SDP Helsingin ja Uudenmaan vaalitapahtuma pe 11.1. klo 17 alkaen Hakaniemessä

SDP Helsingin ja Uudenmaan vaalitapahtuma järjestetään tänään perjantaina 11.1. klo 17 alkaen Hakaniemessä.

Klo 17-18 SDP:n teltalla Hakaniemen Sokoksen ja McDonaldsin kulmalla tavattavissa ovat kansanedustajat Pilvi Torsti, Erkki Tuomioja, Tuula Haatainen, Timo Harakka, Maria Guzenina, Eero Heinäluoma, Joona Räsänen, europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri ja eduskuntavaaliehdokkaat Husu Hussein ja Taru Reinikainen. Tarjolla on kahvia.

Hakaniemen toritapahtuman jälkeen vaalitapahtuma jatkuu klo 18 järjestettävässä Tammigaalassa Paasitornin Sirkus-salissa.

Tammigaalassa juhlitaan sosialidemokratiaa, pidetään hauskaa ja riemuitaan onnistumisista. Iltaan tunnelmaa luovat juhlavat puitteet ja juontajien luotsaama monipuolinen ja viihdyttävä ohjelma. Gaalan juontajina toimivat mainiot Otto Köngäs ja Habiba Ali. Tammigaalan teemana on rohkeus ja se näkyy myös TammiAwards -palkintohetkessä, joissa palkitsemme helsinkiläisiä ja uusmaalaisia toimijoita. Säkenöivän illan kruunaa tietenkin hyvä musiikki ja erinomainen seura. https://helsinki.sdp.fi/tapahtuma/kutsu-tammigaala/

Lisätietoja:

Niilo Toivonen

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa19.3.2019 12:23:35 EETTiedote

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja Ruotsin ulkoministeri Margot Wallström Yhteinen kannanotto Helsingissä 19.3.2019: Suomen EU-puheenjohtajuuskausi on tärkeä mahdollisuus EU:lle – Tarvitsemme vahvempaa yhteistyötä Afrikan kanssa EU Euroopan unioni on ihmisiä varten. Jos unohdamme tämän, emme saavuta kansalaisten luottamusta. Siksi sosiaalisten kysymysten, oikeudenmukaisen työn ja hyvän työympäristön on oltava tärkeämmällä sijalla EU-yhteistyössä. Haluamme uudistaa unionia ja tehdä siitä entistä paremman. Tarvitsemme vahvaa ja yhtenäistä EU:ta vastaamaan globaaleihin haasteisiin. Suomen EU-puheenjohtajuuskausi vuoden 2019 jälkipuoliskolla tarjoaa mahdollisuuden nostaa esille asioita ja muotoilla Euroopan unionin agendaa. Suomen Sosialidemokraattinen puolue haluaa nostaa esille neljä Suomen puheenjohtajuuskauden kärkiteemaa 1) sosiaalisen ulottuvuuden vahvistamisen ja oikeudenmukaisen työelämän sekä hyvinvointitalouden, 2) arktisuuden ja pohjoiset yhteydet, 3) kiertotalouden ja ilmastopo

Medialle tiedoksi: SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen puhe puoluevaltuustossa 17.3.17.3.2019 13:40:00 EETTiedote

SDP:n puoluevaltuusto 17.3.2019 Puheenjohtaja Antti Rinne MUUTOKSET PUHUTTAESSA MAHDOLLISIA Arvoisat SDP:n puoluevaltuuston jäsenet, hyvät tulevaisuudentekijät, ystävät ja toverit, bästa vänner! Yksi parhaista tunteista, minkä ihminen voi kokea, on se hetki, kun palaa kotiin pitkän matkan jälkeen. Viime viikkojen aikana olen kokenut sen tunteen kaksi kertaa. Reilu kolme viikkoa sitten avasin Mäntsälän kotioven pitkän tauon jälkeen. On vaikea kuvailla, kuinka hyvältä tuntui tulla kotiin. Se oli iloinen ja onnellinen hetki. Toinen kerta oli, kun palasin eduskuntaan ja tapasin ystävät ja työtoverit. Tänäänkin, omien keskellä, minusta tuntuu siltä, että palaan kotiin. Ette usko, kuinka hyvältä tuntuu olla täällä. Minulla on ollut teitä ikävä. Oman sairaslomani keskellä sain kuulla surullisen uutisen Maarit Feldt-Rannan sairauden uusiutumisesta. Vaikka tämä mahdollisuus oli tiedossa, uutinen järkytti. Maarit on ollut vahva lenkki puoluejohdossa ja toivon hänelle ja hänen läheisilleen voimia