SDP UUSIMAA: Politiikan Hullut Päivät ei ole Reilun Kaupan kamaa

Menestyäkseen elämässä nuori tarvitsee tasavertaisen koulutuksen, mahdollisuuden työllistymiseen ja yhdenvertaiset oikeudet työelämässä. Hallituksen viimeaikaiset toimet ovat luoneet nuorista kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varmuutta tulevaisuudesta eikä uskallusta perustaa perhettä. Leikkaukset koulutuksesta, kuuden kuukauden mittainen koeaika, vakituisten työsuhteiden vähentyminen ja nollatuntisopimukset sekä irtisanomisen helpottaminen ilman syytä ovat jokainen isku vasten nuoren kasvoja.

Nyt on hallituksen aika luopua strutsitaktiikasta. Ikävät asiat eivät häviä, vaikka niiltä sulkisi silmänsä ja korvansa.

Nuorilla on oikeus tulla kuulluksi ja heille kuuluu samat ihmisoikeudet kuin muillekin. Yhteiskunnan tehtävä on luoda uskoa, toivoa ja turvallisuutta tulevaisuuteen. Nuori tarvitsee mahdollisuuksia, ei piiskaa.

Uudenmaan Sosialidemokraatit vaatii, että nuoren valinnanvapaus on oikeus suunnitella oma elämä. Tämä mahdollistetaan, kun otetaan käyttöön Nuorisotakuu 2.0, joka sisältää 12 konkreettista toimenpide-esitystä nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Nuorisotakuu 2.0: https://sdp.fi/fi/blog/sdpn-nuorisotakuu-2-0/

SDP:n Uudenmaan piirin kevätkokous pidettiin 28.4.2018 Kauniaisissa Työväen akatemialla.

Anne Karjalainen
Piirin puheenjohtaja

Rinne vaatii hallitusta reagoimaan Porin tilanteeseen nopeasti17.9.2018 19:35Tiedote

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vaatii hallitusta reagoimaan nopeasti Porin tilanteeseen. Viime viikolla Venator ilmoitti 450 työntekijän irtisanomisesta. Rinne vieraili maanantaina 17.9. Porissa ja tapasi yrityksen työntekijöitä ja kaupungin edustajia. - Irtisanomisuutinen on paha isku Porille. Työnsä menettävien määrä on valtava ja ymmärrän hyvin, millaista huolta ja tuskaa tämä aiheuttaa työntekijöille ja heidän perheilleen. Kaupungin ja valtion yhteistyöllä pitää lähteä rakentamaan toivoa ihmisille uuden työn muodossa. Siksi hallituksen on reagoitava nopeasti Porin tilanteeseen. Tarvitaan toimenpideohjelma, jolla huolehditaan ihmisten koulutus- ja työllistymismahdollisuuksista sekä alueen vetovoimasta. Valtioneuvoston on lisäksi selvitettävä mahdollisuudet ottaa käyttöön samanlaiset toimenpiteet kuin äkillisen rakennemuutoksen alueilla on käytössä, Rinne sanoo. Rinne kannustaa hallitusta tarttumaan asiaan nopeasti ja tehokkaasti. - Nyt tarvitaan aitoa ja nopeaa reagointia Sipilän h