SDP Helsinki nimesi lisää kuntavaaliehdokkaita

SDP Helsingin kuntavaaliehdokkaiden lista täydentyi 24.1.2021 11 uudella ehdokkaalla. Ehdokkaiksi nimettiin näyttelijä Marc Gassot (sit.), sosiaalityöntekijä Anne Herzig, myyjä Mari Laasio, start up -aktivisti ja toimittaja Sami Kuusela, raitiovaunukuljettaja Petri Lillqvist, sairaanhoitaja Riitta Majala, yrittäjä Elisabet Miheludaki, graafinen muotoilija Jaakko Mäkikylä, key account manager Sari Rennison, vuoropäällikkö Janne Toppar ja kaupunginvaltuutettu Thomas Wallgren.

SDP Helsinki on nimennyt yhteensä 112 ehdokasta. Ehdokaslistaa täydennetään helmikuussa.

- On hienoa saada listalle näin monipuolinen joukko eri taustaisia ihmisiä, jotka täydentävät hienosti aiemmin nimettyä ehdokaslistaa. Mukana on sopivasti uusia ja myös tunnetumpia kasvoja sekä kokeneita kuntavaikuttajia. Tulevaisuuteen katsova vaaliohjelmamme rakentaa kaupunkia, joka on toimiva, inhimillinen ja tasa-arvoinen, toteaa SDP Helsingin puheenjohtaja Anita Hellman.

Koonti 24.1. nimetyistä ehdokkaista löytyy täältä: https://helsinki.sdp.fi/yleinen/sdp-helsinki-nimesi-lisaa-kuntavaaliehdokkaita-2/

Lisätietoja:

Laura Ylitalo
SDP Helsinki

laura.ylitalo@sdp.fi

SDP:n varapuheenjohtaja Niina Malm esittää: Nuorisotyö jalkautumaan koronasulun aikana4.3.2021 07:06:00 EETTiedote

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Niina Malm esittää, että kunnat jalkauttaisivat nuorisotyöntekijöitä tulevan kolmen viikon koronasulun ajaksi. Malm on huolissaan, koska nuorisotilojen ollessa suljettuina ja koulujen etäopetuksessa monet nuoret jäävät kokonaan tavoittamatta. Koronatilanne on pahentanut monen jo valmiiksi haavoittuvassa asemassa olevan nuoren tilannetta. - Liian moni nuori on jäänyt kriisin aikana kokonaan ilman välittävää, turvallista ympäristöä ja aikuisia. Siksi nyt tulevaan sulkutilaan valmistautuessa olisi tärkeää, että edes osa näistä nuorista voitaisiin tavoittaa. Vaikka nuorisotalot sulkevat ovensa, nuorisotyön tulisi jalkautua sinne, missä nuoret viettävät aikaansa. Totuus on, että nämä nuoret ovat koronasulun aikana aivan muualla kuin kotona, esimerkiksi kaupungilla. Heitä ei voi tavoittaa etänä. Siksi ehdotan, että kunnissa jalkautettaisiin nuorisotyöntekijöitä kohtaamaan nuoria sekä mietittäisiin uusia keinoja nuorten tavoittamiseksi, Malm kertoo. Kor

Maakohtainen veroraportointi etenee: ”Merkittävä edistysaskel”, ministerit iloitsevat25.2.2021 17:25:09 EETTiedote

EU:n kilpailukykyneuvosto käsitteli tänään epävirallisessa videokokouksessaan maakohtaista veroraportointia. Esitykselle saatiin vihdoin enemmistön tuki ja suurlähettiläiden Coreperin tehtyä muodollisen päätöksen neuvottelut EU-parlamentin kanssa voivat käynnistyä. – Kilpailukykyneuvoston linjaus on merkittävä edistysaskel läpinäkyvyyden lisäämisessä ja veronkierron kitkemisessä, jota Suomi ajoi EU-puheenjohtajuuskaudellaan, ministerineuvostossa Suomea edustava työministeri Tuula Haatainen iloitsee. – Veronkierto on merkittävä globaali ongelma, joka vääristää kilpailua ja rapauttaa hyvinvointivaltiota. Tarvitsemme lisää avoimuutta, jotta veronkiertoa voidaan tehokkaasti kitkeä. Komissio valmisteli ehdotuksensa maakohtaiseksi veroraportoinniksi, kun Panaman paperit ja Luxleaksinä tunnetut tiedot veronkierrosta tulivat julkisuuteen vuonna 2016. Oli korkea aika edistyä asiassa EU-tasolla, työministeri Haatainen linjaa. Maakohtainen raportointi eli CBCR (Country-by-country reporting) velvo

SDP Helsingin valtuustoryhmä: Tavoitteena menestyvä satama, kaupungin viihtyisyydestä tinkimättä3.2.2021 19:13:26 EETTiedote

Helsingin demarivaltuutetut pitävät hyvänä, että Eteläsatamasta poistuvat satamatoiminnot sekä rekkaliikenne. Näin ympäristöä saadaan laajemmin kaupunkilaisten käyttöön. Tämän mahdollistamiseksi SDP:n valtuustoryhmä pitää välttämättömänä, että Tallinnan matkustaja-autolauttaliikenne keskitettäisiin Jätkäsaaren Länsisatamaan. Satamatoimintojen keskittäminen Jätkäsaareen edellyttää lisääntyvän liikenteen uudelleenjärjestämistä ja siksi kaupungin virkakunta on ehdottanut satamatunnelin rakentamista Länsisatamasta Länsiväylälle.