaina 4. marraskuuta ilotulitus Kerimäen R-kioskissa pelatun Eurojackpot-voiton kunniaksi. Ilotulitus alkaa aiemmin kerrotusta poiketen kello 19.30.

Ilotulituksen alkamisajankohtaa on siirretty puoli tuntia myöhemmäksi kuin mitä aiemmin tiedotettiin. Aikatauluun tehtiin muutos, jotta ilotulituksesta aiheutuvat äänet eivät häiritsisi Savonlinnan tuomiokirkossa klo 18 alkavaa pyhäinpäivän tilaisuutta.

– Sovimme yhdessä Savonlinnan seurakunnan kanssa, että siirrämme ilotulitusta puolella tunnilla. Oli hyvä, että seurakunnan tilaisuus tuli tietoomme ja ehdimme vielä muuttamaan ilotulituksen ajankohtaa, markkinointipäällikkö Saila Kuutti Veikkaukselta kertoo.

Ilotulitus järjestetään Riihisaaressa. Parhaat paikat sen seuraamiseen ovat Tallisaaressa ja sen edustan rannassa.

– Ilotulitus päätettiin järjestää Savonlinnan ytimessä, jotta mahdollisimman suuri joukko pääsee ihailemaan sitä, Kuutti sanoo.

Tänä vuonna Veikkaus on järjestänyt jo kaksi ilotulitusta Eurojackpotin täysosumien kunniaksi. Molemmat ilotulitukset järjestettiin Tampereella, missä juhlittiin voittoja kierroksella 27/2017 (46,5 miljoonaa euroa) ja kierroksella 15/2017 (87 miljoonaa euroa).

Savonlinnan Eurojackpot-täysosuma oli pelattu R-kioski Kerimäki Puruvedentie 53:ssa. Tarkka voittosumma on 41 570 496,90 euroa.