SDP nimesi kansanedustajaehdokkaita Uudellemaalle!

Uudenmaan sosialidemokraatit nimesivät ensimmäiset ehdokkaat tuleviin eduskuntavaaleihin.

Kokous valitsi jäsenvaalin perusteella 27 eniten ääniä saanutta kansanedustajaehdokkaiksi.

Uudeltamaalta valitaan keväällä 2019 nykyisen väestötiedon perusteella 36 kansanedustajaa.

Loput ehdokkaat asettaa Uudenmaan piirihallitus sekä SDP:n ruotsinkielinen piiri FSD.

Listan nuorin ehdokas on 22-vuotias Markus Myllyniemi Kirkkonummelta ja vanhin Kimmo Kiljunen (66) Vantaalta.

Ehdokkaiden keski-ikä on 44,7 vuotta. Ehdokkaista 14 oli ehdolla vuoden 2015 eduskuntavaaleissa ja 13 on uusia.

Uudenmaan sosialidemokraatit pitivät piirikokouksen Kauniaisissa 28.4.2018 Työväen akatemialla.

Ehdokkaan nimi Arvo/ammatti Ikä Paikkakunta
 Hannus Daniel Pääluottamusmies 40 Loviisa
 Sistonen Markku Liikuntapalvelupäällikkö 59 Espoo

Pekka Tuuri

Uudenmaan sosialidemokraatit ry on SDP:n 2. suurin piiri.

SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnari: Orpon budjettiesitys väheksyy eduskunnan arvovaltaa12.8.2018 16:33Tiedote

SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnari arvostelee valtiovarainministeri Petteri Orpon linjauksia liikenteen rahoitukseen ensi vuoden budjettiesityksessä. - Parlamentaarinen työryhmä esitti yksimielisesti, että tie- ja rataverkon korjausvelan vähentämiseen osoitetaan vuosittain vähintään 300 miljoonan euron lisärahoitus. Nyt Orpon esityksessä ei kuitenkaan ole huomioitu eurollakaan parlamentaarisesti yksimielisesti esitettyä rahoitusta perusväylänpitoon. Orpo väheksyy parlamentin arvovaltaa ja vie pohjan koko parlamentaariselta valmistelulta. Skinnarin mukaan kokoomuslaisen valtiovarainministerin olisi viimeistään nyt pitänyt ottaa mallia Ruotsista ja siitä, miten pitkäjänteistä liikennepolitiikkaa tehdään. - Perusväylänpidossakin oleellista on jatkuvuus. Kyse on myös liikenneturvallisuudesta. Liikenneverkkojen korjausvelan hoitamiseen olisi nyt tarvittu pysyvä rahoitustason korotus, jota parlamentaarisesti yksimielisesti myös kokoomuksesta esitettiin. Nyt seuraava hallitus joutuu lisää

Ihalaiselta 10 ehdotusta, joiden avulla voidaan parantaa työn ja työntekijöiden kohtaamista19.7.2018 10:23Tiedote

Työvoimapula, totta vai tarua? 10 kohdan ehdotukset työvoiman saatavuus ja kohtaanto-haasteiden voittamiseksi Tavoite nostaa seuraavalla vaalikaudella työllisyysaste vähintään 75% on hyvä tavoite, mutta samalla haastava. On varmistettava edellytykset pidemmän aikavälin kestävälle kasvulle investoimalla tki-rahoitukseen, koulutukseen ja työyhteisössä tuottavuuden ja työhyvinvoinnin toisiaan tukeviin toimiin. Työllisyysasteen nostaminen edellyttää voimakkaita toimenpiteitä vaikeammin työllistettävien työkyvyn ja osaamisen parantamiseksi sekä työllistämiskynnyksen alentamiseen. Osatyökykyisille on rakennettava matalan kynnyksen polkuja työelämään. Tehostettuja toimia tarvitaan jo maahan muuttaneiden työllisyysasteen nostamiseksi. Koulutus ja työ ovat juureva tapa kotouttaa. Maahanmuuttajissa on mahdollisuus, ei uhka työmarkkinoilla. Monissa maakunnissa työikäisen väestön kasvu perustuu merkittävältä osalta maahanmuuttajiin. Toimenpiteet maahanmuuttajien työllistymisessä tulisi kohdistaa v