SDP UUSIMAA: Politiikan Hullut Päivät ei ole Reilun Kaupan kamaa

Menestyäkseen elämässä nuori tarvitsee tasavertaisen koulutuksen, mahdollisuuden työllistymiseen ja yhdenvertaiset oikeudet työelämässä. Hallituksen viimeaikaiset toimet ovat luoneet nuorista kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varmuutta tulevaisuudesta eikä uskallusta perustaa perhettä. Leikkaukset koulutuksesta, kuuden kuukauden mittainen koeaika, vakituisten työsuhteiden vähentyminen ja nollatuntisopimukset sekä irtisanomisen helpottaminen ilman syytä ovat jokainen isku vasten nuoren kasvoja.

Nyt on hallituksen aika luopua strutsitaktiikasta. Ikävät asiat eivät häviä, vaikka niiltä sulkisi silmänsä ja korvansa.

Nuorilla on oikeus tulla kuulluksi ja heille kuuluu samat ihmisoikeudet kuin muillekin. Yhteiskunnan tehtävä on luoda uskoa, toivoa ja turvallisuutta tulevaisuuteen. Nuori tarvitsee mahdollisuuksia, ei piiskaa.

Uudenmaan Sosialidemokraatit vaatii, että nuoren valinnanvapaus on oikeus suunnitella oma elämä. Tämä mahdollistetaan, kun otetaan käyttöön Nuorisotakuu 2.0, joka sisältää 12 konkreettista toimenpide-esitystä nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Nuorisotakuu 2.0: https://sdp.fi/fi/blog/sdpn-nuorisotakuu-2-0/

SDP:n Uudenmaan piirin kevätkokous pidettiin 28.4.2018 Kauniaisissa Työväen akatemialla.

Anne Karjalainen
Piirin puheenjohtaja

Kutsu medialle: SDP julkaisee ikäpoliittisen ohjelman4.2.2019 13:52:31Kutsu

Aika: keskiviikko 6.2. klo 8.30 Paikka: Eduskunta, sd-ryhmähuone SDP julkaisee keskiviikkona 6.2. ikäpoliittisen ohjelman. Tilaisuudessa on läsnä puolueen varapuheenjohtaja Ville Skinnari. Ohjelman sisältöjä esittelee valmistelusta vastanneen työryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen. Ilmoittautumiset 5.2. mennessä: Emilia Tervonen, 050 552 0676, emilia.tervonen@eduskunta.fi Ilmoitathan saapumisestasi, tilaisuudessa on aamiaistarjoilu.