SDP UUSIMAA: Politiikan Hullut Päivät ei ole Reilun Kaupan kamaa

Menestyäkseen elämässä nuori tarvitsee tasavertaisen koulutuksen, mahdollisuuden työllistymiseen ja yhdenvertaiset oikeudet työelämässä. Hallituksen viimeaikaiset toimet ovat luoneet nuorista kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varmuutta tulevaisuudesta eikä uskallusta perustaa perhettä. Leikkaukset koulutuksesta, kuuden kuukauden mittainen koeaika, vakituisten työsuhteiden vähentyminen ja nollatuntisopimukset sekä irtisanomisen helpottaminen ilman syytä ovat jokainen isku vasten nuoren kasvoja.

Nyt on hallituksen aika luopua strutsitaktiikasta. Ikävät asiat eivät häviä, vaikka niiltä sulkisi silmänsä ja korvansa.

Nuorilla on oikeus tulla kuulluksi ja heille kuuluu samat ihmisoikeudet kuin muillekin. Yhteiskunnan tehtävä on luoda uskoa, toivoa ja turvallisuutta tulevaisuuteen. Nuori tarvitsee mahdollisuuksia, ei piiskaa.

Uudenmaan Sosialidemokraatit vaatii, että nuoren valinnanvapaus on oikeus suunnitella oma elämä. Tämä mahdollistetaan, kun otetaan käyttöön Nuorisotakuu 2.0, joka sisältää 12 konkreettista toimenpide-esitystä nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Nuorisotakuu 2.0: https://sdp.fi/fi/blog/sdpn-nuorisotakuu-2-0/

SDP:n Uudenmaan piirin kevätkokous pidettiin 28.4.2018 Kauniaisissa Työväen akatemialla.

Anne Karjalainen
Piirin puheenjohtaja

Kutsu: Hiilinieluja ja bioenergiaa -seminaari2.11.2018 10:03Kutsu

Lämpimästi tervetuloa SDP:n Ihmisen elinympäristö –työryhmän sekä Eduskunnan ympäristövaliokunnan sd-ryhmän järjestämään miniseminaarin Hiilinieluja ja bioenergiaa - onko Suomen ilmastopolitiikka menossa metsään? Aika: torstaina 8.11.2018 kello 17-19 Paikka: Pikkuparlamentin kansalaisinfo, Arkadiankatu 3 Ohjelma: Metsät ja bioenergia – suomalaisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys? Professori Markku Ollikainen, Suomen ilmastopaneelin puheenjohtaja Hiilivapaa Helsinki 2035 – mistä lämpöä ja energiaa? Karoliina Auvinen, Smart Energy Transition -tutkimushankkeen vuorovaikutusjohtaja Keskustelun käynnistää kommenttipuheenvuorollaan MMK Matti Saarni, joka tutkii politiikan keinoja hillitä ilmastonmuutosta metsä-, maatalous- ja ympäristöpolitiikalla. Puhetta johtaa työryhmän puheenjohtaja Kaarin Taipale. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.