SDP Uusimaa : Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi ensimmäiset aluevaaliehdokkaat

Uudenmaan Sosialidemokraatit on nimennyt historian ensimmäiset aluevaaliehdokkaat. Nimettyjä ehdokkaita on yhteensä 259. Itä-Uudellamaalla ehdokkaita on 36, Keski-Uudellamaalla 65, läntisellä hyvinvointialueella 81 ja Vantaa-Keravan alueella 75 ehdokasta.

- Uudenmaan Sosialidemokraatit lähtevät aluevaaleihin laajalla ja osaavalla ehdokaslistalla. Tammikuun aluevaaleissa ratkaistaan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palveluiden tulevaisuuden suunta. Me haluamme kehittää laadukkaita palveluita, turvata oikea-aikaisen hoitoon pääsyn ja parantaa henkilöstön hyvinvointia, kommentoi Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja Joona Räsänen.

Uudenmaan Sosialidemokraattien toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson korostaa ehdokaslistan tarjoamaa asiantuntemusta sekä suurta kiinnostusta, jota ehdolle asettuminen on herättänyt.

-Aluevaalit pidetään sosialidemokraattien kotikentällä, se näkyy erinomaisessa tilanteessa ehdokasasettelun suhteen.  Olemme saaneet määrällisesti ja laadullisesti kattavan listan ehdokkaita kaikille neljälle hyvinvointialueelle.

Tavoitteenamme on, että jätämme täydet listat ehdokkaita kaikilla neljällä hyvinvointialueella. Ehdokaslistoja tullaan täydentämään myöhemmin syksyn aikana.

Räsänen ja Gustafsson korostavat vaalien merkitystä ihmisten arjessa ja toivovat äänestäjien lähtevän liikkeelle.

-Hyvinvointivaaleissahan on kyse peruspalveluiden tasa-arvoisesta saatavuudesta kaikkialla Uudellamaalla ja kaikissa elämäntilanteissa, näissä kysymyksissä olemme politiikan puolella parhaita asiantuntijoita, toteaa Gustafsson.

Aluevaalit käydään sunnuntaina 23.1.2022. Ennakkoäänestys järjestetään kotimaassa 12. – 18.1.2022.

SDP: Hoitoa on saatava aina tarvittaessa7.10.2021 10:57:43 EEST | Tiedote

SDP pitää tärkeänä, että jokainen suomalainen saa hoitoa aina tarvittaessa. Lisäksi henkilöstön jaksamisesta on huolehdittava, sillä hyvinvoiva henkilöstö turvaa laadukkaat palvelut. - Jokaisella ihmisellä on yhdenvertainen oikeus laadukkaisiin ja toimiviin palveluihin. SDP:lle oikea-aikainen hoitoon pääsy sekä sote-henkilöstön hyvinvointi ovat näiden vaalien keskeisimmät tavoitteet, linjaa SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Sanna Marin. Oikea-aikaiset palvelut sekä luovat hyvinvointia että säästävät rahaa. Korona-ajalta kertyneen hoivavelan purkaminen on ensiarvoisen tärkeää. Tarvitsemme hoitotakuun, riittävät ja laadukkaat palvelut ja palveluverkon, jotta hoitolupaus on toteutettavissa. SDP:lle hoitolupaus tarkoittaa sitä, että perusterveydenhuollossa kiireettömään hoitoon pääsee 7 päivässä hoidontarpeen arvioinnista. Hoitolupaus koskee sekä fyysisiä että psyykkisiä terveysongelmia, eli myös mielenterveyden haasteiden kanssa hoitoon tulee päästä viikossa. Myös suunterveydenhoito on ol

SDP Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma: Kaupunkistrategian keskiössä helsinkiläisten hyvinvoinnin vahvistaminen ja eriarvoisuuden torjunta29.9.2021 11:15:37 EEST | Uutinen

Helsingin kaupunkistrategiasta käytävät neuvottelut on saatu suurimpien valtuustoryhmien toimesta päätökseen. SDP:n valtuustoryhmä on tyytyväinen tärkeimpien tavoitteidensa näkymiseen strategiassa ja kannattaa strategian hyväksymistä. Helsingin kasvu on tuonut pääkaupungin toimintaan ja kaupungin päättäjille paljon uusia haasteita. Ilmastonmuutos, väestön ikääntyminen ja eriarvoistuminen ovat tulevalla valtuustokaudella myös Helsingin kaupunkistrategian keskiössä. ”Valtuustokaudella toteutetaan SDP:n esitys 2-vuotisesta koronan elpymisohjelmasta. Lisärahoituksella panostamme hoitojonojen purkamiseen, terapiatakuun toteuttamiseen ja koulujen oppimisvajeen paikkaamiseen”, SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma painottaa. Alueellinen eriytyminen on Helsingin suurimpia haasteita. Eriytymisen uhkaan tullaan puuttumaan kaupunkilaisia kuunnellen ja tutkimusyhteisöä hyödyntäen. ”SDP:n tavoitteesta Helsinki jatkaa pitkäjänteistä työtä tasa-arvoisen kaupunkikehityksen puolesta.

SDP:n viestintäpäälliköksi Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijaksi Laura Paatelainen16.8.2021 10:19:52 EEST | Tiedote

SDP:n viestinnässä on tapahtunut muutoksia elokuun aikana. Viestintäpäällikkönä on aloittanut Miia Järvi ja viestintäsuunnittelijana Laura Paatelainen. Järvi siirtyi tehtävään Palvelualojen ammattiliiton viestintäpäällikön tehtävästä. Paatelainen puolestaan on viestinnän väitöskirjatutkija, jonka tutkimuskohteena on erityisesti poliittinen viestintä sosiaalisessa mediassa. – Avoimuus ja kohderyhmälähtöisyys ovat tärkeä osa toimivaa viestintää ja onkin hienoa päästä edistämään näitä uudessa roolissa. Lisäksi koen merkitykselliseksi SDP:n tulevaisuuslinjan näkyväksi tekemisen sekä valmistautumisen tammikuisiin hyvinvointialuevaaleihin. Edessä on mielenkiintoinen ja työntäyteinen syksy, sanoo Järvi. – Poliittinen viestintä ja keskustelu ovat olleet intohimoni jo pitkään. SDP:llä on rakentava, tulevaisuuteen katsova linja, ja olen todella innostunut mahdollisuudesta päästä omalta osaltani tekemään tätä viestiä näkyväksi, Paatelainen kertoo. – Miian pitkän kokemus vastuullisista viestintäte