SDP Uusimaa : Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi ensimmäiset aluevaaliehdokkaat

Uudenmaan Sosialidemokraatit on nimennyt historian ensimmäiset aluevaaliehdokkaat. Nimettyjä ehdokkaita on yhteensä 259. Itä-Uudellamaalla ehdokkaita on 36, Keski-Uudellamaalla 65, läntisellä hyvinvointialueella 81 ja Vantaa-Keravan alueella 75 ehdokasta.

- Uudenmaan Sosialidemokraatit lähtevät aluevaaleihin laajalla ja osaavalla ehdokaslistalla. Tammikuun aluevaaleissa ratkaistaan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palveluiden tulevaisuuden suunta. Me haluamme kehittää laadukkaita palveluita, turvata oikea-aikaisen hoitoon pääsyn ja parantaa henkilöstön hyvinvointia, kommentoi Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja Joona Räsänen.

Uudenmaan Sosialidemokraattien toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson korostaa ehdokaslistan tarjoamaa asiantuntemusta sekä suurta kiinnostusta, jota ehdolle asettuminen on herättänyt.

-Aluevaalit pidetään sosialidemokraattien kotikentällä, se näkyy erinomaisessa tilanteessa ehdokasasettelun suhteen.  Olemme saaneet määrällisesti ja laadullisesti kattavan listan ehdokkaita kaikille neljälle hyvinvointialueelle.

Tavoitteenamme on, että jätämme täydet listat ehdokkaita kaikilla neljällä hyvinvointialueella. Ehdokaslistoja tullaan täydentämään myöhemmin syksyn aikana.

Räsänen ja Gustafsson korostavat vaalien merkitystä ihmisten arjessa ja toivovat äänestäjien lähtevän liikkeelle.

-Hyvinvointivaaleissahan on kyse peruspalveluiden tasa-arvoisesta saatavuudesta kaikkialla Uudellamaalla ja kaikissa elämäntilanteissa, näissä kysymyksissä olemme politiikan puolella parhaita asiantuntijoita, toteaa Gustafsson.

Aluevaalit käydään sunnuntaina 23.1.2022. Ennakkoäänestys järjestetään kotimaassa 12. – 18.1.2022.

SDP:n varapuheenjohtaja Niina Malm: Perussuomalaiset pettivät duunarit, edes bensalupauksista ei pidetty kiinni20.4.2024 10:29:14 EEST | Tiedote

Perussuomalaisia äänestäneet duunarit eivät todellakaan saaneet mitä tilasivat. Perussuomalaisten hallituksessa ajama työmarkkinapolitiikka ei vastaa vaaleja edeltäviä puheita, ja jopa kynnyskysymyksenä ollut bensanhinnan laskeminenkin lensi romukoppaan historiallisen suuren ALV-päätöksen myötä, muistuttaa SDP:n varapuheenjohtaja Niina Malm.