SDP:n esitys toteutuu: Helsinki kiittää työntekijöitään kulttuuri- ja liikuntasetelillä

Helsingin kaupunginvaltuusto käsittelee tänään 21.4. kokouksessaan SDP:n esittämää kaikille kaupungin työntekijöille myönnettävää 200 euron arvoista kulttuuri- ja liikuntaseteliä.

- Kaupunkimme työntekijöistä suurella osalla on takanaan raskas vuosi ja jaksamista vielä tarvitaan. On tärkeää, että kaupunki osoittaa arvostusta omille työntekijöilleen niin kertaluontoisena panoksena kuin myös pitkäjänteisen, reilun henkilöstöpolitiikan muodossa. Nyt maksettava kulttuuri- ja liikuntaseteli on seurausta SDP:n helmikuussa tekemästä esityksestä. Olen iloinen, että kaupunki tarttui esitykseemme ja toi näin nopeasti etuuden päätettäväksi, sanoo SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.

- Seteli toimii myös tärkeänä piristysruiskeena koronasta pahoin kärsineelle kulttuuri- ja liikunta-alalle. On tärkeää, että kaupunki kannustaa omalla esimerkillään kulttuuri- ja liikuntapalvelujen käyttöön nyt, kun pääsemme vaiheittain avaamaan alan palveluja, muistuttaa Heinäluoma.

Lisätietoja:

Eveliina Heinäluoma
valtuustoryhmän puheenjohtaja

SDP:n varapuheenjohtaja Mäkynen: Kulttuuri- ja tapahtuma-alan tukipaketti valmisteltava nopeasti yhteistyössä9.4.2021 17:02:53 EEST | Tiedote

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Matias Mäkynen vaatii nopeasti uusia päätöksiä kulttuurialan tukemiseksi. Tähän mennessä alaa on tuettu noin 200 miljoonalla eurolla Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Työ- ja elinkeinoministeriön erilaisilla tuilla. Tuet ovat olleet esimerkiksi apurahoja, yksinyrittäjien tukea sekä kustannustukea. Freelancereille on tähän mennessä suunnattu tukea 32 miljoonaa euroa OKM:n kautta ja yli 20 000 yrittäjää on saanut yrittäjän työmarkkinatukea.

SDP julkaisi linjauksiaan julkisen hallinnon kehittämiseksi: Tavoitteena entistä joustavammat ja paremmat julkiset palvelut7.4.2021 09:52:02 EEST | Tiedote

SDP on julkaissut linjauksiaan julkisen hallinnon kehittämiseksi. SDP:n tavoitteena on, että Suomessa on maailman paras julkinen hallinto myös 2030-luvulla. Siihen tähdätään neljällä uudistamisteemalla. - Julkinen hallinto on ihmisiä varten, ja koronakriisi on korostanut sen merkitystä. On välttämätöntä, että se toimii jatkossa entistäkin vaikuttavammin edistäen kansalaisten hyvinvointia, sanoo kuntaministeri Sirpa Paatero. Yksi keskeisistä uudistamisteemoista on julkisten palveluiden saatavuuden parantaminen. Julkisen hallinnon on palveltava siellä, missä ihmiset ovat. Tavoitteena on lisätä ihmisten yhdenvertaisuutta sekä palveluiden joustavuutta ja saatavuutta. - Julkiset palvelut kuuluvat jokaiselle ihmiselle. Jotta tavoitteessa voidaan onnistua entistä paremmin, on sähköisten palveluiden saatavuutta ja käyttöä edistettävä. Digitaalisuus mahdollistaa laajan palvelukirjon tarjoamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Ihmisten tulisi saada hoitaa asioitaan tietoturvallisesti virkailijan