Scandic Aulanko, Atlas ja Joensuu

Scandic isännöi tästä päivästä lähtien kahta historiallista hotellia Aulankoa ja Atlasta. Scandic aloittaa tänään hotelli Aulangon omistajana Hämeenlinnassa. Hotelliyritys avaa myös toisen hotellinsa Kuopiossa, jossa se ottaa vanhan Atlas-nimen takaisin käyttöön. Scandic aloittaa lisäksi toimintansa Joensuussa

Scandic Aulanko

Kolme Cumulus-hotellia brändätään tänään Scandiceiksi. Tänään kello 14 alkaen asiakkaita toivottavat tervetulleiksi Scandic Aulanko, Scandic Atlas ja Scandic Joensuu. Paikkakunnista Hämeenlinna ja Joensuu ovat Scandicille uutta toimintakenttää.

”Aulangon hotelli juhlii tänä vuonna 80-vuotissyntymäpäiviään. Ihana kulttuurihistoriallinen Aulanko on saatu upeaan hotelliketjuun! ”, hehkuttaa Aulangon hotellinjohtaja Katja Meijer.

Kylpylähotelli on erityisen suosittu kokoushotellina. Kongressikeskus tarjoaa useita kokoustiloja, Areena suurimpana jopa 850 kongressivieraalle.

Scandic Aulanko sijaitsee Hämeenlinnan Aulangolla Vanajaveden rannalla. Nykyhotelli on ollut toiminnassa vuodesta 1938 ja on yksi aikakautensa merkittävimpiä funktionaalisia rakennuksia Suomessa. Scandic Aulanko ja sitä ympäröivä Aulangon puisto ovat Museoviraston määrittelemiä valtakunnallisesti merkittäviä rakennettuja kulttuuriympäristöjä. Aulangon alkuperäinen 1800-luvulta peräisin oleva päärakennus paloi, mutta tuolta ajalta on yhä käytössä Kavaljeeri-rakennus.

Historiallinen Atlas-nimi takaisin

Kulttuurihistoria on läsnä myös Scandicin toisessa uudessa hotellissa, Scandic Atlaksessa
Kuopiossa. Hotelli Atlas on alunperin avattu vuonna 1929 ensimmäisenä kansainvälisen tason hotellina pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Scandic palauttaa tänään Atlas-nimen hotellille, mistä kaupunkilaiset ovat olleet mielissään.

Hotelli on täysin remontoitu ja laajennettu vuonna 2012. Vanhan hotellin hohto näkyy muun muassa museoviraston suojelemissa julkisivussa ja Atlas-salin pylväissä. Scandic Atlas sijaitsee aivan ydinkeskustassa Kuopion torin laidalla.

”Nyt hotelli loistaa upeuttaan! Hienoa, että myös hotellin nimi viestii pitkästä historiasta. Meillä on tarjota vieraillemme saunallisia, kylpyammeellisia ja parvekkeellisia sviittejä. Ja uskaltaisikohan sanoa, että meillä on kaupungin paras pihviravintola?”, sanoo Scandic Atlaksen hotellinjohtaja Miia Siltala.

Scandic myös Joensuuhun

Scandic aloittaa uutena toimijana tänään myös Joensuussa. Scandic Joensuu sijaitsee Kirkkokadulla kaupungin ydinkeskustassa. Kolin kansallismaisemat kutsuvat matkailijoita vain vajaan tunnin ajomatkan päässä hotellista.

”Odotamme innokkaina Scandic-tulevaisuuttamme. Jalat maassa, pää pilvissä. Tyypillisin vieraamme on työmatkalla oleva 45-vuotias mies. Vieraanamme saamme pitää häntä keskimäärin lähes kolme vuorokautta.”, kertoo Scandic Joensuun hotellinjohtaja Pirjo Kouvo.

Lisätietoa:

Katja Meijer, hotellinjohtaja, Scandic Aulanko
katja.meijer@scandichotels.com, +358 40 567 8312

Miia Siltala, hotellinjohtaja, Scandic Atlas
miia.siltala@scandichotels.com, +358 44 370 2157

Pirjo Kouvo, hotellinjohtaja, Scandic Joensuu
pirjo.kouvo@scandichotels.com, +358 40 667 1613

Christian Borg, kaupallinen johtaja, Scandic Hotels Oy
christian.borg@scandichotels.com, +358 400 965 171

Scandic Aulanko

Cumulus-hotellit Turussa, Jyväskylässä ja Kotkassa muuttuvat tänään Scandic-hotelleiksi - hotellinjohtajilta vaaditaan johtamistaitoja, sillä hotellit ovat auki koko muutoksen ajan24.4.2018 10:07Tiedote

Helmikuussa alkanut brändäysmaraton on nyt puolessavälissä. Tänään muuttuvat Scandiceiksi isot Cumulus-hotellit Turussa ja Jyväskylässä. Scandic aloittaa toimintansa myös Kotkassa. Muutosmatka Scandiciksi kysyy hotellinjohtajilta muutosvalmiutta ja johtamistaitoja, sillä hotellit ovat auki myös muutoksen ajan.

Ruoholahden ja sen lähialueen asukkaille avautui tuliterä olohuone – Holiday Inn® Open Lobby on kohtaamisten uusi keskipiste5.4.2018 10:00Tiedote

Helsingin Ruoholahdessa sijaitseva Holiday Inn® -hotelli on uudistunut. Näkyvin muutos on ketjun maailmanlaajuinen Open Lobby -konsepti. Samalla myös hotellin 256 huonetta päivitettiin uuteen ilmeeseen. Open Lobby on rennon olohuonemainen tila, joka yhdistää saumattomasti hotellin eri palvelut. Voit tavata ystäviäsi, pistäytyä baarissa, syödä hyvin tai tehdä töitä vaikkapa kahvikupillisen kera. Uudistettu hotelli avattiin torstaina 5.4.

Esteettömyys on tärkeä arvo uusissa Scandic-hotelleissa - Kuusamon Rukahovi ja kaksi Helsinki-Vantaan alueen Cumulus-hotellia brändätään tänään Scandiceiksi3.4.2018 08:00Tiedote

Cumulus Resort Rukahovi Rukatuntunturi sekä Cumulus Resort Airport Congress Center ja Cumulus City Airport brändätään Scandiceiksi tänään klo 14. Hotellit tulevat samalla osaksi vahvan arvopohjan hotellikulttuuria, jossa esteettömyys on yksi tukijaloista. Rukalla toteutetaan myös hyvän mielen tempaus.